|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. januára 2013
Riaditeľ General Motors vidí európsky trh v tmavých farbách
Predaj automobilov bude na európskom trhu tento rok ďalej klesať a Nemecko sa možno prepadne do recesie, vyhlásil v stredu generálny riaditeľ automobilky General Motors (GM) Dan Akerson. ...
Zdieľať
DETROIT 10. januára (WEBNOVINY) - Predaj automobilov bude na európskom trhu tento rok ďalej klesať a Nemecko sa možno prepadne do recesie, vyhlásil v stredu generálny riaditeľ automobilky General Motors (GM) Dan Akerson.
Dodal, že preto bude ťažšie dosiahnuť plánované obrátenie trendu v stratovej európskej divízii spoločnosti, značke Opel. GM v minulosti deklaroval, že by so značkou chcel opäť vytvárať zisk v polovici dekády, pričom plánovaná strata na rok 2012 bola až 1,8 mld. USD.
"Naše očakávania sú z krátkodobého hľadiska realistické a nastavujeme podľa nich aj našu prevádzku v Európe. Pokiaľ ide o vývoj situácie v najbližších rokoch, myslím, že sme k sebe brutálne úprimní," povedal Akerson novinárom v sídle spoločnosti v americkom Detroite. "Vieme, že nebudeme ziskoví za noc, ale ak by sa nám podarilo nastaviť náklady tak, že by sme stratu tento rok znížili o tretinu až polovicu, mohol by to byť dobrý krok k opätovnej ziskovosti v polovici tohto desaťročia," dodal.
Z krátkodobého hľadiska však firma nevidí situáciu pozitívne. "Predpokladáme, že trh sa bude naďalej oslabovať. Nemecko vyzerá, ako keby sa pomaly prepadalo do recesie," tvrdí Akerson. Automobilový koncern GM na krízou postihnutom a vysoko konkurenčnom európskom trhu už roky zápasí so stratami svojej kľúčovej značky Opel a britského výrobcu Vauxhall.
Svoje aktivity v Európe intenzívne reštrukturalizuje a okrem iného ohlásil, že zatvorí svoj výrobný závod v nemeckom meste Bochum. Vo februári minulého roka tiež uzavrel alianciu s francúzskym výrobcom PSA Peugeot Citroën, s cieľom využiť nákupné a logistické synergie a spolupracovať na troch nových vozidlových platformách, s cieľom ušetriť náklady vo výške 2 mld. USD.
Dodal, že preto bude ťažšie dosiahnuť plánované obrátenie trendu v stratovej európskej divízii spoločnosti, značke Opel. GM v minulosti deklaroval, že by so značkou chcel opäť vytvárať zisk v polovici dekády, pričom plánovaná strata na rok 2012 bola až 1,8 mld. USD.
"Naše očakávania sú z krátkodobého hľadiska realistické a nastavujeme podľa nich aj našu prevádzku v Európe. Pokiaľ ide o vývoj situácie v najbližších rokoch, myslím, že sme k sebe brutálne úprimní," povedal Akerson novinárom v sídle spoločnosti v americkom Detroite. "Vieme, že nebudeme ziskoví za noc, ale ak by sa nám podarilo nastaviť náklady tak, že by sme stratu tento rok znížili o tretinu až polovicu, mohol by to byť dobrý krok k opätovnej ziskovosti v polovici tohto desaťročia," dodal.
Z krátkodobého hľadiska však firma nevidí situáciu pozitívne. "Predpokladáme, že trh sa bude naďalej oslabovať. Nemecko vyzerá, ako keby sa pomaly prepadalo do recesie," tvrdí Akerson. Automobilový koncern GM na krízou postihnutom a vysoko konkurenčnom európskom trhu už roky zápasí so stratami svojej kľúčovej značky Opel a britského výrobcu Vauxhall.
Svoje aktivity v Európe intenzívne reštrukturalizuje a okrem iného ohlásil, že zatvorí svoj výrobný závod v nemeckom meste Bochum. Vo februári minulého roka tiež uzavrel alianciu s francúzskym výrobcom PSA Peugeot Citroën, s cieľom využiť nákupné a logistické synergie a spolupracovať na troch nových vozidlových platformách, s cieľom ušetriť náklady vo výške 2 mld. USD.