|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 21.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Bohdan
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. novembra 2016
Rezort dopravy chce kooperovať s europarlamentom pri meraní emisií
Slovenské ministerstvo dopravy pod vedením Árpáda Érseka (Most-Híd) je pripravené poskytnúť plnú súčinnosť Európskemu parlamentu (EP) pri riešení ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: ministerstvo dopravy
Bratislava/Brusel 18. novembra (TASR) - Slovenské ministerstvo dopravy pod vedením Árpáda Érseka (Most-Híd) je pripravené poskytnúť plnú súčinnosť Európskemu parlamentu (EP) pri riešení problému s meraním emisií v automobilovom priemysle. "Slovenské orgány sú pripravené spolupracovať s ostatnými členskými štátmi pri riešení tohto problému a zároveň podporujeme všetky aktivity EP v tomto smere," zdôraznilo v reakcii komunikačné oddelenie rezortu dopravy.
Reagovali tak na aktuálne vyjadrenia poslancov EP, ktorí kritizovali slovenského šéfa rezortu dopravy za to, že s nimi opakovane odmieta spolupracovať pri vyšetrovaní merania emisií v automobilom priemysle. Podľa predsedníčky príslušného vyšetrovacieho výboru EP je konanie slovenského ministra v rozpore s európskou legislatívou.
Výbor EP slovenskému ministrovi vyčíta, že ako jediný s ním odmieta spolupracovať a nepríde na vypočutie do europarlamentu, hoci Slovensko je popredným európskym výrobcom automobilov. Ministri dopravy Talianska a Francúzska účasť na zasadnutí vyšetrovacieho výboru potvrdili.
Ministerstvo dopravy však tvrdí, že poskytlo vyšetrovaciemu výboru písomnou formou vyčerpávajúce odpovede na ich otázky. Zároveň upozorňuje, že na Slovensku sa nevykonávajú homologizácie celých áut, ale len ich komponentov. "Slovenské národné orgány teda nemajú skúsenosť a nemôžu zodpovedať za homologizácie vykonávané na území iných štátov. Z tohto dôvodu by osobná účasť ministra dopravy nebola prínosom," vysvetlil rezort.
Základný právny rámec pre meranie emisií je podľa ministerstva uvedený v Nariadení Európskeho parlamentu a Rady z roku 2007 o typovom schvaľovaní motorových vozidiel so zreteľom na emisie ľahkých osobných a úžitkových vozidiel. Táto legislatíva nespadá podľa ministerstva do kompetencie rezortu dopravy.
"Ako však minister zdôraznil vo svojej odpovedi vyšetrovaciemu výboru, slovenské orgány sú plne pripravené podporovať akékoľvek legislatívne úpravy, ktoré zaistia správne uplatňovanie príslušnej legislatívy, vrátane udeľovania sankcií v prípade potvrdenia pochybení," zdôraznil rezort.
Slovenská republika v tomto duchu podporila návrh legislatívneho aktu, ktorý zavádza povinnosť merania emisií v skutočnej prevádzke a nielen v laboratórnych podmienkach, čo má do budúcnosti napomôcť pri zabraňovaní pokusom o obchádzanie pravidiel emisných limitov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR