|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 27.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Filoména
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. mája 2015
Rotary C. vybudoval náučný chodník pre postihnuté deti, najmä autistov
Na snímke vpravo autista za pomoci opatrovateľky pracuje v tvorivej dielni v domove sociálnych služieb Drahuškovo v Krajnom.
Zdieľať
Na snímke vpravo autista za pomoci opatrovateľky pracuje v tvorivej dielni v domove sociálnych služieb Drahuškovo v Krajnom. Foto: TASR/Radovan Stoklasa
Nitra 4. mája (TASR) – V areáli Spojenej školy internátnej na Červeňovej ulici v Nitre vznikol náučný chodník Poznávajme prírodu. Špecifický je tým, že je určený pre deti vo vekovej kategórii od šesť do 25 rokov s mentálnym postihnutím, pre deti s mentálnym postihnutím s pridruženými telesnými a zmyslovými postihnutiami a deti postihnuté autizmom. Náučný chodník inicioval Rotary Club v Nitre, ktorý chce aj týmto spôsobom osláviť 20. výročie svojho vzniku."So Spojenou internátnou školou spolupracujeme už niekoľko rokov, podporili sme niekoľko menších projektov. Náučný chodník pripravili naši členovia v spolupráci s učiteľkami školy," skonštatoval viceprezident Rotary klubu Anton Tóth. Projektované náklady na vybudovanie chodníka predstavujú 28.500 eur. Pochádzajú zo zbierok a sponzorských príspevkov.
Náučný chodník vznikol na približne štvorárovej ploche v areáli školy. "Na tomto mieste bývala záhrada, no bola neudržiavaná, zanedbaná. Rozhodli sme sa toto miesto pripraviť tak, aby bolo esteticky pekné, užitočné a zároveň slúžilo aj na relax," povedal Tóth. Chodník má sedem rôznych stanovíšť, každé je zamerané na rozvoj konkrétnych schopností dieťaťa. Stanovištia strážia siedmi trpaslíci - Posedko, Stopko, Meteorko, Skalko, Zemko, Byľko a Kvietko. "Napríklad na stanovišti pri Posedkovi sa striedajú miesta s trávou, pieskom, kamienkami a šiškami.
Nevidiace deti môžu po nich chodiť a učia sa rozoznávať rozdiely medzi nimi," vysvetlil Tóth. Pri Byľkovi sa deti učia rozoznávať bylinky, pri Kvetkovi kvety. Tie si samé vysadia a starajú sa o ne. Cieľom projektu je rozvíjať poznávacie, zmyslové a komunikatívne procesy detí so zdravotným znevýhodnením, taktiež rozvíjať ich pohybové a manuálne zručnosti a vytvoriť estetickú a oddychovú plochu v časti areálu školy, ktorú navštevuje vyše 200 detí, prevažne autistických.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR