|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
E-commerce špecialista Petr Sochora Foto: Peter Stas
Bratislava 30. decembra (OTS) - Susedná Česká republika zažíva absolútny boom osobného odberu a výdajných miest pri online nakupovaní. Lídrom tohto trhu je spoločnosť Zásilkovna na čele s charizmatickou Simonou Kijonkovou, prezývanou „prvá dáma českej e-commerce“. Je logické, že bolo len otázkou času, kedy príde Zásilkovna aj na Slovensko. Dnes je Zásielkovňa na našom trhu už šiestym rokom a pomaly no iste mení pravidlá hry v e-commerce segmente. Na Slovensku má Zásielkovňu pod palcom Petr Sochora, mladý a úspešný manažér, ktorý sa osvedčil pri zrode spoločnosti v Českej republike, rozbehol a stabilizoval strategické depá firmy a po raketovom českom štarte zakotvil v Bratislave. Ak vie niekto rozprávať o tom, ako sú na tom Slováci s online nakupovaním, je to Petr Sochora.1) Aktuálne nám vrcholí záver roka, kedy sa nakupuje bezkonkurenčne najviac v roku. Vedeli by ste povedať orientačné číslo, ako veľmi v decembri ľudia nakupujú online v porovnaní s ostatnými mesiacmi v roku?
Predaj počas vianočného obdobia sa dokáže vyšplhať až na dvojnásobok, niekedy aj trojnásobok v porovnaní s bežnými mesiacmi v roku.
E-commerce špecialista Petr Sochora Foto: Peter Stas
2) Do koľkého decembra vlastne reálne ľudia nakupujú online?Väčšina zodpovedných prepravcov garantuje dodanie do Vianoc pri podaní do 20.12.2016. Množstvo ľudí si však nákupy necháva na poslednú chvíľu, nakupujú aj po tomto termíne a následne dúfajú, že im tovar ešte stihne prísť.
3) Koľko zásielok v decembri denne preveziete v porovnaní s ostatnými mesiacmi v roku?
V decembri je to v priemere 60-tisíc zásielok v rámci SR a ČR, pričom po zvyšok roka doručíme 20 – 30 tisíc zásielok denne.
4) Ako je to v januári – v čase veľkých novoročných zliav a výpredajov? Má online segment vtedy ešte viac práce než v decembri? Alebo tento druh zliav si v skutočnosti zákazník radšej vychutnáva v kamenných predajniach?
V januári pretrvávajú vysoké predaje práve vďaka zľavám a výpredajom, no Vianociam sa nič nevyrovná. Ľudia nakupujú online neustále a preto po Vianociach hľadajú zľavy aj na internete.
5) Existuje vôbec ešte nejaký špecifický segment, ktorý predáva výlučne iba offline, teda v kamenných predajniach?
Dnes je veru možné nakúpiť online takmer všetko, čo sa tovaru týka. Jediný segment, ktorý ešte nemá tak rozšírený online predaj, sú potraviny.
6) A naopak - v ktorom segmente majú online nákupy tendenciu najväčšieho rastu?
Veľký nárast vidíme napríklad vo fashion, oblečení, liekoch a doplnkoch stravy. Potraviny ale v nadchádzajúcom období budú rásť najviac.
7) Aký tovar sa najviac oplatí nakupovať online?
To závisí najmä od kritérií zákazníka. Veľa ľudí nakupuje elektroniku, no dovolím si tvrdiť, že dnes sa už oplatí nakupovať naozaj čokoľvek.
8) Aké sú výhody a aké sú riziká online nákupov?
Najväčšou výhodou je samozrejme pohodlie a čas, ktorý ušetríte v porovnaní s časom stráveným hľadaním konkrétneho tovaru v nákupných centrách. Nehovoriac o cene, ktorú si tam neviete porovnať. Riziká pri online nákupoch vznikajú väčšinou iba v spojitosti s dôveryhodnosťou internetových obchodov. E-shop, s ktorým zatiaľ nemáte skúsenosť, si určite najskôr overte. Nesmú chýbať obchodné podmienky, ktoré by mali byť správne popísané. E-shop by mal určite uvádzať aj informácie o sebe, vrátane kontaktov a adresy. Na overenie výborne slúžia aj recenzie, ktoré veľakrát pomôžu pri samotnom výbere.
Foto: Peter Stas
9) K akej forme doručenia majú Slováci bližší vzťah? Vedie u nás osobný odber alebo doručenie kuriérom?
Osobný odber je momentálne na vzostupe, aktuálne ho využíva zhruba 30%. O zvyšných 70 % sa delia kuriérske spoločnosti a slovenská pošta.
10) Aký je vlastne Slovák zákazník? Aké je typické nákupné správanie Slovákov, keď nakupujú online? Sme „online tvory“ – nakupujeme radi online?
Vo všeobecnosti stále viac Slovákov nakupuje online. Slováci sú veľmi nároční na cenu, preferujú nakupovanie s dobierkou a majú radi rôzne akcie a zľavy. Dôverujú skôr väčším a overeným eshopom.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR