|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. mája 2015
Renault môže šokovať stratégov Volkswagenu lacným terénnym modelom
Logo automobilky Renault
Zdieľať
Logo automobilky Renault Foto: TASR/AP
Paríž/Wolfsburg 25. mája (TASR) - Vyvážené krivky, svieže vstupy chladenia a slušný priestor medzi podvozkom a terénom, ktorý má Kwid, nový model SUV francúzskeho koncernu Renault, sa na pohľad sotva odlišuje od bežného západného typu terénnych vozidiel. Informuje o tom manager magazin online.Renault predstavil v nedeľu (24.5.) Kwid v Indii, lebo je určený predovšetkým pre jej trh. Do indických autopredajní sa dostane už v druhej polovici tohto roku. Predstavením Kwidu hodili Francúzi rukavicu konkurencii. Renault chce zvýšiť svoj podiel na celkovom predaji osobných áut v Indii zo súčasných dvoch na 5 %.
Konkurenciu sa rozhodli poraziť cenou Kwidu. Bude tam stáť 4000 až 4500 eur. Za takú cenu sa v Európe zvyčajne kupuje staršie auto. Francúzi dokazujú, že sa vhodnými, nie drahými vozidlami, dá celkom slušne zarobiť. Potvrdzuje to už roky ich Dacia. Kwid je ešte lacnejší než modely rumunského závodu Renaultu.
Superlacné francúzske SUV môže priviesť do zúfalstva stratégov Volkswagenu (VW). Už roky sa vo Wolfsburgu trápia s programom modelu lacného auta pre rozvojové krajiny. Avšak projekt lacného auta (budget car) sa vo Wolfsburgu nerozvíja pod šťastnou hviezdou.
VW najprv spájal projekt lacného auta s japonskou automobilkou Suzuki. Zámer skrachoval. Potom začala skupina vývojárov pod vedením bývalého manažéra Opelu Hansa Demanta intenzívne pracovať na vlastných lacných modeloch. Návrhy však cenovo nevyhovovali pre trhy podobné čínskemu. Dva modely by mali prísť na indický trh v roku 2016. Ich ceny majú byť však nad 6000 eur. V Indii toľko stojí auto strednej triedy. V krajine sa za lacné vozidlá pokladajú tie, ktoré stoja menej ako 4000 eur.
Kwidom sa Renault zameriava na základnú skupinu záujemcov, ktorí na subkontinente už majú prostriedky na nové auto, ale nemôžu pomýšľať ani na najmenší luxus. Vybavenie Kwidu je však slušné; napríklad jeho tachometer neukazujú rýchlosť ručičkou, ale digitálne.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR