Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Gala

06. septembra 2008

Rodové stereotypy a vychudnuté modelky v reklame minulosťou



Vychudnuté modelky či stereotypné vyobrazenie mužov a žien v reklamách budú minulosťou. Poslanci Európskeho parlamentu (EP) totiž cez týždeň prijali správu o vplyve marketingu a reklamy na ...



Zdieľať
BRATISLAVA 6. septembra (WEBNOVINY) - Vychudnuté modelky či stereotypné vyobrazenie mužov a žien v reklamách budú minulosťou. Poslanci Európskeho parlamentu (EP) totiž cez týždeň prijali správu o vplyve marketingu a reklamy na rovnosť mužov a žien, prostredníctvom ktorej požadujú nulovú toleranciu voči rodovým stereotypom v oblasti reklamy. Žiadajú členské štáty, aby študovali a následne podávali správy o zobrazovaní žien a mužov v reklamách a marketingu. Poslanci zároveň vyzývajú reklamné agentúry, aby dôsledne zvažovali výber extrémne štíhlych žien na propagáciu výrobkov. Parlament prostredníctvom prerokovanej správy žiada členské štáty, aby v celej únii zaviedli informačné programy o nulovej tolerancii, pokiaľ ide o sexistické urážky alebo ponižujúci obraz žien v médiách. Členské štáty by mali podľa poslancov študovať a následne podávať správy o zobrazovaní žien a mužov v reklamách a marketingu. Europoslanci v správe pripomínajú, že obraz ideálneho telesného vzhľadu vytváraného marketingom a reklamou môže negatívne ovplyvniť sebadôveru žien, najmä dospievajúcich dievčat a žien náchylných k poruchám príjmu potravy, ako je anorexia alebo bulímia. Poslanci preto vyzývajú reklamné agentúry, aby dôsledne zvažovali výber žien. Slovenská europoslankyňa Edit Bauer tvrdí, že "dôsledky reklamnej politiky majú ďalekosiahle následky pre zachovávanie stereotypov, ktoré často znamenajú takmer neprekonateľnú bariéru pre žiaduce zmeny pre dosiahnutie vytýčených, napríklad aj lisabonských cieľov. Reklama ako taká má samozrejme aj veľa pozitív. Treba si uvedomiť, že reklamná politika, najmä vo vzťahu mužov a žien, brzdí postup zosúladenia pracovného a rodinného života, keďže veľmi často sugeruje obraz ženy, ktorá hravo a s úsmevom zvláda všetky svoje, niekedy aj konfliktné úlohy, vyplývajúce zo svojich rôznych sociálnych rolí, vykonávané najčastejšie pod časovým tlakom." Europoslankyňa Zita Pleštinská súhlasí s nutnosťou ochrániť deti a maloletých od negatívnej reklamy. Reklama propagujúca predaj sexuálnych služieb a prostitúciu deformujú dieťa už od jeho útleho veku. "Som presvedčená, že hlavná zodpovednosť spočíva práve na rodičoch a pedagógoch, či dokážu dieťa naučiť rozumne a zodpovedne používať televíziu a nové technológie," SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Rok po Pavarottiho smrti na neho svet spomína
<< predchádzajúci článok
Sonda Rosetta odfotografovala povrch asteroidu