|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. februára 2011
Rezort dopravy pripúšťa úpravu sadzieb mýta
Ministerstvo dopravy považuje za možnú úpravu mýtnych poplatkov pre automobily nad 3,5 tony. Zdôvodňuje to tým, že priemerné sadzby mýta prepočítané podľa dopravných intenzít boli v ...
Zdieľať
Foto: SITABRATISLAVA 9. februára (WEBNOVINY) - Ministerstvo dopravy považuje za možnú úpravu mýtnych poplatkov pre automobily nad 3,5 tony. Zdôvodňuje to tým, že priemerné sadzby mýta prepočítané podľa dopravných intenzít boli v roku 2010 nižšie ako sadzby schválené Európskou komisiou. Ministerstvo dopravy a Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. uvažujú o zmene sadzieb mýta v snahe o ich optimalizáciu, pričom by mali byť diferencované podľa emisií vozidiel a časovo premenlivé. Sadzby mýta by sa mohli zmeniť najskôr od roku 2012. Európska komisia (EK) totiž odporúča meniť poplatky najskôr po dvoch rokoch prevádzky mýtneho systému, ktorý u nás funguje od začiatku minulého roka. Vyplýva to zo správy rezortu dopravy o situácii autodopravcov na Slovensku, o prehodnocovaní dopadov mýta na dopravcov a podmienok fungovania výberu mýta, ktorú vláda v stredu vzala na vedomie. Minister dopravy Ján Figeľ (KDH) predložil správu na základe listu premiérky Ivety Radičovej (SDKÚ-DS) z konca januára. Stalo sa tak potom, čo Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) vyhlásila 15. januára štrajkovú pohotovosť do 15. februára a predložila štyri požiadavky, pričom jedna z nich sa týkala mýta.
Úpravy a zmeny sadzieb mýta musí rezort dopravy prerokovať a nechať odsúhlasiť Európskou komisiou. Tá schvaľuje sadzby mýta na základe notifikačného listu, v ktorom musí SR predložiť navrhované sadzby mýta a dokladovať všetky oprávnené náklady, ktoré sú do sadzieb zahrnuté. V prípade, že navrhovaná optimalizácia a vylepšovanie mýtneho systému nesplnia predstavy prevádzkovateľa mýta SkyToll, a.s., respektíve ministerstva dopravy, výber mýta môže byť podľa materiálu prevedený na NDS. "Takýto krok si však vyžaduje veľmi detailnú prípravu a realizáciu všetkých relevantných analýz spolu s identifikáciou všetkých súvislosti takéhoto kroku," uvádza v správe rezort dopravy. Elektronický výber mýta je podľa ministerstva dopravy funkčný, vyžaduje si však ďalšie vylaďovanie, aby bola jeho prevádzka spoľahlivá.
Podľa zástupcov UNAS v dôsledku zavedenia mýta v čase vrcholiacej hospodárskej krízy, ktorá sa v doprave prejavila znížením dopytu po preprave, ukončilo činnosť okolo 400 autodopravcov s 3 tisíc automobilmi. Ministerstvo dopravy a NDS na základe analýz tvrdia, že dopady mýta na dopravcov sú akceptovateľné a čím lepšie sa na zavedenie mýta pripravili, o to boli dopady menšie. Ministerstvo dopravy vyšlo v ústrety dopravcom, ktorí považujú výšku mýtnych pokút za neprimeranú, a navrhlo ich zníženie o vyše polovicu - v blokovom konaní z 1 655 eur na 700 eur a v správnom konaní z 2 655 eur na 1 300 eur.
Úpravy a zmeny sadzieb mýta musí rezort dopravy prerokovať a nechať odsúhlasiť Európskou komisiou. Tá schvaľuje sadzby mýta na základe notifikačného listu, v ktorom musí SR predložiť navrhované sadzby mýta a dokladovať všetky oprávnené náklady, ktoré sú do sadzieb zahrnuté. V prípade, že navrhovaná optimalizácia a vylepšovanie mýtneho systému nesplnia predstavy prevádzkovateľa mýta SkyToll, a.s., respektíve ministerstva dopravy, výber mýta môže byť podľa materiálu prevedený na NDS. "Takýto krok si však vyžaduje veľmi detailnú prípravu a realizáciu všetkých relevantných analýz spolu s identifikáciou všetkých súvislosti takéhoto kroku," uvádza v správe rezort dopravy. Elektronický výber mýta je podľa ministerstva dopravy funkčný, vyžaduje si však ďalšie vylaďovanie, aby bola jeho prevádzka spoľahlivá.
Podľa zástupcov UNAS v dôsledku zavedenia mýta v čase vrcholiacej hospodárskej krízy, ktorá sa v doprave prejavila znížením dopytu po preprave, ukončilo činnosť okolo 400 autodopravcov s 3 tisíc automobilmi. Ministerstvo dopravy a NDS na základe analýz tvrdia, že dopady mýta na dopravcov sú akceptovateľné a čím lepšie sa na zavedenie mýta pripravili, o to boli dopady menšie. Ministerstvo dopravy vyšlo v ústrety dopravcom, ktorí považujú výšku mýtnych pokút za neprimeranú, a navrhlo ich zníženie o vyše polovicu - v blokovom konaní z 1 655 eur na 700 eur a v správnom konaní z 2 655 eur na 1 300 eur.