Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Počítače

11. apríla 2013

Rozhovor: Čo inšpiruje marketéra alebo pokiaľ príležitosť neklope, postav dvere



Rozhovor s Milanom Formánkom (Digital manager a Communication specialist, Red Bull ) o jeho začiatkoch, inšpirácii a ideálnej marketingovej komunikácii. Zaoberá sa vytváraním zaujímavého ...



Zdieľať
Marketing Live 2013 Rozhovor s Milanom Formánkom (Digital manager a Communication specialist, Red Bull ) o jeho začiatkoch, inšpirácii a ideálnej marketingovej komunikácii.


Zaoberá sa vytváraním zaujímavého multimediálneho obsahu a jeho neplatenou distribúciou cez médiá. Milan Formánek vystúpi na konferencii Marketing Live 2013 zameranej na online marketing a sociálne siete.

1. Reklama a marketing je o komunikácii. Musí byť aj tvorca Red Bull kampaní komunikatívny a súčasne fanúšik adrenalínových športov?
Povedal by som, že je to určite výhodou a možno u nás i takým nepísaným pravidlom. V extrémnych športoch a alternatívnej kultúre chceme vystupovať kredibilne a dlhodobo. Je preto potrebné byť nielen fanúšikom, ale samozrejme i znalcom. Alebo si na to aspoň odborníka prenajať. Pokiaľ by sme napríklad trik snowboardistu pomenovali chybne a použili fotku zo zlého uhla, a ešte k tomu vyfotenú v nesprávny moment, scéna kampane by v takom prípade bola len ťažko úspešná, ale práve naopak. Byť v dnešnej dobe komunikatívny vnímam ako schopnosť byť chytľavo výstižný a vecný.

2. Vzbudiť zvedavosť, zapôsobiť na emócie je rozhodujúcim momentom pre získanie pozornosti masy ľudí, kde čerpáte inšpiráciu?
V cestovaní, v nezávislých filmoch, v umeleckých odboroch, v psychológii, v objavovaní a v ľuďoch. Či už sú to priatelia alebo okoloidúci na ulici. Kľúčovým sa mi potom zdá byť schopnosť prepájať rôzne oblasti inšpirácie bez prekombinovania.

3. Spomeniete si ešte na začiatok svojej kariéry? V čom ste sa posunuli ďalej a v čom ste sa zmenili?
Začal som vďaka extrémnym bicyklom. V prvom čísle jedného magazínu bola fotka Red Bull bikera Michala Marošiho s červenými zreničkami. Presne tak ako to robili blesky bez postprodukcie. A pri nej bol titulok: „Koľko Red Bullov musíš vypiť, aby si mal očká ako Maroši? No a potom to už išlo samo.
Posunutie vidím predovšetkým v neustálom kontakte s pestrou praxou, najlepšie to vystihujú 3 citáty:

- Pokiaľ príležitosť neklope, postav dvere.
- K dosiahnutiu cieľa prispôsobivosť namiesto odporu alebo búrka duby vyvráti zatiaľ čo rákosie sa len ohýba.
- Veľmi veľa dá človeku svet, ale pokiaľ chce človek dať niečo svetu, musí drieť ako nádenník.

4. Vďaka masívnemu počtu reklamných spotov, považujú ľudia reklamu už za otravnú. Ako sa odlíšiť a byť IN?
Rovnako považujem drvivú väčšinu reklamy za otravnú a vo verejných priestoroch a médiách určených pre deti by som ju zakázal. Myslím, že je dobré nesnažiť sa za každú cenu odlíšiť a byť IN. Marketér a jeho produkt tak jednoducho vo svojej podstate musia fungovať, inak je to len krátkodobo fungujúca pretvárka. Na jednej strane je väčšina ľudí vždy na strane väčšiny, ale na druhej strane sa väčšina ľahko nechá ovplyvniť opinion lídrami.

5. Patríte k najúspešnejším spoločnostiam na trhu, keď sa pozriete na konkurenciu v čom je vaša devíza?
Vytvárame vízie, realizujeme sny našich športovcov, zakladáme športové a kultúrne disciplíny. Nenasledujeme trendy, udávame ich. Podporujeme scény. Ak daruješ človeku rybu, nakŕmiš ho na deň. Ak ho naučíš loviť, dáš mu potravu na celý život.

6. „Red Bull vám dáva krídla“ najznámejší slogan, ktorý obletel svet a dostal sa aj do stratosféry. Čo vám dáva krídla?
S Red Bullom si ich dávame navzájom.

7. „Jediný limit je ten, ktorý si človek určí sám!“ téma nového spotu Red Bull. Je niečo vo vašej práci alebo v inej oblasti čo by ste ešte chceli skúsiť, prípadne dosiahnuť?
Každý deň niečo nové. A ideálne všetko ihneď realizujem.

Viac informácií o programe Marketing Live 2013 (24. 04. 2013, Bratislava), na ktorej Milan Formánek vystúpi s témou „Ako vytvoriť zaujímavý brandovaný obsah a pracovať s ním“ nájdete na www.marketinglive2013.sk. Ak máte radi klasické spôsoby reklamy, platené PR články, jednu veľkú kampaň za rok, aplikácie a produktové príspevky na Facebooku, táto prednáška vás buď nesúhlasne naštve alebo vám ukáže iný prístup k marketingu.
 



   Tlač    Pošli

   

Súvisiace články:


 Piaty ročník odbornej konferencie Management Live 2012 priniesol inšpiratívne príbehy a stratégie úspešných slovenských fi riem. (13. 6. 2012)
 Logistika optikou procesov (21. 2. 2012)
 Čo spája technológie a marketing? No predsa internet! (10. 11. 2011)
 Rozhovor: V mobilnom svete je kráľom kontext (14. 10. 2011)
 Prelínanie on-line a off-line sveta – nový trend marketingového mixu. (11. 10. 2011)
 Rozhovor: V on-line rešpektujte základné pravidlá (20. 9. 2011)
 Partnerstvo by malo byť funkciou stratégie (7. 6. 2011)
 Rozhodujúca je kvalita obsahu komunikácie (21. 4. 2011)
 Najlepšie reklamy vznikajú tam, kde o nich rozhoduje najmenej ľudí! (16. 3. 2011)
 Daily Web 2010: Ako sa nestratiť na webe a správne využívať sociálne siete (13. 11. 2010)



nasledujúci článok >>
Atentátnik či šialený terorista?
<< predchádzajúci článok
Od januára do marca 2013 dodala ŠKODA zákazníkom 220 400 áut