|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 8.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Bohumír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka. Foto: TASR/Radovan Stoklasa
Bratislava 29. novembra (TASR) – Počet volaní na linku tiesňového volania 112 z roka na rok klesá. V roku 2019 zaznamenala linka ku koncu októbra viac ako 900.000 volaní. Za rok 2018 ich bolo vyše milióna. Trend podľa ministerky vnútra Denisy Sakovej (Smer-SD) súvisí so zvýšenou informovanosťou verejnosti. Rezort vnútra pripomína občanom aj možnosť posielať SMS. TASR o tom informoval hovorca ministerstva vnútra SR Petar Lazarov.„Som nesmierne rada, že občania a predovšetkým deti si začínajú uvedomovať, že na toto číslo je potrebné volať len v prípadoch, keď je naozaj potrebné poskytnutie pomoci,“ vysvetľuje Saková, ktorá dodáva, že bolo do konca októbra viac ako 57 percent volaní oprávnených.
Najviac volaní eviduje rezort v piatok a sobotu. Špeciálne ide o víkendové noci. Najviac volaní je každoročne zaznamenaných v Košickom kraji a najmenej v Trenčianskom kraji. Ministerstvo taktiež informuje, že sa dá na 112 dovolať aj z telefónov bez SIM karty alebo z oblasti, kde volajúci nemá signál domovskej mobilnej siete.
Saková v tlačovej správe tiež pripomína možnosť posielať SMS. „Treba však dodať, že na rozdiel od tiesňového hovoru na 112 je v prípade tiesňovej SMS nutné mať v telefóne vloženú SIM kartu slovenského operátora,“ informuje ministerka. Saková považuje za primárnu cieľovú skupinu tejto služby sluchovo a rečovo znevýhodnené osoby. Taktiež však obete domáceho násilia, svedkovia trestných činov alebo „všeobecne všetky osoby, ktoré by tiesňovým volaním a hovorením mohli byť vystavené ohrozeniu života a zdravia.“
Ministerstvo v súvislosti s SMS správami pripomína, že by mal občan naďalej prednostne volať. V prípade SMS je dôležité byť podľa rezortu stručný a vecný tak, aby operátor dokázal čo najrýchlejšie určiť čo, kde a komu sa stalo.
Za prvý rok spustenia služby prijali koordinačné strediská takmer 30.000 správ. V roku 2019 je to ku koncu septembra viac ako 17.000 správ.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR