|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. januára 2012
Rekordný rok pre značku ŠKODA
ŠKODA v roku 2011 pokračovala v rastovom kurze a opäť dosiahla nový predajný rekord. Predaj značky vzrástol o 15 % na novú rekordnú hodnotu 875 000 vozidiel (oproti 762 600 vozidlám v roku 2010). ...
Zdieľať
BRATISLAVA 5. januára (WBN/PR) - ŠKODA v roku 2011 pokračovala v rastovom kurze a opäť dosiahla nový predajný rekord. Predaj značky vzrástol o 15 % na novú rekordnú hodnotu 875 000 vozidiel (oproti 762 600 vozidlám v roku 2010). Súčasne automobilka úspešne uviedla na trh prvé vozidlá svojej modelovej ofenzívy - Citigo a Rapid.
„Spoločnosť ŠKODA má za sebou dôležitý rok,“ bilancuje predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Úspešne sme absolvovali prvý rok našej Rastovej stratégie 2018, podstatne sme zrýchlili a dosiahli sme nový odbytový rekord. Podstatne sme zvýšili výrobu, predaj i zastúpenie na medzinárodných trhoch,“ vysvetľuje šéf značky. Aj druhý cieľ je definovaný jasne. Do roku 2018 má celosvetový predaj značky ŠKODA vzrásť minimálne na 1,5 milióna vozidiel ročne. „K tomu podnik v roku 2011 položil výborné základy,“ podčiarkol Prof. Vahland.
Takmer vo všetkých regiónoch predala ŠKODA v roku 2011 viac vozidiel ako v roku predchádzajúcom. Veľmi pozitívne sa rozvíjal indický trh, dôležitý pilier rastovej stratégie značky. Tu sa spoločnosti ŠKODA v roku 2011 podarilo zvýšiť predaj o takmer 50 % a predať 30 005 vozidiel. Veľmi dynamicky sa rozvíjali aj veľké trhy v Číne, Nemecku a Rusku. Podrobné údaje o týchto a ďalších trhoch automobilka zverejní 10. januára 2012.
Česká automobilka ďalej pridáva plyn a investuje do nových modelov, značiek a kapacít. Hlavný závod v Mladej Boleslavi bude do polovice roka 2012 podstatne rozšírený. Po ukončení výstavby je tu plánovaná výroba tretieho modelu, a to súčasne s výrobou bestsellerov Octavia a Fabia. Súčasne vzrastie výrobná kapacita pre model Octavia v tomto závode z 800 na 1 200 vozidiel denne. V závode spoločnosti ŠKODA vo Vrchlabí sa bude od konca roku 2012 vyrábať automatická prevodovka (DSG) pre celý koncern, teda pre značky ŠKODA, Volkswagen, SEAT a Audi. V ruskej automobilke GAZ v Nižnom Novgorode bude Volkswagen Group Rusko v spolupráci s ruským partnerom vyrábať aj model ŠKODA Yeti. Zároveň, oba čínske spoločné podniky koncernu Volkswagen investujú do roku 2016 14 miliárd eur do nových závodov a produktov. Doteraz sa v Číne vyrábajú modely Octavia, Fabia a Superb. V roku 2013 k nim pribudne aj Yeti. S týmito investíciami vytvára podnik základné podmienky pre rast v nasledujúcich rokoch.
Ako prvé vozidlá modelovej ofenzívy značky ŠKODA bolo úspešne uvedené malé vozidlo Citigo a indická kompaktná limuzína Rapid. Citigo pre značku otvára silne rastúci trhový segment malých vozidiel. Tiež model Rapid, ktorý bol koncom roka 2011 úspešne predstavený v Indii, má pre rastovú stratégiu ŠKODA rozhodujúci význam. S Rapidom je dnes ŠKODA zastúpená aj v najväčšom segmente indického trhu. Rapid je automobil, ktorý sa vyrába v Indii a pre Indiu. Vozidlo prichádza s veľkorysou ponukou priestoru, a oslovuje zákazníkov svojim dizajnom, rovnako ako prvotriednou bezpečnostnou výbavou a modernou technikou. „Pomocou modelu Rapid chceme trvale posilniť a budovať našu pozíciu v Indii. India je pre náš rast krajinou s mimoriadne veľkým potenciálom,“ hovorí Prof. Vahland.
Rok 2011 bol pre značku významným aj v inom ohľade: S prvým titulom majstra sveta
v súťažnej sérii S-WRC a dvojitým víťazstvom v Intercontinental Rally Challenge (IRC) zažila ŠKODA Motorsport zatiaľ najúspešnejší rok svojej 111-ročnej športovej histórie.
„Spoločnosť ŠKODA má za sebou dôležitý rok,“ bilancuje predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Úspešne sme absolvovali prvý rok našej Rastovej stratégie 2018, podstatne sme zrýchlili a dosiahli sme nový odbytový rekord. Podstatne sme zvýšili výrobu, predaj i zastúpenie na medzinárodných trhoch,“ vysvetľuje šéf značky. Aj druhý cieľ je definovaný jasne. Do roku 2018 má celosvetový predaj značky ŠKODA vzrásť minimálne na 1,5 milióna vozidiel ročne. „K tomu podnik v roku 2011 položil výborné základy,“ podčiarkol Prof. Vahland.
Takmer vo všetkých regiónoch predala ŠKODA v roku 2011 viac vozidiel ako v roku predchádzajúcom. Veľmi pozitívne sa rozvíjal indický trh, dôležitý pilier rastovej stratégie značky. Tu sa spoločnosti ŠKODA v roku 2011 podarilo zvýšiť predaj o takmer 50 % a predať 30 005 vozidiel. Veľmi dynamicky sa rozvíjali aj veľké trhy v Číne, Nemecku a Rusku. Podrobné údaje o týchto a ďalších trhoch automobilka zverejní 10. januára 2012.
Česká automobilka ďalej pridáva plyn a investuje do nových modelov, značiek a kapacít. Hlavný závod v Mladej Boleslavi bude do polovice roka 2012 podstatne rozšírený. Po ukončení výstavby je tu plánovaná výroba tretieho modelu, a to súčasne s výrobou bestsellerov Octavia a Fabia. Súčasne vzrastie výrobná kapacita pre model Octavia v tomto závode z 800 na 1 200 vozidiel denne. V závode spoločnosti ŠKODA vo Vrchlabí sa bude od konca roku 2012 vyrábať automatická prevodovka (DSG) pre celý koncern, teda pre značky ŠKODA, Volkswagen, SEAT a Audi. V ruskej automobilke GAZ v Nižnom Novgorode bude Volkswagen Group Rusko v spolupráci s ruským partnerom vyrábať aj model ŠKODA Yeti. Zároveň, oba čínske spoločné podniky koncernu Volkswagen investujú do roku 2016 14 miliárd eur do nových závodov a produktov. Doteraz sa v Číne vyrábajú modely Octavia, Fabia a Superb. V roku 2013 k nim pribudne aj Yeti. S týmito investíciami vytvára podnik základné podmienky pre rast v nasledujúcich rokoch.
Ako prvé vozidlá modelovej ofenzívy značky ŠKODA bolo úspešne uvedené malé vozidlo Citigo a indická kompaktná limuzína Rapid. Citigo pre značku otvára silne rastúci trhový segment malých vozidiel. Tiež model Rapid, ktorý bol koncom roka 2011 úspešne predstavený v Indii, má pre rastovú stratégiu ŠKODA rozhodujúci význam. S Rapidom je dnes ŠKODA zastúpená aj v najväčšom segmente indického trhu. Rapid je automobil, ktorý sa vyrába v Indii a pre Indiu. Vozidlo prichádza s veľkorysou ponukou priestoru, a oslovuje zákazníkov svojim dizajnom, rovnako ako prvotriednou bezpečnostnou výbavou a modernou technikou. „Pomocou modelu Rapid chceme trvale posilniť a budovať našu pozíciu v Indii. India je pre náš rast krajinou s mimoriadne veľkým potenciálom,“ hovorí Prof. Vahland.
Rok 2011 bol pre značku významným aj v inom ohľade: S prvým titulom majstra sveta
v súťažnej sérii S-WRC a dvojitým víťazstvom v Intercontinental Rally Challenge (IRC) zažila ŠKODA Motorsport zatiaľ najúspešnejší rok svojej 111-ročnej športovej histórie.