Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Počítače

07. novembra 2012

Rozhovor: Ako začať launch výrobkov či služieb cez internet



Dwain Jeworsky patrí medzi svetovú špičku v marketingu. Je to človek, ktorého si najímajú nadnárodné spoločnosti na to, aby im vytvoril marketingové stratégie.



Zdieľať
Dwain Jeworsky Ale je to i človek, ktorému nechýba pokora a z ktorého cítiť úprimnú snahu o maximálny výkon. Bolo veľmi príjemné robiť rozhovor s ním.
Tento svetový odborník je „keynote“ prednášajúcim konferencie Daily Web 2012, ktorá sa uskutoční 14. novembra 2012 v Bratislave. Na konferencii vystúpi s témou: Marketingová perspektíva – je to o možnostiach nie o vašej spoločnosti – ako začať launch výrobkov či služieb cez internet – kroky potrebné k úspechu.


25 rokov ste pôsobili na manažérskej pozícií v marketingu, takže musíte vedieť veľa o kreativite. Ako vnímate kreativitu?
Milujem tvorivú stranu biznisu, ale treba sa na ňu pozerať s perspektívou. Pri spustení marketingovej kampane sú výsledky zvyčajne rozdelené takto:
-          40% možno pripísať tomu, že máme správnych ľudí na správnom mieste,
-          40% z výsledkov sú určené ponukou,
-          20% výsledkov možno pripísať kreativite.
Takže, tvorivosť treba zamerať nielen na vizuálne využitie , ale aj na dosiahnutie správnej cieľovej skupiny, rovnako treba aj ponuku prezentovať kreatívne. Veta „Ušetrite 50%!“ určite nie je kreativita.

Pracovali ste na rôznych miestach. Je nejaký konkrétny projekt alebo spoločnosť, pre ktorú ste si prácu naozaj užili?
Vždy som obdivoval a bavilo ma pracovať s Fairmont Hotels. Pomohol som im uviesť na trh svetovú značku pre kúpele s názvom Willow Stream. Sledovali sme rôznorodú skupinu žien po dobu 6 mesiacov, ako si viedli denník. Keď prišli výsledky, zistili sme, čo ženy naozaj chcú. A to je útek z požiadaviek každodenného života, ľudský dotyk a mať možnosť dosahovať pokojne svoje osobné maximum. Vďaka týmto informáciám sme prišli so sloganom „Find Your Energy“. Slogan nás vzal na cestu, ktorá skutočne diferencovala marketing.
Zvykol som si byť žiadaný nastaviť automaticky marketingový systém každý druhý mesiac. Milujem to robiť, pretože počiatočné práce vedú k dlhodobému úspechu.

Kvôli svojej práci musíte veľa cestovať. Beriete to ako hobby alebo ako pracovnú povinnosť?
Je to súčasť mojej práce a ja som to obrátil na hobby. Rád cestujem a spoznávam nové miesta. Keďže si môžem stále vybrať kam chcem cestovať, tým je to pre mňa príjemná práca.

Ktorá z navštívených krajín je vaša najobľúbenejšia?
Pracujem s firmami naprieč Spojenými štátmi, rovnako ako v Mexiku, Južnej Amerike a Číne. Brazília je horúca krajina pre „rast“ práve teraz, a veľmi dobre sa mi tam pracovalo v oblasti zdravotníctva .
Čína teraz čelí syndrómu „najnižšej ceny“ ako sa tam otvárajú nové továrne, India sa začína pohybovať v oblasti výroby. Čína sa zvykla spoliehať na iba na cenu ako na svoju hlavnú predajnú výhodu. Teraz sa učia aj na iné prístupy, ako sú: kvalita, jedinečnosť, značka, atď.
Blízky východ ma desí... dúfajme, že jedného dňa nájdu mier a stabilitu. Sme svety od seba.

Keďže ste veľa precestovali musíte mať aj veľa skúseností a zážitkov. Zažili ste aj nejaké veselé príhody?
Ako náhle som prišiel do novej krajiny, vždy som sa naučil dve slová „ahoj“ a „ďakujem“. Ak viete povedať tieto dve slová, ľudia sa s vami začnú bez problémov rozprávať po anglicky.
Komunikácia je vždy zábavná. V Číne, som navštívil veľké nákupné centrum, do ktorého sa dostane len veľmi málo Američanov. Ako som sa prechádzal po obchode, predavači ma stále chytali za ruku, na čo som reagoval slovami: „Len sa pozerám“. Keď sa to stalo piaty alebo šiestej krát, uvedomil som si, že inštinktívne reagujeme slovami „len sa pozerám“, aby sme sa zbavili predavačov v obchode, pritom v tomto prípade, to bola z ich strany len určitá forma pozdravu.

Prezradíte viac o svojich skúsenostiach v Číne?
V Číne prednášam o marketingu pol dňa pre skupiny 150-300 riaditeľov súkromných firiem v 8-dňových obchodných školách, organizovaných činiteľmi skupiny.
Každá škola sa skladá z rôznorodých skupín, aj ja trávim čas v škole tých 8 dní a pomáham ľuďom s marketingom. Mojou úlohou je vypočuť si výzvy, ktorým čelia a pomôcť im pracovať na nájdení riešenia. Vďaka tomu som si vyvinul úzke vzťahy so sieťou absolventov. Táto skupina je unikátna, učíme ich myslieť laterálne v podnikaní, rovnako ich učíme, že to všetko nie  je len o peniazoch. Odchádzajú zo školy s novým pohľadom na všetky aspekty podnikania a väčšina z nich potom dosahuje obrovský rast.

Ako ste sa prispôsobovali čínskej kultúre? Naučili ste sa v Číne niečo nové, čo bolo užitočné pre vašu kariéru?
Prispôsobiť sa kultúre je ľahšie, ako si väčšina ľudí myslí. Ak k tomu pristupujeme s pocitom, že chceme viac dávať ako brať, ľudia reagujú veľmi dobre. Trpezlivosť je jedna z  vecí, ktorú na západe, väčšinou zanedbávajú. Pri práci v Číne je potrebná. Bez trpezlivosti nemôže byť ani dôvera. Čína rozšírila do značnej miery môj ​​pohľad na to, čo je možné, a tiež mi dala nový pohľad na veľkosť. Je to neuveriteľné, aký veľký trh je tam.
Keď v Číne prezentujete nové myšlienky,  prvá reakcia je „ale v Číne sme to vždy robili takto“. Ako náhle sa cez to dostanete, sú veľmi otvorení k vnímaniu nových postupov.

Aké užitočné poznatky ste získali, máte nejaké konkrétne príklady?
Neviem hovoriť po čínsky, takže väčšina mojich rozhovorov je prostredníctvom tlmočníka. Tento proces komunikácie umožňuje premýšľať o tom, čo hovoríte a tiež umožňuje premýšľať o tom, čo niekto práve povedal. To podporuje počúvanie, čo nie je vždy jednoduché, keď sa spoznávate s novými ľuďmi. Toto spomalenie konverzácie skutočne prehlbuje porozumenie.
Ďalšia vec je, že keď tam ľudia niečo hovoria, myslia to vážne. Povedali mi, že keď niekedy ešte prídem do Hong Kongu, mám zavolať niekoľko hodín predtým, že sa o mňa postarajú. Pri mojej poslednej návšteve som sa však rozhodol to neurobiť, keďže v rámci našej kultúry neradi žiadame o láskavosť. Keď dotyčná zistila, že som v Hong Kongu, tak prišla do môjho hotela a zavolala mi. Prvá vec, ktorú pustila z úst bola: „Prečo si mi nezavolal?“.  Vysvetlil som jej to a ona mi povedala, že vedela o mojom príchode a chcela sa ma opýtať niečo ohľadom investícií… Musel som jej sľúbiť, že nabudúce sa dopredu ohlásim.  

Ktorú krajinu by ste ešte chceli navštíviť?
Nikdy som ešte nebol v Európe a východná Európa bola vždy pre mňa zaujímavá. Moja rodina má pôvod  v Poľskou a Rumunsku. Môj otec je najmladší z 19 detí. Veľmi málo sme sa stretávali s našou rodinou, takže aj preto sa veľmi teším na túto cestu na vašu konferenciu Daily Web 2012.

Môžete mi povedať  o sebe viac? Aké sú vaše ciele v blízkej budúcnosti?
Chcel by som pomôcť ľuďom, aby prešli so svojím podnikaním do sveta online marketingu, pretože je nedostatok práce v tejto oblasti. Všetci klienti / partneri, s ktorými pracujem sa stali mojimi blízkymi priateľmi. Teraz som v takej životnej fáze, keď je mojím cieľom aplikovať svoje poznatky na druhých a tým im aj pomáhať. Keď pracujete s ľuďmi, ktorých máte radi, peniaze prichádzajú samé.
Učenie sa stalo mojou vášňou, zvlášť vtedy, keď sa o ňu môžem podeliť. Marketing je univerzálnym jazykom a mám v pláne mu pomôcť na rozvíjajúcom sa trhu. Mám v pláne stráviť viac času v zahraničí, ale aj s mojím najmladším synom, ktorému sa blíži maturita. Budem si musieť rozdeliť svoj čas na Floridu a Kanadu, rovnako aj na pokračujúce projekty po celom svete. Odchod do dôchodku pre mňa znamená odklon od „robenia“ ku konzultáciám, a ja mám to šťastie, že mám kontakty v mnohých krajinách.

Týmto pozývame aj vás zúčastniť sa konferencie Daily Web 2012. Viac informácií o ďalších prednášajúcich ako i registráciu nájdete na www.dailyweb.sk

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Viedeň spozná hru Slováka Viliama Klimáčka Kill Hill
<< predchádzajúci článok
Severoamerické kiná ovládol animovaný film Ralph Rozbi-to