Rezort financií zaplatí za eurokampaň ďalších 58,8 mil. Sk
Náklady na informačnú kampaň o zavedení eura na Slovensku stúpnu o ďalších takmer 60 mil. Sk (1,992 mil. €). Ministerstvo financií (MF) SR totiž uzatvorilo zmluvu so spoločnosťou Creo/Young & Rubicam, ...
BRATISLAVA 12. decembra (SITA) - Náklady na informačnú kampaň o zavedení eura na Slovensku stúpnu o ďalších takmer 60 mil. Sk (1,992 mil. €). Ministerstvo financií (MF) SR totiž uzatvorilo zmluvu so spoločnosťou Creo/Young & Rubicam, s.r.o. ktorá kampaň realizuje, o navýšení prostriedkov vo výške 58,8 mil. Sk (1,952 mil. €) bez DPH. Pôvodný rozpočet kampane pritom počítal s celkovým objemom prostriedkov 180 mil. Sk (5,975 mil. €). Okrem toho koncom októbra vláda svojím rozhodnutím zvýšila tento rozpočet ešte o ďalších 15 mil. Sk (497,9 tis. €). Dôvodom tohto kroku bol skorší začiatok kampane ako aj kvalitnejší model eurokalkulačky, ktorú dostali domácnosti. Predmetom novej zákazky sú podľa zverejneného oznámenia o výsledku verejného obstarávania doplňujúce služby, nezahrnuté do pôvodnej zmluvy so spoločnosťou Creo/Young & Rubicam. Potreba nových služieb podľa MF vyplynula dodatočne, pričom zákazka sa zadala pôvodnému dodávateľovi služieb v rámci rokovacieho konania bez zverejnenia.
Ministerstvo financií odôvodňuje ďalšie služby v rámci kampane potrebou nových činností, ktoré by zvýšili ráznosť a údernosť kampane a ktoré by rozšírili informovanosť verejnosti o nové prvky. Tím sa podľa neho má dosiahnuť cieľ samotnej kampane, a to oslovenie čo najširšieho okruhu verejnosti s poskytnutím čo najrozsiahlejších informácií. Podľa vládneho splnomocnenca pre zavedenie eura na Slovensku Igora Baráta informačná kampaň v súčasnosti plní svoj cieľ a slovenská verejnosť je vďaka nej čoraz lepšie informovaná, ale je potrebné tieto výsledky udržať aj v budúcnosti. "Pre nás je dôležité vysokú informovanosť udržať aj bezprostredne pred a po prechode na euro a podľa možnosti aj ďalej zvýšiť, aby sa dostala na čo najvyššie hodnoty," uviedol Barát pre agentúru SITA. "Okrem toho, niektoré projekty, ktoré realizujeme v rámci novej zmluvy, nebolo objektívne možné s dvojročným predstihom úplne presne definovať ani nastaviť," doplnil Barát v súvislosti s potrebou navýšenia rozpočtu eurokampane.
Navýšené prostriedky na eurokampaň sa použijú na viacero projektov, ktoré neboli zahrnuté do pôvodnej zmluvy so spoločnosťou Creo/Young & Rubicam. Časť prostriedkov je určená na podporu projektu "europeňaženka" Tlačovej agentúry SR (TASR). Zvýšenie rozpočtu kampane si vyžiadala aj prevádzka euromobilu, výroba internetovej reklamy či kompletizácia a distribúcia eurozásielky do domácností. Zo spomínanej čiastky sa pokryjú aj náklady na mediálny priestor v televíziách, tlači a rádiách. Ďalšie prostriedky oproti plánovanému rozpočtu budú smerovať aj na výrobu TV a rozhlasových spotov, na nasvietenie megaboardu Národnej banky Slovenska, či výrobu CD pre nevidiacich.
SITA