|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 17.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klaudia
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
31. januára 2011
Rozdelenie nákladov na Gogolovu kampaň nezverejnia
O financovaní predvolebnej kampane nového banskobystrického primátora Petra Gogolu sa občania konkrétnejšie informácie ako to, že na ...
Zdieľať
Primátor Banskej Bystrice Peter Gogola Foto: SITA/Dušan HeinBANSKÁ BYSTRICA 31. januára (WEBNOVINY) - O financovaní predvolebnej kampane nového banskobystrického primátora Petra Gogolu sa občania konkrétnejšie informácie ako to, že na ňu banskobystrický podnikateľ v tlačiarenstve a reklame a čerstvý prednosta mestského úradu Miroslav Rybár vyčlenil zhruba 33-tisíc eur, nedozvedia. Na ktoré položky išlo koľko peňazí, Rybár odmietol zverejniť s tým, že ide o know-how. "Media mix je určité tajomstvo, ktoré určujeme tak, aby boli finančné prostriedky rozdelené efektívne, aby priniesli konečný efekt, čiže v danom prípade volebné víťazstvo, čo sa nám aj podarilo," povedal pre agentúru SITA Rybár s tým, že nejde o netransparentnosť, keďže v čase kampane nebol verejný zamestnanec a používal svojej osobné finančné zdroje.
Uviedol tiež, že ak by zverejnil rozdelenie nákladov na kampaň, mohol by si hocikto povedať, že sa o štyri roky stane podľa návodu "primátorom za milión". Na otázku, či tým myslí, že primátorom môže byť hocikto, ak má dobrú kampaň, odpovedal záporne. "Myslím si, že kampaň je len podporný prostriedok k dobrej myšlienke," uviedol Rybár.
Zdôrazňuje, že za financovanie kampane neočakával ani neočakáva žiadny osobný protekčný profit, ide mu o "projekt" zlepšenia fungovania mesta, v ktorom žije. "Pohľad na peniaze ľudí, ktorí peniaze nemajú a majú, je rozdielny. Nedávno som čítal, že Bill Gates si kúpil obraz za 30 miliónov dolárov. Je to niečo asi nepredstaviteľné pre bežného človeka. Možnože rovnako je nepredstaviteľné, že niekto investuje do volebnej kampane. Ale ja žijem v tomto meste. Tak ako človek investuje do úpravy svojej záhrady, tak, povedzme, že som investoval, aby som mal vplyv na to, že vieme upraviť mesto ako okolie, v ktorom sa vyskytujeme," povedal Rybár.
Primátor Gogola uviedol, že okrem Rybára nemal iných sponzorov. Z vlastných zdrojov vynaložil na kampaň menej ako tisíc eur na prenájmy priestorov na stretnutia s občanmi, ostatné financoval Rybár. Obaja uviedli, že neuzavreli v súvislosti s kampaňou žiadnu písomnú dohodu o pôžičke či dare. "Mali sme len ústnu džentlmenskú dohodu. Je to spoločná investícia. On vložil peniaze, ja som vložil tvár, meno, osud, kredit," povedal Gogola.
Uviedol tiež, že ak by zverejnil rozdelenie nákladov na kampaň, mohol by si hocikto povedať, že sa o štyri roky stane podľa návodu "primátorom za milión". Na otázku, či tým myslí, že primátorom môže byť hocikto, ak má dobrú kampaň, odpovedal záporne. "Myslím si, že kampaň je len podporný prostriedok k dobrej myšlienke," uviedol Rybár.
Zdôrazňuje, že za financovanie kampane neočakával ani neočakáva žiadny osobný protekčný profit, ide mu o "projekt" zlepšenia fungovania mesta, v ktorom žije. "Pohľad na peniaze ľudí, ktorí peniaze nemajú a majú, je rozdielny. Nedávno som čítal, že Bill Gates si kúpil obraz za 30 miliónov dolárov. Je to niečo asi nepredstaviteľné pre bežného človeka. Možnože rovnako je nepredstaviteľné, že niekto investuje do volebnej kampane. Ale ja žijem v tomto meste. Tak ako človek investuje do úpravy svojej záhrady, tak, povedzme, že som investoval, aby som mal vplyv na to, že vieme upraviť mesto ako okolie, v ktorom sa vyskytujeme," povedal Rybár.
Primátor Gogola uviedol, že okrem Rybára nemal iných sponzorov. Z vlastných zdrojov vynaložil na kampaň menej ako tisíc eur na prenájmy priestorov na stretnutia s občanmi, ostatné financoval Rybár. Obaja uviedli, že neuzavreli v súvislosti s kampaňou žiadnu písomnú dohodu o pôžičke či dare. "Mali sme len ústnu džentlmenskú dohodu. Je to spoločná investícia. On vložil peniaze, ja som vložil tvár, meno, osud, kredit," povedal Gogola.