|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. januára 2014
Reštrukturalizáciu Carga považuje SAS za privatizáciu vozňového parku
Opozičná strana Sloboda a Solidarita (SaS) považuje tzv. reštrukturalizáciu železničného Carga za privatizáciu jeho vozňového parku, pretože väčšinový podiel v spoločnosti Cargo Wagon, do ktorej ...
Zdieľať
Bratislava 27. januára (TASR) – Opozičná strana Sloboda a Solidarita (SaS) považuje tzv. reštrukturalizáciu železničného Carga za privatizáciu jeho vozňového parku, pretože väčšinový podiel v spoločnosti Cargo Wagon, do ktorej bude prevedených 12.400 vozňov, získa investor. Uviedol to dnes na tlačovej besede podpredseda strany Ľubomír Galko.
"To, čo sa teraz deje v podniku Cargo, umožňuje Robertovi Ficovi (Smer-SD) bohapusto klamať verejnosť, že neprivatizuje, avšak kontrolu nad takmer všetkými vagónmi získa súkromný investor. Po druhé, skutočnosť, že vláda SR neprivatizuje aj matku, umožňuje osobám 'prilepeným' na Cargo špekulantským spôsobom doslova vysávať majetok Carga, teraz aj do budúcnosti," zdôraznil.
"Po tretie, podporovanie takýchto nekalých praktík je evidentne v záujme manažérov Carga, ale aj v záujme mecenášov strany Smer–SD. Preto sa nezvolila transparentná, štandardná privatizácia celej spoločnosti, z ktorej by mali úžitok jednak zamestnanci Carga, ako aj všetci slovenskí občania. Preto sa zvolili takéto tunelárske schémy," zdôraznil.
"Strana Sloboda a Solidarita preto opäť vyzýva Roberta Fica, aby sa vzdal kandidatúry na prezidenta SR a aby riešil problémy, ktoré ako predseda vlády SR sám spôsobil," dodal.
Napriek tomu, že súčasťou privatizácie vozňov je ich spätný prenájom, podľa SaS si Cargo na základe dvoch 'súťaží' prenajalo od spoločnosti Convey a VIP Považský Chlmec ďalšie vozne. Keďže tieto súkromné spoločnosti už mali na vozne uzavreté nájomné vzťahy s Cargom, tieto najskôr museli byť zrušené, aby mohli byť vyhlásené nové výberové konania. "Keďže z oboch 'súťaží' bola vyradená firma AAE Ahaus - Alstätter Eisenbahn AG pre nedodanie úplných súťažných podkladov, o žiadnu súťaž v pravom slova zmysle nešlo."
Ďalšou podozrivou okolnosťou je podľa SaS fakt, že spoločnosti Convey a VIP Považský Chlmec neprenajímajú Cargu vozne, ktoré vlastnia, ale ktoré si prenajímajú od lízingovej spoločnosti. Otázkou je, prečo si Cargo neprenajíma vozne priamo bez sprostredkovateľov.
V tejto súvislosti SaS upozornila na niektoré personálne prepojenia a súvislosti. "Disponujeme dôkazom, že za spoločnosť Convey vystupoval Juraj Poór, príbuzný Vladimíra Poóra, ktorý je médiami označovaný za mecenáša Smeru. V prípade spoločnosti VIP Považský Chlmec narazíme zas na Vladimíra Ľuptáka, súčasného generálneho riaditeľa Carga. Ten bol do roku 2010 jedným z jej konateľov a spoločníkov. Neskôr sa jediným spoločníkom firmy VIP Považský Chlmec stala 'schránková' spoločnosť Bizcorp Capital Financing Limited so sídlom v Londýne."
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Foto: TASR
"To, čo sa teraz deje v podniku Cargo, umožňuje Robertovi Ficovi (Smer-SD) bohapusto klamať verejnosť, že neprivatizuje, avšak kontrolu nad takmer všetkými vagónmi získa súkromný investor. Po druhé, skutočnosť, že vláda SR neprivatizuje aj matku, umožňuje osobám 'prilepeným' na Cargo špekulantským spôsobom doslova vysávať majetok Carga, teraz aj do budúcnosti," zdôraznil.
"Po tretie, podporovanie takýchto nekalých praktík je evidentne v záujme manažérov Carga, ale aj v záujme mecenášov strany Smer–SD. Preto sa nezvolila transparentná, štandardná privatizácia celej spoločnosti, z ktorej by mali úžitok jednak zamestnanci Carga, ako aj všetci slovenskí občania. Preto sa zvolili takéto tunelárske schémy," zdôraznil.
"Strana Sloboda a Solidarita preto opäť vyzýva Roberta Fica, aby sa vzdal kandidatúry na prezidenta SR a aby riešil problémy, ktoré ako predseda vlády SR sám spôsobil," dodal.
Napriek tomu, že súčasťou privatizácie vozňov je ich spätný prenájom, podľa SaS si Cargo na základe dvoch 'súťaží' prenajalo od spoločnosti Convey a VIP Považský Chlmec ďalšie vozne. Keďže tieto súkromné spoločnosti už mali na vozne uzavreté nájomné vzťahy s Cargom, tieto najskôr museli byť zrušené, aby mohli byť vyhlásené nové výberové konania. "Keďže z oboch 'súťaží' bola vyradená firma AAE Ahaus - Alstätter Eisenbahn AG pre nedodanie úplných súťažných podkladov, o žiadnu súťaž v pravom slova zmysle nešlo."
Ďalšou podozrivou okolnosťou je podľa SaS fakt, že spoločnosti Convey a VIP Považský Chlmec neprenajímajú Cargu vozne, ktoré vlastnia, ale ktoré si prenajímajú od lízingovej spoločnosti. Otázkou je, prečo si Cargo neprenajíma vozne priamo bez sprostredkovateľov.
V tejto súvislosti SaS upozornila na niektoré personálne prepojenia a súvislosti. "Disponujeme dôkazom, že za spoločnosť Convey vystupoval Juraj Poór, príbuzný Vladimíra Poóra, ktorý je médiami označovaný za mecenáša Smeru. V prípade spoločnosti VIP Považský Chlmec narazíme zas na Vladimíra Ľuptáka, súčasného generálneho riaditeľa Carga. Ten bol do roku 2010 jedným z jej konateľov a spoločníkov. Neskôr sa jediným spoločníkom firmy VIP Považský Chlmec stala 'schránková' spoločnosť Bizcorp Capital Financing Limited so sídlom v Londýne."
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR