|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. októbra 2015
Rezort financií ukončil kontroly projektov elektronizácie úradov
Ministerstvo financií ukončilo kontroly realizácie ďalších ôsmich projektov, ktoré sú financované z eurofondov v rámci Operačného programu Informatizácia spoločnosti ...
Zdieľať
Foto: TASR/Lukáš Valentovič
Bratislava 22. októbra (TASR) – Ministerstvo financií ukončilo kontroly realizácie ďalších ôsmich projektov, ktoré sú financované z eurofondov v rámci Operačného programu Informatizácia spoločnosti (OPIS). Ukončené projekty majú uľahčiť občanom a podnikateľom komunikáciu s úradmi. Informoval o tom dnes tlačový odbor rezortu."Ide o projekty, ktoré výrazne rozširujú ponuku elektronických služieb verejnej správy pre občanov a podnikateľov a umožňujú im tak komfortne komunikovať s úradmi cez internet prostredníctvom portálu Slovensko.sk," priblížilo ministerstvo. Realizátori projektov podľa neho splnili nápravné opatrenia, ktoré im uložilo, a tým mohli byť projekty z technologickej stránky riadne ukončené.
Ide o projekty Elektronické služby spoločných modulov Ústredného portálu verejnej správy (ÚPVS) a prístupových komponentov, Elektronické služby spoločných modulov ÚPVS a prístupových komponentov (II. časť), Elektronické služby centrálnej ohlasovne a Elektronické služby národnej evidencie vozidiel.
Kontrola bola ukončená aj pri projektoch Informačný systém Registra adries, Elektronické služby pre osvedčenie o evidencii vozidla, Elektronická identifikačná karta a Elektronické služby Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR na úseku výkonu správy štátne sociálne dávky, sociálna pomoc a pomoc v hmotnej núdzi.
Spolu bolo na tieto projekty eGovernmentu v rámci OPIS vyčlenených takmer 150 miliónov eur z európskych zdrojov, čo predstavuje 23 % z alokácie určenej na elektronizáciu verejnej správy a rozvoj elektronických služieb.
Ministerstvo vyčíslilo, že už takmer 1,1 milióna občanov má občiansky preukaz s čipom, vďaka ktorému môžu komunikovať s úradmi cez internet prostredníctvom portálu Slovensko.sk. "Elektronickou formou môžu nahlásiť zmenu trvalého alebo prechodného pobytu a rovnako cez internet môžu požiadať o vystavenie potvrdenia o pobyte, ktoré spätne dostanú poštou," opísalo.
Občania tiež môžu požiadať o štátne sociálne dávky či pomoc v hmotnej núdzi prostredníctvom elektronických formulárov. Týka sa to napríklad podania žiadosti o príspevok na starostlivosť o dieťa, o rodičovský príspevok, o náhradné výživné, o peňažný príspevok na prepravu či úpravu bytu.
"Ak potrebujú napríklad prihlásiť alebo prepísať na niekoho auto, môžu si na to dohodnúť termín na dopravnom inšpektoráte a vyhnúť sa tak čakaniu v radoch," uviedol rezort financií.
Nový register adries, kde sú sústredené všetky adresy na Slovensku, podľa neho výrazne uľahčuje prácu predovšetkým záchranárom, hasičom a policajtom. Užitočný je aj pre podnikateľov a občanov v situáciách, keď potrebujú zistiť či overiť presnú adresu firmy, inštitúcie alebo osoby.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR