|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. novembra 2019
Rezort školstva neodporúča účasť žiakov na filme Kto je ďalší?
Ilustračná snímka.
Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TASR Alexandra Moštková
Bratislava 27. novembra (TASR) – Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR neodporúča školám, aby sa žiaci zúčastnili na premietaní filmu Kto je ďalší? V tejto súvislosti odoslal rezort školstva riaditeľom základných a stredných škôl usmernenie, TASR o tom informoval odbor komunikácie a protokolu ministerstva. V usmernení sa uvádza, že vzhľadom na spochybnenie preventívneho a edukatívneho zámeru filmu zo strany odborníkov Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie, ktorý je priamo riadenou organizáciou ministerstva školstva, nemôže odporúčať, aby sa žiaci zúčastňovali na projekcii filmu a seminároch organizovaných jeho tvorcami.
Rezort školstva pripomenul, že film nefinancoval, nesúhlasil s jeho produkciou, a preto ani nedal súhlas na uvedenie rezortu školstva ako partnera filmu vrátane použitia jeho loga. Zároveň ministerstvo vyzvalo organizáciu eSlovensko, ktorá sa podieľala na tvorbe filmu, aby názov a logo ministerstva zo stránok projektu odstránila. Spoločnosť reagovala s tým, že požiadavku rezortu akceptuje.
Na film poukázala aj europoslankyňa Lucia Ďuriš Nicholsonová (SaS), ktorá sa na ministerku školstva Martinu Lubyovú (SNS) obrátila na podnet psychológov a učiteľov, ktorí sú pohoršení tým, že film určený vekovej skupine slovenských žiakov starších ako 12 rokov má slúžiť ako prevencia voči šikanovaniu a samovraždám. "Film sa nepochybne venuje dôležitým témam. Forma, akou sa zhostil šikanovania, sebapoškodzovania, negatívnych vplyvov sociálnych sietí a samovrážd medzi mladistvými, je však odbornou verejnosťou čoraz viac kritizovaná. Existuje oprávnené riziko, že namiesto preventívneho bude mať film na deti opačný účinok," uviedla v liste europoslankyňa.
Rezort školstva skonštatoval, že vo filme absentuje tzv. pozitívny jazyk, čiže empatické formulácie, podporné vety reflektujúce stav osôb, ktoré vo filme vystupujú. "Film nenapĺňa základný edukatívny rozmer – edukáciu pozitívnym prístupom," dodal v stanovisku.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR