|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 4.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Barbora
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. decembra 2009
Rok 2009 bol podľa Vážneho náročný aj úspešný
Rok 2009 bol pre rezort dopravy náročný, ale aj úspešný, tvrdí minister dopravy Ľubomír Vážny. Podarilo sa podľa neho splniť väčšinu veľkých predsavzatí súvisiacich najmä s prípravou ...
Zdieľať
BRATISLAVA 30. decembra (WEBNOVINY) - Rok 2009 bol pre rezort dopravy náročný, ale aj úspešný, tvrdí minister dopravy Ľubomír Vážny. Podarilo sa podľa neho splniť väčšinu veľkých predsavzatí súvisiacich najmä s prípravou diaľničných projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP), odovzdané do užívania boli nové úseky diaľnic a rýchlostných ciest a teraz sa očakáva začatie elektronického výberu mýta od 1. januára 2010. "V železničnom sektore sa nám tiež podarilo s pomocou štátu začať veľmi náročné stavby. S injekciou od štátu, návratnou pôžičkou, sme vyriešili závažný problém, ktorý hrozil - masové prepúšťanie zamestnancov a pomerne veľký kolaps železničného sektora," informoval ďalej Vážny agentúru SITA.
Minister dopravy očakáva, že záväzok terajšej vlády o odovzdaní počas štyroch rokov 100 kilometrov diaľnic a rýchlociest bude prekročený o 47 kilometrov. "Za úspech považujem najmä to, že aj napriek kontextu krízy, ktorú nezapríčinila vláda SR, sme zabezpečili uzatvorenie 2. balíka PPP projektu a 1. a 3. balík nasmerovali do správnych pozícií, z ktorých sa budú dať v roku 2010 tiež finančne uzatvoriť. Kríza nám však naozaj vážne skomplikovala život, oddialila termíny o 18 a viac mesiacov, čo spôsobilo, že dobre mienený záväzok predsedu vlády ukončiť úseky medzi Bratislavou a Košicami do roku 2010 nebol naplnený," uviedol Vážny. V čase, kedy tento záväzok vznikol, bolo podľa ministra jeho naplnenie reálne, v koncesných dialógoch totiž ani jedna veľká stavebná firma nenamietala voči termínom.
Minister Vážny sa priznal, že na začiatku platnosti Operačného programu Doprava pre roky 2007 až 2013, z ktorého sa spolufinancuje rozvoj dopravnej infraštruktúry SR, bol trochu nervózny. Príčinou bolo nestíhanie všetkých udalostí, ale po peripetiách, najmä s prípravou schvaľovacích procesov na európske fondy, sa situácia v rezorte dopravy v tejto oblasti stabilizovala.
"Plánované výdaje v cestnej aj železničnej doprave na rok 2007 sme vyčerpali na 99 % a v roku 2010 dôjde k veľkému vyčerpaniu alokácií na roky 2008 a 2009 a sčasti aj na rok 2010. Utvrdzuje ma v tom to, že mechanizmy sú nastavené správne," dodal Vážny. Za úspech označil aj fakt, že z krajín V4 a Európskeho spoločenstva je Slovensko jediná krajina, ktorej Európska únia už schválila dva tzv. veľké projekty nad 50 mil. eur. Veľké projekty tvoria okolo 90 % objemu Operačného programu Doprava, ktoré majú svoj špecifický charakter schvaľovania.
Rezort dopravy v roku 2009 presadil vo vláde a v parlamente schválenie železničných zákonov o dráhach a doprave na dráhach, ktoré nadobúdajú účinnosť 1. januára 2010. "Nielenže riešia bežnú metodiku železničiarskeho života, ale zároveň definujú to, čo ma vždy trápilo - financovanie železničného sektora zo strany štátu nie na báze živelnosti, ale presného a zákonom definovaného záväzku. Pretože aj železničné podniky sa potom zmietajú v neistote a nevedia riadiť zmysluplne svoj rozvoj," poznamenal Vážny. Rezort dopravy podľa neho naplní svoj rozpočet na rok 2009. Väčšina zdrojov smerovala na investičné celky cestnej a železničnej infraštruktúry, zostatok na chod ministerstva alebo na podriadené zložky v rozpočtových organizáciách.
SITA
Minister dopravy očakáva, že záväzok terajšej vlády o odovzdaní počas štyroch rokov 100 kilometrov diaľnic a rýchlociest bude prekročený o 47 kilometrov. "Za úspech považujem najmä to, že aj napriek kontextu krízy, ktorú nezapríčinila vláda SR, sme zabezpečili uzatvorenie 2. balíka PPP projektu a 1. a 3. balík nasmerovali do správnych pozícií, z ktorých sa budú dať v roku 2010 tiež finančne uzatvoriť. Kríza nám však naozaj vážne skomplikovala život, oddialila termíny o 18 a viac mesiacov, čo spôsobilo, že dobre mienený záväzok predsedu vlády ukončiť úseky medzi Bratislavou a Košicami do roku 2010 nebol naplnený," uviedol Vážny. V čase, kedy tento záväzok vznikol, bolo podľa ministra jeho naplnenie reálne, v koncesných dialógoch totiž ani jedna veľká stavebná firma nenamietala voči termínom.
Minister Vážny sa priznal, že na začiatku platnosti Operačného programu Doprava pre roky 2007 až 2013, z ktorého sa spolufinancuje rozvoj dopravnej infraštruktúry SR, bol trochu nervózny. Príčinou bolo nestíhanie všetkých udalostí, ale po peripetiách, najmä s prípravou schvaľovacích procesov na európske fondy, sa situácia v rezorte dopravy v tejto oblasti stabilizovala.
"Plánované výdaje v cestnej aj železničnej doprave na rok 2007 sme vyčerpali na 99 % a v roku 2010 dôjde k veľkému vyčerpaniu alokácií na roky 2008 a 2009 a sčasti aj na rok 2010. Utvrdzuje ma v tom to, že mechanizmy sú nastavené správne," dodal Vážny. Za úspech označil aj fakt, že z krajín V4 a Európskeho spoločenstva je Slovensko jediná krajina, ktorej Európska únia už schválila dva tzv. veľké projekty nad 50 mil. eur. Veľké projekty tvoria okolo 90 % objemu Operačného programu Doprava, ktoré majú svoj špecifický charakter schvaľovania.
Rezort dopravy v roku 2009 presadil vo vláde a v parlamente schválenie železničných zákonov o dráhach a doprave na dráhach, ktoré nadobúdajú účinnosť 1. januára 2010. "Nielenže riešia bežnú metodiku železničiarskeho života, ale zároveň definujú to, čo ma vždy trápilo - financovanie železničného sektora zo strany štátu nie na báze živelnosti, ale presného a zákonom definovaného záväzku. Pretože aj železničné podniky sa potom zmietajú v neistote a nevedia riadiť zmysluplne svoj rozvoj," poznamenal Vážny. Rezort dopravy podľa neho naplní svoj rozpočet na rok 2009. Väčšina zdrojov smerovala na investičné celky cestnej a železničnej infraštruktúry, zostatok na chod ministerstva alebo na podriadené zložky v rozpočtových organizáciách.
SITA