Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

27. februára 2018

Rezort školstva: Program Výskum a inovácie podporí teamingové centrá



Ilustračná snímka.



Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR - Pavol Zachar
Bratislava 27. februára (TASR) – Z Operačného programu Výskum a inovácie budú podporené aj teamingové výskumné centrá. Informuje o tom Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR na svojom webe.


"Vyhlásenie výziev na predkladanie žiadostí o nenávratný finančný príspevok, ktoré budú podporené zo zdrojov Európskeho fondu regionálneho rozvoja s celkovou plánovanou alokáciou vo výške 43 miliónov eur je plánované na marec," uviedol rezort školstva. Z výziev na podporu teamingových výskumných centier z Operačného programu Výskum a inovácie bude jedna pre Bratislavský kraj a jedna pre ostatné regióny Slovenska. 

Prioritou rezortu školstva a Výskumnej agentúry (VA) je zrýchliť proces schválenia žiadostí o nenávratný finančný príspevok zameraných na podporu teamingových výskumných centier v zmysle záväzkov, ktoré ministerstvo deklarovalo voči Európskej komisii. "Aj preto VA ponúkla všetkým štyrom subjektom – potenciálnym žiadateľom týchto výziev - individuálne konzultácie pre každý projekt jednotlivo, aby sa predišlo možnej chybovosti," poznamenal generálny riaditeľ VA Stanislav Sipko.

Podpora týchto centier je aj jednou z priorít Európskej komisie.

Cieľom teamingových centier je podpora špičkovej vedy prostredníctvom centier excelentnosti európskeho významu. Snahou je prepájanie kvalitných európskych univerzít a výskumných organizácií. Projekty sú zamerané na vytváranie výskumných centier, ktoré sa budú venovať aplikovanému výskumu, vrátane veľkého dôrazu na transfer poznatkov a technológií do praxe.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Vo Francúzsku platí varovanie pred nízkymi teplotami
<< predchádzajúci článok
V Nových Zámkoch by mohla už čoskoro pribudnúť socha Jána Pavla II.