|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. februára 2017
Rok 2016 bol pre letecké spoločnosti na trhu v ČR najlepší v histórii
Letecké spoločnosti zaznamenali na českom trhu najúspešnejší rok v histórii, aspoň podľa objemu predaných leteniek. Česi za ne bez poplatkov zaplatili 7,154 miliardy ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/S. Písecký
Praha 23. februára (TASR) - Letecké spoločnosti zaznamenali na českom trhu najúspešnejší rok v histórii, aspoň podľa objemu predaných leteniek. Česi za ne bez poplatkov zaplatili 7,154 miliardy Kč (264,76 milióna eur), čo je o 7 % viac než v roku 2015. Vyplýva to z údajov medzinárodného združenia leteckých dopravcov IATA aj štatistík ruzynského letiska.V skutočnosti sa objem tržieb zvýšil ešte viac, pretože poplatky tvoria u niektorých leteniek často až polovicu z celkovej ceny. Okrem toho chýbajú aj letenky, ktoré si ľudia kupujú priamo u dopravcov, čo je bežné najmä pri nízkonákladových aerolinkách.
Josef Trejbal z portálu Letuška.cz odhaduje, že v Česku sa vlani predali letenky celkovo za 20 miliárd Kč vrátane tých, ktoré sa predali priamo prostredníctvom webov aerolínií.
"Najväčší skok je vidieť pri diaľkových letoch, kde je nárast dvojciferný," hovorí Trejbal. Podľa neho pokračuje rast predajov aj tento rok a zvlášť v zimných mesiacoch je evidentný silnejší dopyt po letenkách na iné kontinenty.
Rast ťahajú najmä individuálni zákazníci, ktorí lietajú na dovolenku. Predajcovia leteniek, ktorí sa zameriavajú na firemných zákazníkov, potvrdzujú, že medzi firmami dopyt nerastie tak rýchlo, upozorňuje Pavel Němec zo spoločnosti HRG Czech Republic. Dodal, že Česko sa postupne dostáva na predkrízové čísla, ale zatiaľ sa nedá hovoriť o dvojcifernom raste. Firmy podľa neho stále šetria a veľa záleží aj od konkrétnych projektov, za ktorými vyrážajú do zahraničia.
Post jednotky v predajoch leteniek na českom trhu vlani obhájila Student Agency, na 2. mieste skončila Asiana, známa najmä portálom Letuška.cz. Na 3. miesto sa vďaka spolupráci s vyhľadávačom leteniek Kiwi dostal Fly United.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR