|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. marca 2019
Rošírenie diaľnice medzi Bratislavou a Trnavou sa o rok oneskorí
Ilustračná snímka
Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: TASR - Branislav Račko
Bratislava 24. marca (TASR) - Diaľnica D1 medzi Bratislavou a Trnavou má byť kompletne rozšírená v roku 2028. Počíta s tým aktuálny harmonogram prác, ktoré TASR poskytla Národná diaľničná spoločnosť (NDS). Diaľničiari ešte minulý rok terminovali kompletné rozšírenie D1 medzi hlavným mestom a Trnavou na rok 2027. Teraz priznávajú zdržanie už v prvej etape prác, a to v úseku Bratislava – Triblavina.Rozšírenie D1 je navrhnuté do niekoľkých etáp. "Ako prvá etapa bude vybudovanie mosta v križovatke diaľnic D1/D4. Pre túto etapu je vyhlásené verejné obstarávanie pre výber zhotoviteľa stavebných prác. Predpoklad realizácie mosta D1/D4 je v lete 2020," spresnila pre TASR hovorkyňa NDS Michaela Michalová. V ďalších etapách budú vybudované obchádzkové trasy pre vedenie dopravy počas zdvihu nivelety D1 a výstavbu mostov potrebných na kompletizáciu križovatky Ivanka sever. Taktiež sa bude pracovať aj na rekonštrukcii a rozšírení vozovky D1 po križovatku Triblavina.
Väčšinu stavebných prác v súvislosti s obchádzkovými trasami bude podľa NDS robiť koncesionár v rámci výstavby križovatky D4/D1. Obchádzkové trasy budú tvoriť samotné vetvy križovatky. "NDS sa v ďalšej etape, ktorej realizáciu predpokladáme najskôr na prelome rokov 2020/2021, napojí na vetvy križovatky, čím sa sprejazdnia obchádzkové trasy v prevedení tri plus tri pruhy pre zdvíhanie D1 v úseku Bratislava – Triblavina," priblížila Michalová. Predpoklad ukončenia všetkých etáp rozšírenia D1 v úseku Bratislava – Triblavina je v roku 2023. Diaľnica D1 bude v definitívnom stave rozšírená na osem pruhov, vrátane odstavných pruhov a núdzových zálivov.
Diaľničiari priznávajú aj zdržanie, ktoré však podľa nich spôsobili opakované obštrukcie aktivistov. Tí totiž podľa NDS napádali proces prípravy v každom jednom kroku. "Zároveň zdržanie spôsobila potreba otočiť postup prác na križovatke D4/D1, kde NDS bude nadväzovať na práce koncesionára a nie naopak," uviedla hovorkyňa. Ukončenie stavebných prác a sprejazdnenie na diaľničnej križovatke Triblavina očakávajú koncom roka 2020. Celkové dokončenie stavby na jar 2021.
Začiatok prác na rozšírení D1 v úseku Triblavina - Senec (Blatné) bude podľa NDS závisieť od ukončenia procesu prípravy a zabezpečenia finančného krytia. Predpoklad ukončenia stavebných prác je v roku 2025. "Kompletizujeme podklady na stavebné konanie. NDS predpokladá, že žiadosť o stavebné povolenie bude môcť podať v decembri 2019, so samotnou realizáciou stavby sa plánuje začať po ukončení prípravy a zabezpečení finančného krytia v roku 2022. Diaľnica D1 bude v definitívnom stave rozšírená na osem pruhov, vrátane odstavných pruhov a núdzových zálivov," povedala Michalová.
Začiatok výstavby v úseku D1 Blatné (Senec) - Trnava bude podľa NDS taktiež závisieť od ukončenia procesu prípravy a zabezpečenia finančného krytia. Predpokladané ukončenie stavebných prác je v roku 2028. "Cieľom je tu rozšíriť D1 z dočasného šesťpruhu na plnohodnotný šesťpruh," spresnila hovorkyňa.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR