|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustrančné foto. Foto: TASR/Radovan Stoklasa
Bratislava 4. apríla (TASR) – Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu (MŠVVaŠ) SR eviduje požiadavku a nároky vysokých škôl a zamestnávateľov na kvalitnejšie vedomosti a schopnosti absolventov stredných škôl v oblasti matematiky. Preto sa rezort školstva rozhodol riešiť túto požiadavku otvorením diskusie, ktorá sa bude zameriavať na skvalitnenie matematického vzdelávania žiakov.Rezort školstva poznamenal, že priebežne eviduje zvyšujúci sa počet maturantov z matematiky. "S tým súvisí aj pripravované zavedenie povinnej maturity z matematiky pre gymnázia a vedné STEM odbory (prírodné, technické a lekárske vedy) v dvoch úrovniach – akademickej a aplikovanej," uviedol pre TASR odbor komunikácie a protokolu rezortu školstva. V prípade aplikovanej úrovne by podľa MŠVVaŠ malo ísť o maturitu v kontexte matematickej gramotnosti. "Ide nám o to, aby absolventi stredných škôl získali matematickú a finančnú gramotnosť predovšetkým pre bežný život," priblížil rezort školstva. Momentálne je táto myšlienka v štádiu zasadnutí odbornej komisie.
Vysoké školy a zamestnávatelia v posledných rokoch registrujú klesajúcu úroveň matematickej gramotnosti absolventov stredných škôl. Kritická situácia je najmä v STEM odboroch na vysokých školách. Podľa predsedu Výboru Národnej rady SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport Ľubomíra Petráka (Smer-SD), ak nechceme byť na konci celoeurópskeho vývoja, musíme k zmenám pristúpiť čím skôr.
Dušan Šveda zo Slovenskej matematickej spoločnosti poznamenal, že cieľom je skvalitniť matematické vzdelávanie tak, ako to požadujú vysoké školy a zamestnávatelia. "V prvom rade chceme zmeniť spôsob vyučovania. Matematika sa má tvoriť, matematika sa nemá učiť," povedal Šveda s tým, že takýchto opatrení je viac. Ide napríklad aj o vzdelávanie učiteľov. "Povinná maturita je v tomto procese niekde na konci. Ak sa nám podarí kroky, ktoré navrhujeme, urobiť, potom na konci tohto procesu môžeme zaviesť povinnú maturitu z matematiky," poznamenal Šveda. Podľa neho by jej povinnosť mala byť zavedená najneskôr do roku 2025 s tým, že by bola dvojúrovňová.
Prvý viceprezident Republikovej únie zamestnávateľov Mário Lelovský uviedol, že zamestnávatelia registrujú výrazný rozdiel medzi požadovanou úrovňou a reálnym stavom v matematickej gramotnosti zamestnancov pri vstupe na trh práce. Poznamenal, že "absolventi majú slabé analytické a kritické myslenie, neovládajú postupy a stratégie riešenia problémov. Bez matematiky skrátka nedosiahneme výrazný pokrok v digitálnych zručnostiach." Podľa neho ak chceme zvládnuť digitálnu transformáciu, musí sa skvalitniť matematické vzdelávanie.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR