|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. novembra 2015
Rezort dopravy spustil súťaž na prevádzku vlakov do Banskej Bystrice
Súperenie dopravcov o prevádzku vlakov na trase z Bratislavy cez Šurany a Zvolen do Banskej Bystrice sa začalo. Ministerstvo dopravy pod vedením Jána Počiatka ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/František Iván
Bratislava 6. novembra (TASR) - Súperenie dopravcov o prevádzku vlakov na trase z Bratislavy cez Šurany a Zvolen do Banskej Bystrice sa začalo. Ministerstvo dopravy pod vedením Jána Počiatka (Smer-SD) totiž dnes spustilo súťaž o túto trať, zverejnilo ju vo vestníku Európskej únie. Rezort dopravy chce zveriť železničnú trať dopravcovi na desať rokov. Bude od neho očakávať zaistenie bezpečných, efektívnych a kvalitných služieb pre cestujúcu verejnosť. Ročne sa pritom na trase predpokladá výkon v rozsahu 1,5 milióna vlakových kilometrov.
"Rozvoj železničnej dopravy je jednou z priorít nielen Európskej únie, ale aj vlády SR. Od tejto súťaže si sľubujeme jej ďalšie skvalitnenie a zvýšenie počtu cestujúcich na železnici," konštatoval minister dopravy Ján Počiatek.
Vysúťažený dopravca by mal na tejto trati prevádzkovať najmenej osem vlakových súprav s kapacitou minimálne 530 miest na sedenie pre každú jednu súpravu. "Cenu, ktorou bude štát prevádzkovateľa tejto linky dotovať, určí transparentná súťaž, ktorá je vypísaná formou nadlimitnej zákazky," doplnil hovorca rezortu dopravy Martin Kóňa. Keďže ale ide o nadlimitnú zákazku, štát predpokladá, že jej hodnota je viac ako 10 miliónov eur.
Záujemcovia môžu predkladať svoje ponuky do 15. januára budúceho roku. Kritériom pre výber víťaza bude ekonomicky najvýhodnejšia ponuka a v tendri sa elektronická aukcia nepoužije. Zákazka nebude spolufinancovaná z eurofondov.
Keďže ide o vykonávanie služieb vo verejnom záujme, aj súkromný dopravca bude vlaky na trati vypravovať s dotáciou od štátu. Na podobnom princípe v súčasnosti vypravuje vlaky spoločnosť RegioJet na trase z Bratislavy do Komárna.
Štát si teraz podľa ministerstva dopravy vybral železničný úsek z Bratislavy do Banskej Bystrice preto, lebo ide o ucelenú linku, ktorá má dostatočný objem vlakových výkonov. Je teda dostatočne veľká so samostatným súborom vlakov a možno ju prevádzkovať s menším rizikom zlyhania.
Do súťaže o trať sa pravdepodobne prihlási aj štátny dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), ktorý vlaky na tejto trase vypravuje v súčasnosti. Záujem o tender už skôr avizovali i viacerí súkromní dopravcovia, napríklad Arriva Slovensko, RegioJet či LEO Express.
Záujem predložiť ponuku do súťaže spoločnosť RegioJet potvrdila aj dnes. "Svoju ponuku pripravíme a na výberovom konaní sa určite zúčastníme," konštatoval hovorca firmy Aleš Ondrůj. Spoločnosť sa musí najprv zoznámiť so všetkými podmienkami tendra, ale jeho vyhlásenie víta.
"RegioJet vždy podporoval výberové konania na prevádzkovanie objednávanej verejnej dopravy," dodal. Je to podľa neho cesta, ako zlepšiť služby zákazníkom, železničnú dopravu pre nich spraviť atraktívnejšou a súčasne lacnejšou z pohľadu požadovaných dotácií.
Štátna ZSSK dnes uviedla, že má dlhodobý záujem naďalej jazdiť diaľkovými vlakmi na linke Bratislava – Banská Bystrica. "S podmienkami súťaže sa podrobne oboznámime a následne sa rozhodneme, s akou ponukou sa súťaže zúčastníme," doplnila hovorkyňa spoločnosti Jana Morháčová.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR