|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. januára 2010
Rezort dopravy navrhol autodopravcom stretnutie
Ministerstvo dopravy v odpovedi Únii autodopravcov Slovenska (UNAS) nekomentovalo jej výzvu na pozastavenie výberu mýta do konca apríla vzhľadom na vykonané zmeny. ...
Zdieľať
Ilustračné foto SITA/Michal Burza BRATISLAVA 26. januára (WEBNOVINY) - Ministerstvo dopravy v odpovedi Únii autodopravcov Slovenska (UNAS) nekomentovalo jej výzvu na pozastavenie výberu mýta do konca apríla vzhľadom na vykonané zmeny. Namiesto toho navrhlo únii pracovné stretnutie, pričom autodopravcovia si môžu zvoliť termín. "Ministerstvo dopravy má snahu rokovať s autodopravcami a riešiť ich podnety," informoval agentúru SITA hovorca ministra dopravy Stanislav Jurikovič.
List únie s viacerými požiadavkami kvôli fungovaniu a plateniu mýta dostal rezort dopravy 21. januára. V odpovedi, ktorá odišla 25. januára, boli stanoviská ministerstva k zmenám a avizovaným úpravám mýtneho systému v rámci požiadaviek a podnetov z praxe, dodal Jurikovič. O všetkých zmenách a úpravách ministerstvo informovalo už 19. januára.
UNAS žiadala stanovisko ministerstva dopravy do 22. januára. Autodopravcovia v liste žiadali upraviť rozsah spoplatnenia ciest 1. triedy podľa pôvodného návrhu. Spoplatnené by mali byť podľa nich len cesty 1. triedy súbežné s diaľnicami a rýchlostnými komunikáciami v dĺžke 333 kilometrov. Navrhli tiež dopravnými značkami zakázať ich prejazd tranzitnej nákladnej doprave, ako je to riešené i v iných európskych krajinách, aby neboli nadmerne zaťažené. Pre výber mýta je spoplatnených vyše 1 400 kilometrov ciest prvej triedy, od 14. do 31. januára platí na nich nulová sadzba mýta kvôli úprave jednotlivých mýtnych úsekov. Autodopravcovia zároveň chceli upraviť mýtne úseky tak, aby platili za skutočne prejazdenú vzdialenosť po vymedzenom úseku.
Minister dopravy Ľubomír Vážny už predtým odmietol znížiť rozsah platenia mýta na cestách prvej triedy. "Je to nereálne, to nemá žiadna krajina," opakovane odmietol Vážny po zasadnutí vlády 19. januára požiadavku dopravcov platiť len za prejazdené kilometre a nie za celé úseky. Po rokovaní o úprave mýtnych úsekov v ten istý deň informoval o rozhodnutí, že ak automobil neprejde celý meraný úsek a zíde z neho, nebude platiť mýto. resp. bude mať nulovú sadzbu. "Znamená to určitý ústupok zo strany štátu, určité oželenie výnosov za celý neprejdený úsek," povedal Vážny. Automobily by mali namiesto doterajších 826 úsekov od februára platiť mýto na 1 006 upravených úsekoch dlhých do 5 kilometrov a od apríla na 1 700 skrátených úsekoch s priemernou dĺžkou 700 metrov. Podľa Vážneho je to maximálny ústupok voči dopravcom.
SITA
List únie s viacerými požiadavkami kvôli fungovaniu a plateniu mýta dostal rezort dopravy 21. januára. V odpovedi, ktorá odišla 25. januára, boli stanoviská ministerstva k zmenám a avizovaným úpravám mýtneho systému v rámci požiadaviek a podnetov z praxe, dodal Jurikovič. O všetkých zmenách a úpravách ministerstvo informovalo už 19. januára.
UNAS žiadala stanovisko ministerstva dopravy do 22. januára. Autodopravcovia v liste žiadali upraviť rozsah spoplatnenia ciest 1. triedy podľa pôvodného návrhu. Spoplatnené by mali byť podľa nich len cesty 1. triedy súbežné s diaľnicami a rýchlostnými komunikáciami v dĺžke 333 kilometrov. Navrhli tiež dopravnými značkami zakázať ich prejazd tranzitnej nákladnej doprave, ako je to riešené i v iných európskych krajinách, aby neboli nadmerne zaťažené. Pre výber mýta je spoplatnených vyše 1 400 kilometrov ciest prvej triedy, od 14. do 31. januára platí na nich nulová sadzba mýta kvôli úprave jednotlivých mýtnych úsekov. Autodopravcovia zároveň chceli upraviť mýtne úseky tak, aby platili za skutočne prejazdenú vzdialenosť po vymedzenom úseku.
Minister dopravy Ľubomír Vážny už predtým odmietol znížiť rozsah platenia mýta na cestách prvej triedy. "Je to nereálne, to nemá žiadna krajina," opakovane odmietol Vážny po zasadnutí vlády 19. januára požiadavku dopravcov platiť len za prejazdené kilometre a nie za celé úseky. Po rokovaní o úprave mýtnych úsekov v ten istý deň informoval o rozhodnutí, že ak automobil neprejde celý meraný úsek a zíde z neho, nebude platiť mýto. resp. bude mať nulovú sadzbu. "Znamená to určitý ústupok zo strany štátu, určité oželenie výnosov za celý neprejdený úsek," povedal Vážny. Automobily by mali namiesto doterajších 826 úsekov od februára platiť mýto na 1 006 upravených úsekoch dlhých do 5 kilometrov a od apríla na 1 700 skrátených úsekoch s priemernou dĺžkou 700 metrov. Podľa Vážneho je to maximálny ústupok voči dopravcom.
SITA