|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 4.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Barbora
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. januára 2013
Rezort dopravy nechce, aby si vlaky a autobusy konkurovali
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR chce v roku 2013 bojovať proti vzájomnej konkurencii vlakovej a autobusovej dopravy a uľahčiť tak cestovanie státisícom ľudí. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 2. januára (WEBNOVINY) - Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR chce v roku 2013 bojovať proti vzájomnej konkurencii vlakovej a autobusovej dopravy a uľahčiť tak cestovanie státisícom ľudí.
Ako ďalej informuje hovorca MDVRR SR Martin Kóňa, Vláda SR dala rezortu dopravy čas na predstavenie riešenia problému do konca novembra tohto roku, ministerstvo to chce stihnúť pred týmto termínom. "Ešte aj v súčasnosti sme svedkami toho, že prakticky v ten istý čas vyráža tým istým smerom poloprázdny vlak aj autobus. Tieto dva dopravné prostriedky si konkurujú, a pritom je prevádzka oboch dotovaná z daní obyvateľov Slovenska," vysvetľuje štátny tajomník MDVRR SR Andrej Holák.
Nový systém harmonizovanej pravidelnej dopravy má priniesť racionálne usporiadanie vlakových a autobusových spojov tak, aby v čo najnižšej možnej miere premávali súbežne. "Autobusy a vlaky si nemajú konkurovať," tvrdí Holák. Ministerstvo dopravy tak chce lepšie vyhovieť reálnym potrebám cestujúcich a zlepšiť kvalitu cestovania. Spomínaný systém by mal podľa rezortu dopravy odstrániť aj zbytočné časové straty a zlepšiť zapamätateľnosť spojov.
Nevyhnutným predpokladom dobrého nastavenia systému je podľa Holáka spolupráca s vyššími územnými celkami (VÚC). "Práve samosprávne kraje sú totiž objednávateľmi prímestskej autobusovej dopravy a čiastočne ju financujú aj so zo svojich zdrojov," dodal. MDVRR preto už s niektorými predstaviteľmi samosprávy rokuje a ďalšie stretnutia sú naplánované na tento rok.
Zákon o cestnej doprave už dnes stanovuje, že nosným systémom má byť železničná doprava. Regionálne plány dopravnej obslužnosti majú zabezpečiť, aby na vlaky nadväzovala pravidelná autobusová doprava a vznikli tak integrované dopravné systémy. "Bohužiaľ prax ukazuje, že tomu tak nie je," skonštatoval Holák. Preto rezort dopravy vypracuje podrobnú analýzu, ktorá odhalí nedostatky existujúceho systému. Tento dokument sa tak podľa MDVRR SR stane východiskom pri hľadaní nových možností racionalizácie a koordinácie dopravy.
Ako ďalej informuje hovorca MDVRR SR Martin Kóňa, Vláda SR dala rezortu dopravy čas na predstavenie riešenia problému do konca novembra tohto roku, ministerstvo to chce stihnúť pred týmto termínom. "Ešte aj v súčasnosti sme svedkami toho, že prakticky v ten istý čas vyráža tým istým smerom poloprázdny vlak aj autobus. Tieto dva dopravné prostriedky si konkurujú, a pritom je prevádzka oboch dotovaná z daní obyvateľov Slovenska," vysvetľuje štátny tajomník MDVRR SR Andrej Holák.
Nový systém harmonizovanej pravidelnej dopravy má priniesť racionálne usporiadanie vlakových a autobusových spojov tak, aby v čo najnižšej možnej miere premávali súbežne. "Autobusy a vlaky si nemajú konkurovať," tvrdí Holák. Ministerstvo dopravy tak chce lepšie vyhovieť reálnym potrebám cestujúcich a zlepšiť kvalitu cestovania. Spomínaný systém by mal podľa rezortu dopravy odstrániť aj zbytočné časové straty a zlepšiť zapamätateľnosť spojov.
Nevyhnutným predpokladom dobrého nastavenia systému je podľa Holáka spolupráca s vyššími územnými celkami (VÚC). "Práve samosprávne kraje sú totiž objednávateľmi prímestskej autobusovej dopravy a čiastočne ju financujú aj so zo svojich zdrojov," dodal. MDVRR preto už s niektorými predstaviteľmi samosprávy rokuje a ďalšie stretnutia sú naplánované na tento rok.
Zákon o cestnej doprave už dnes stanovuje, že nosným systémom má byť železničná doprava. Regionálne plány dopravnej obslužnosti majú zabezpečiť, aby na vlaky nadväzovala pravidelná autobusová doprava a vznikli tak integrované dopravné systémy. "Bohužiaľ prax ukazuje, že tomu tak nie je," skonštatoval Holák. Preto rezort dopravy vypracuje podrobnú analýzu, ktorá odhalí nedostatky existujúceho systému. Tento dokument sa tak podľa MDVRR SR stane východiskom pri hľadaní nových možností racionalizácie a koordinácie dopravy.