|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. augusta 2007
Rozhlas je za prvý polrok v 28-miliónovej strate
Za prvých šesť mesiacov tohto roka má Slovenský rozhlas (SRo) celkovú stratu 28,239 milióna korún. Ako ďalej pre agentúru SITA to povedala riaditeľka Sekcie ekonomiky SRo Daniela Vašinová, za ...
Zdieľať
BRATISLAVA 22. augusta (WEBNOVINY) - Za prvých šesť mesiacov tohto roka má Slovenský rozhlas (SRo) celkovú stratu 28,239 milióna korún. Ako ďalej pre agentúru SITA to povedala riaditeľka Sekcie ekonomiky SRo Daniela Vašinová, za rovnaké obdobie minulého roka bola strata 126 miliónov korún. Za prvý polrok tohto roka mal SRo náklady 435,937 milióna korún a celkové výnosy 407,698 tisíc korún. Okrem straty spôsobenej nepridelením, podľa SRo zákonom určenej, 45-miliónovej štátnej dotácie na ročné vysielanie na stredných vlnách, má SRo dlhodobo výpadky v hlavnom príjme - koncesionárskych poplatkoch. Výber pri právnických osobách (PO) dosiahol 52 percent a pri fyzických osobách (FO) - domácnostiach 47,6 percenta. Pri koncesionárskych poplatkoch bol tak rozpočet plnený na 48,3 percenta. V porovnaní s plánovaným výberom predstavuje finančný výpadok za výber koncesií za PO a FO podľa Vašinovej za prvý polrok tohto roka 11,5 milióna korún.
Výpadok vo výnosoch zaznamenal verejnoprávny rozhlas v prvom polroku aj v príjmoch z reklamy. Oproti plánovaným približne 31 mil. Sk dosiahli 17 mil. Sk. Pritom za celý tento rok chce SRo na reklame zarobiť 62 mil. Sk. Programový riaditeľ SRo Ľuboš Machaj nevidí doterajšie príjmy z reklamy dramaticky. Na účty SRo síce za reklamu prišlo 17 mil. Sk, no aj so zmluvne dohodnutými reklamnými zadaniami je v súčasnosti istých 32 mil. Sk, povedal pre agentúru SITA. Do konca roka chce SRo z reklamy reálne získať 50 až 52 mil. Sk, možno aj viac. Posledné týždne roka môžu priniesť až tretinu z celkového objemu príjmov z reklamy, upozornil Machaj.
Výpadok má SRo aj v predaji vlastnej produkcie. Vydavateľstvo by malo SRo tento rok zarobiť 1,5 mil. Sk, pričom za prvý polrok zarobilo 147-tisíc Sk za predaj starších CD titulov. Doterajšie slabé príjmy z predaja by mali kompenzovať nové tituly pripravované najmä pre vianočný trh.
Rozhlas má aj dlžníkov a jeho celkové pohľadávky do konca júna 2007 dosiahli 104,5 mil. Sk. Podľa Vašinovej, z toho pohľadávky, ktoré sú ešte v lehote splatnosti, predstavujú 12 mil. Sk. Takzvané nedobytné pohľadávky, teda dlhy po lehote splatnosti, sú vo výške 92,5 mil. Sk, z nich najväčším dlžníkom rozhlasu je spoločnosť PSMA, s ktorou SRo neobchoduje od nástupu nového vedenia SRo. PSMA dlhuje SRo 75 mil. Sk.
Ekonomická šéfka SRo hodnotí zmeny naštartované novým vedením rozhlasu pred vyše rokom pozitívne. Podľa nej, základ pre znižovanie straty SRo položili napríklad: nová organizačná štruktúra a s ňou súvisiace prepúšťanie a úspory na odvodoch. Presun autodopravy z externého prostredia pod SRo ušetril za rok približne 7 mil. Sk a úsporu prinieslo medzi iným i obmedzenie externých poradenských služieb. "Podarilo sa naštartovať zmeny," tvrdí a dodáva, že rozdiel je jasný už z porovnania strát z predchádzajúcich rokov. Hlavnú rezervu SRo vidí Vašinová vo výbere koncesionárskych poplatkov. SRo chce spolu s STV pripraviť kampaň zameranú na tzv. čiernych koncesionárov - teda na tých, ktorí prijímače vlastnia, no koncesie neplatia a nie sú ani evidovaní ako koncesionári. Zatiaľ nie je jasné, kedy sa prijme nový zákon o koncesiách. Spoliehať sa na zvýšenie príjmov, ktoré by mal priniesť, je teda predčasné, dodala pre agentúru SITA.
SITA