|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. februára 2017
Rezort školstva diskriminuje školy odkladaním racionalizácie,tvrdí SaS
Na snímke poslanec Branislav Gröhling (SaS).
Zdieľať
Na snímke poslanec Branislav Gröhling (SaS). Foto: TASR - Štefan Puškáš
Bratislava 21. februára (TASR) - Rozhodnutie ministra školstva Petra Plavčana (nom. SNS) nepresadiť racionalizáciu siete škôl považuje opozičný poslanec Branislav Gröhling (SaS) za prejav nerozhodnosti. Tvrdí, že aktuálny spôsob financovania je neefektívny a diskriminuje väčšie školy.„Väčšina opatrení na zlepšenie kvality a efektívnosti školstva je nepopulárna a narazí na odpor. Avšak, ak už ani minister nemá silu tieto opatrenia presadiť a vysvetliť verejnosti ich opodstatnenosť, je to veľmi zlá situácia. Svedčí to o tom, že šéf rezortu školstva podľahol tlakom a k problematike sa nepostavil rozumne, ale populisticky. Môžeme očakávať, že v rovnakom duchu a bez zásadných zmien sa budú niesť aj zvyšné roky ministra Plavčana,“ uviedol Gröhling.
Podľa poslanca, Slovensko má stále priveľa malých základných škôl a aktuálny systém je voči väčším školám diskriminačný. Väčšie školy dostávajú na žiaka normatív v bežnej výške. Tie, ktoré majú menej ako 250 žiakov, majú normatív zvýšený. Podľa jeho slov, z celkového počtu 2103 základných škôl má až 69 percent zvýhodnený normatív. „Toto číslo jasne ukazuje, že ide o chybne nastavený a neefektívny systém. Ministerstvo nepodporuje vznik väčších škôl, ale naopak, podporuje rozmach tých malých, ktoré sú finančne nákladnejšie. Pričom výsledky meraní a testov dokazujú, že žiaci na väčších školách dosahujú vo väčšine prípadov lepšie výsledky,“ vysvetlil Gröhling.
Poslanec je preto presvedčený, že ministerstvo malo jasne rozhodnúť o racionalizácii siete škôl alebo vytvoriť nový systém financovania, ktorý by bol spravodlivejší. Gröhling kritizuje ministerstvo, že neurobilo ani jedno. Upozorňuje, že racionalizácia nemôže prebehnúť len na základe ekonomických faktorov. „Tie opatrenia treba robiť rozumne. Je potrebné zohľadniť aj iné ako ekonomické faktory, napríklad vzdialenosť najbližších škôl, ako aj výsledky škôl a ich žiakov,“ hovorí.
Ministerstvo školstva nateraz upustilo od opatrení, ktoré mali viesť k optimalizácii siete škôl alebo ich častí. Urobilo tak po konzultácii s odborníkmi a riaditeľmi škôl. Opatrenia mali byť súčasťou novely zákona o financovaní základných škôl, stredných škôl a školských zariadení. Rezort školstva pôvodne zamýšľal, že zruší zvýhodnený normatív pre druhý stupeň základných škôl s počtom žiakov do 250, čo malo viesť k rušeniu niektorých škôl.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR