|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. júla 2017
Rezort hospodárstva: Strane SaS v skutočnosti o baníkov vôbec nejde
Je nemiestne a tragikomické spájať budúcnosť baníkov a regiónu len so železničným spojením do jednej z automobiliek, ktorá zatiaľ ani nezačala výrobu. Uviedol to dnes ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Bratislava 18. júla (TASR) - Je nemiestne a tragikomické spájať budúcnosť baníkov a regiónu len so železničným spojením do jednej z automobiliek, ktorá zatiaľ ani nezačala výrobu. Uviedol to dnes Michal Dzurjanin z odboru komunikácie Ministerstva hospodárstva (MH) SR v reakcii na dnešný brífing strany SaS.Podľa Dzurjanina v skutočnosti strane SaS o baníkov vôbec nejde, tému len politicky zneužíva v predvolenej kampani. "Nie je žiadna náhoda, že ju spojila s predstavením svojho kandidáta na post predsedu vyššieho územného celku (Renáty Kaščákovej, pozn. TASR)," upozornil Dzurjanin.
Ministerstvo hospodárstva SR v súvislosti s pripravovanými zmenami v energetike podľa neho v tejto chvíli pripúšťa diskusiu o skrátení termínu podpory ťažby uhlia vo všeobecnom hospodárskom záujme skôr, ako je schválený termín v roku 2030. "Súčasne to v žiadnom prípade neznamená zatvorenie baní bez alternatívy pre ich zamestnancov," upozornil Dzurjanin.
Pripomenul zároveň, že MH SR dlhodobo a seriózne hovorí o potrebných alternatívach pre baníkov, ako je príchod nových investorov a pracovných príležitostí na primerane ohodnotenú prácu. "Rezort preto aj prostredníctvom Slovenskej agentúry pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) intenzívne podporuje príchod investorov do regiónu, ktorí pomôžu diverzifikovať pracovné možnosti. Príkladom je podpora výroby spoločnosti Brose v Prievidzi. Súčasne sa diskutuje s predstaviteľmi EÚ o možnom využití európskych prostriedkov," doplnil Dzurjanin.
Ministerstvo hospodárstva SR súčasne podľa Dzurjanina zdôrazňuje, že očakáva konštruktívne návrhy riešenia a ďalšieho postupu najmä zo strany zamestnávateľa, teda spoločnosti Hornonitrianske bane Prievidza (HBP).
Predseda SaS Richard Sulík, za účasti poslancov Národnej rady SR Karla Galeka a Renáty Kaščákovej (kandidátky SaS na predsedu Trenčianskeho samosprávneho kraja), dnes na brífingu uviedol, že slovenská vláda nerieši problémy baníkov, ale majiteľov baní. SaS ponúka hornej Nitre budúcnosť "nad zemou" - pre zamestnanie baníkov v automobilke v Nitre navrhuje železničné spojenie z Prievidze do Nitry tzv. Jaguar Expres.
V 70 km vzdialenej Nitre vzniká však podľa slov predsedu SaS nový veľký zamestnávateľ Jaguar Land Rover (JLR), ktorý nemá dostatok zamestnancov. "Baníci, ktorí by sa uvoľnili v Prievidzi, alebo aspoň časť z nich, by mohla pracovať v Nitre. Problémom je však ich doprava. Vlakové spojenie podľa nášho názoru stojí za zamyslenie, preto SaS navrhuje vytvoriť tzv. Jaguar Expres, ktorý by nezastavoval 'v každej dedine', ale dopravil by zamestnancov z hornej Nitry do spoločnosti Jaguar," dodal Sulík.
Podľa Galeka, tímlídra SaS pre energetiku, súčasné vlakové spojenie z Prievidze do Nitry trvá priemerne dve hodiny a má 26 zastávok. "Ak by sme túto trať dokázali zmodernizovať, počet zastávok znížiť na tri alebo štyri preferované a vybudovať popri nich záchytné parkoviská, tak čas prepravy z Prievidze do Jaguaru v Nitre vieme dostať pod jednu hodinu," doplnil Galek.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR