|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. októbra 2011
Rozhovor: V mobilnom svete je kráľom kontext
„Ak v bezdrôtovom svete je kráľom obsah, v mobilnom svete je kráľom kontext. Správny obsah v správnom kontexte dokáže všetko zmeniť,“ tvrdí Lee J. Andron, Director of Platform Usability, Velti Inc., USA, ktorý príde prednášať 8. novembra na konferenciu Daily Web 2011.
Zdieľať
V oblasti Text Message Marketing a on-demand video existujú riešenia pre rýchle prehrávanie/ streamovanie reklamných videí v texte SMS správy (kedy príjemcovi príde linka na video). Kde vidíte ich budúcnosť?
Sú dve cesty ako na to. Môžete poslať MMSku, ktorá bude obsahovať video už vnútri správy. Alebo môžete mať linku v správe (SMS, MMS), ktorá smeruje priamo na video alebo webovú stránku. Ja osobne linkujem na webovú stránku, pretože odosielateľ môže landing page použiť k tomu, aby užívateľ/príjemca videl, čo zadávateľ potrebuje a ponúkol mu cestu k iným informáciám v momente, keď video skončí.
Mala by byť mobilná stránka len zhustením klasickej webovej, alebo by mala niesť niektoré funkcionality navyše?
Mali by si vytvoriť stránky s XHTML-MP vo vlastnej réžii (pre tých, ktorí sú oboznámení s XHTML to bude jednoduchšia voľba) alebo využiť služby, ako je mobisitegalore.com, mofuse.com, gomobi.info na vytvorenie mobilných stránok. Mali by sa tiež uistiť, že majú automatické presmerovanie mobilnej prevádzky z klasického webu na mobilný web.
U nás sa objavujú pilotné projekty mashopingu (mash + shopping) – využitie mobilných telefónov pri nakupovaní off-line. Môžete uviesť príklady využitia vo svete?
Aké nástroje pre optimalizáciu webových stránok pre mobily existujú v kontexte nových formátov webových stránok a bezpečnostných prvkov?
Ďakujeme za rozhovor.
Mgr. Daniela Hladíková
www.informslovakia.sk
V budúcnosti očakávam, že video bude podporované mobilnými stránkami, ktoré budú schopné ponúkať rovnaké informácie rôznymi spôsobmi. Rýchlosť internetu sa bude zvyšovať, čo pomôže k ľahšiemu zdieľaniu videa, no stále bude dôležité sústrediť sa na pridanú hodnotu pre užívateľa. Zadávateľ musí vedieť prečo video hľadajú, kedy ho potrebujú a ako dokáže pomôcť k úspechu mobilných marketingových kampaní a stránok.
Mala by byť mobilná stránka len zhustením klasickej webovej, alebo by mala niesť niektoré funkcionality navyše?
V bezdrôtovom svete je kráľom obsah (content), v mobilnom svete je kráľom kontext. Správny obsah v správnom kontexte dokáže všetko zmeniť. Rovnako ako je mať správny comeback, keď dlho čakáte; teda to, čo potrebujete a kedy to potrebujete, je jeden zo spomínaných rozdielov. Rovnako ako využitie GPS lokalizácie, správnej dennej doby, možnosti uskutočňovať hovory priamo zo stránok - to všetko otvára spektrum kanálov pre doručenie marketingového posolstva v správnom čase a na správne miesto.
Všeobecne by sa všetky mobilné stránky mali sústrediť na to, čo užívatelia hľadajú, odstrániť dlho sa načítavajúce elementy a optimalizovať posolstvo pre menšie obrazovky. Dizajnéri by mali priniesť viac možností klikania na jednej obrazovke. V mobiloch je priestor dosť obmedzený a dizajnéri musia filtrovať voľby s ohľadom na tie najrelevantnejšie.
Prakticky ide o to, ponúknuť svojim používateľom informácie viazané na lokalitu na základe vyžiadania cez JS a tieto údaje potom použiť na odfiltrovanie vecí, ktoré sú už mimo danú oblasť. To by mohlo viesť užívateľa napríklad k najbližšiemu obchodu či reštaurácii, filtrovaniu ponúkaných možností prepravy alebo zobrazeniu správneho jazyka pre danú lokalitu.
Na Slovensku je ešte pomerne malá penetrácia smartfónov. Akým smerom by mali uvažovať firmy, pri optimalizácii stránok pre mobilné telefóny?
Prakticky ide o to, ponúknuť svojim používateľom informácie viazané na lokalitu na základe vyžiadania cez JS a tieto údaje potom použiť na odfiltrovanie vecí, ktoré sú už mimo danú oblasť. To by mohlo viesť užívateľa napríklad k najbližšiemu obchodu či reštaurácii, filtrovaniu ponúkaných možností prepravy alebo zobrazeniu správneho jazyka pre danú lokalitu.
Na Slovensku je ešte pomerne malá penetrácia smartfónov. Akým smerom by mali uvažovať firmy, pri optimalizácii stránok pre mobilné telefóny?
Mali by si vytvoriť stránky s XHTML-MP vo vlastnej réžii (pre tých, ktorí sú oboznámení s XHTML to bude jednoduchšia voľba) alebo využiť služby, ako je mobisitegalore.com, mofuse.com, gomobi.info na vytvorenie mobilných stránok. Mali by sa tiež uistiť, že majú automatické presmerovanie mobilnej prevádzky z klasického webu na mobilný web.
U nás sa objavujú pilotné projekty mashopingu (mash + shopping) – využitie mobilných telefónov pri nakupovaní off-line. Môžete uviesť príklady využitia vo svete?
Mobilný internet je možné využiť v transakčnom mechanizme, napríklad ako Google Wallet, alebo pomocou minút ako kreditu, či digitálnych kupónov v obchodoch.
Aké nástroje pre optimalizáciu webových stránok pre mobily existujú v kontexte nových formátov webových stránok a bezpečnostných prvkov?
Všeobecné vhodné služby existujú, niektoré z týchto stránok zabezpečia, aby sa vaše stránky vykresľovali na konkrétnom zariadení, ktoré ju navštívia: http://www.mobisitegalore.com/, http://www.mofuse.com/, http://gomobi.info/. Tieto stránky budú podporovať niektoré zo 7000 zariadení, ktoré sú dnes na trhu.
Ďakujeme za rozhovor.
Ak sa chcete dozvedieť viac, príďte sa stretnúť s Lee J. Andronom na konferenciu Daily Web 2011!
Mgr. Daniela Hladíková
Súvisiace články:
Prelínanie on-line a off-line sveta – nový trend marketingového mixu. (11. 10. 2011)
Rozhovor: V on-line rešpektujte základné pravidlá (20. 9. 2011)
Partnerstvo by malo byť funkciou stratégie (7. 6. 2011)
Rozhodujúca je kvalita obsahu komunikácie (21. 4. 2011)
Najlepšie reklamy vznikajú tam, kde o nich rozhoduje najmenej ľudí! (16. 3. 2011)
Daily Web 2010: Ako sa nestratiť na webe a správne využívať sociálne siete (13. 11. 2010)
Telco 2010: Výzvy na spoločný dialóg (7. 11. 2010)
TELCO CONFERENCE 2010 (26. 10. 2010)
Ako vplýva ľudský faktor na predaj (7. 10. 2010)
Ľudské zdroje čakajú nové trendy a vízie (24. 9. 2010)