|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. marca 2013
Rezort dopravy zrušil tender na poradcu pre železničné Cargo
Ministerstvo dopravy už zrušilo verejnú súťaž na výber poradcu pre vstup strategického partnera do Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) ...
Zdieľať
BRATISLAVA 8. marca (WEBNOVINY) - Ministerstvo dopravy už zrušilo verejnú súťaž na výber poradcu pre vstup strategického partnera do Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s.
Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) koncom januára nariadil tender zrušiť na základe výsledku kontroly pred uzavretím zmluvy na podnet samotného ministerstva. To sa podľa úradu dopustilo opakovane porušení zákona o verejnom obstarávaní, ktoré mohli mať zásadný vplyv na výsledok súťaže.
"Ministerstvo dopravy nemá dôvod spochybňovať rozhodnutie ÚVO," zdôvodnil v piatok pre agentúru SITA rozhodnutie zrušiť poradenský tender rezortný hovorca Martin Kóňa.
V súťaži na výber poradcu, vyhlásenej v auguste 2011, keď bol ministrom dopravy Ján Figeľ (KDH), boli podľa ÚVO stanovené neprimerané podmienky pre minimálnu požadovanú úroveň technickej alebo odbornej spôsobilosti, ako aj neprimerané požiadavky na kľúčových expertov.
Bol tak obmedzený, resp. zúžený okruh potenciálnych dodávateľov. Zároveň nebol dodržaný princíp nediskriminácie. Úrad nariadil zrušenie verejného obstarávania, pretože zistené nedostatky nebolo možné odstrániť.
Ministerstvo dopravy v odpovedi neuviedlo, či vyhlási nový tender na výber poradcu, ktorý by mal pomôcť nájsť strategického partnera pre zadlžené Cargo.
"Čo sa týka budúceho vývoja v spoločnosti Cargo, v súčasnosti je na stole viacero alternatív. Hľadanie strategického partnera prostredníctvom poradcu je len jednou z nich," uviedol Kóňa. Podľa neho existujú aj opatrenia, ktoré sa dajú urobiť vo vnútri tejto spoločnosti. "Pokiaľ nepadne definitívne riešenie, nebudeme tieto alternatívy komentovať, ani im dávať nejakú prioritu," dodal hovorca.
Vyhodnocovanie ponúk v tendri na výber poradcu pre zabezpečenie koncesionára bratislavského letiska je podľa informácií agentúry SITA v záverečnej časti. Termín viazanosti ponúk bol podľa rezortu dopravy predĺžený do 31. mája, a to vzhľadom na "mimoriadne náročný proces vyhodnocovania". Aj túto súťaž vyhlásilo ešte bývalé vedenie ministerstva dopravy v auguste 2011.
Poradenské služby pre výber koncesionára bratislavského letiska za predpokladanú cenu 2 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty majú podľa podmienok trvať dva roky. Ministerstvo dostalo v tomto tendri spolu jedenásť ponúk, ktoré sa otvárali ešte 3. októbra 2011.
Najlacnejšiu cenu mala podľa neoficiálnych informácií predložiť spoločnosť Deloitte vo výške 899 tis. eur. Exminister dopravy Ján Figeľ predpokladal, že koncesionár na prevádzku letiska v Bratislave počas 30 rokov mal byť známy do leta 2012.
Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) koncom januára nariadil tender zrušiť na základe výsledku kontroly pred uzavretím zmluvy na podnet samotného ministerstva. To sa podľa úradu dopustilo opakovane porušení zákona o verejnom obstarávaní, ktoré mohli mať zásadný vplyv na výsledok súťaže.
"Ministerstvo dopravy nemá dôvod spochybňovať rozhodnutie ÚVO," zdôvodnil v piatok pre agentúru SITA rozhodnutie zrušiť poradenský tender rezortný hovorca Martin Kóňa.
V súťaži na výber poradcu, vyhlásenej v auguste 2011, keď bol ministrom dopravy Ján Figeľ (KDH), boli podľa ÚVO stanovené neprimerané podmienky pre minimálnu požadovanú úroveň technickej alebo odbornej spôsobilosti, ako aj neprimerané požiadavky na kľúčových expertov.
Bol tak obmedzený, resp. zúžený okruh potenciálnych dodávateľov. Zároveň nebol dodržaný princíp nediskriminácie. Úrad nariadil zrušenie verejného obstarávania, pretože zistené nedostatky nebolo možné odstrániť.
Ministerstvo dopravy v odpovedi neuviedlo, či vyhlási nový tender na výber poradcu, ktorý by mal pomôcť nájsť strategického partnera pre zadlžené Cargo.
"Čo sa týka budúceho vývoja v spoločnosti Cargo, v súčasnosti je na stole viacero alternatív. Hľadanie strategického partnera prostredníctvom poradcu je len jednou z nich," uviedol Kóňa. Podľa neho existujú aj opatrenia, ktoré sa dajú urobiť vo vnútri tejto spoločnosti. "Pokiaľ nepadne definitívne riešenie, nebudeme tieto alternatívy komentovať, ani im dávať nejakú prioritu," dodal hovorca.
Vyhodnocovanie ponúk v tendri na výber poradcu pre zabezpečenie koncesionára bratislavského letiska je podľa informácií agentúry SITA v záverečnej časti. Termín viazanosti ponúk bol podľa rezortu dopravy predĺžený do 31. mája, a to vzhľadom na "mimoriadne náročný proces vyhodnocovania". Aj túto súťaž vyhlásilo ešte bývalé vedenie ministerstva dopravy v auguste 2011.
Poradenské služby pre výber koncesionára bratislavského letiska za predpokladanú cenu 2 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty majú podľa podmienok trvať dva roky. Ministerstvo dostalo v tomto tendri spolu jedenásť ponúk, ktoré sa otvárali ešte 3. októbra 2011.
Najlacnejšiu cenu mala podľa neoficiálnych informácií predložiť spoločnosť Deloitte vo výške 899 tis. eur. Exminister dopravy Ján Figeľ predpokladal, že koncesionár na prevádzku letiska v Bratislave počas 30 rokov mal byť známy do leta 2012.