|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 24.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adam a Eva
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. decembra 2005
Rekordná ponuka za Budapest Airport
Najväčší svetový prevádzkovateľ letísk British Airport Authority (BAA) International zvíťazil v opakovanom konkurze na predaj podniku Budapest Airport.
Zdieľať
Ten zabezpečuje činnosť letiska Ferihegy v maďarskej metropole.
Výsledky novej už len jednokolovej súťaže oznámila vo štvrtok v Budapešti privatizačná organizácia ÁPV s tým, že najvyššiu z troch platných ponúk predložila práve BAA. Prevádzkuje napríklad letisko Heathrow pri Londýne a mnohé ďalšie letiská. Za 75 percent akcií mínus jeden hlas Budapest Airport a právo jeho prevádzkovania na 75 rokov Briti zaplatia 464,5 miliardy forintov (70 miliárd korún).
Je to rekordná suma v doterajšej histórii privatizácie v Maďarsku za uplynulých pätnásť rokov. Najvyššia ponuka pritom štvornásobne presiahla reálnu trhovú hodnotu predávaného väčšinového podielu, dosahujúcu podľa hovorcu ÁPV Pétera Oravecza 110 miliárd forintov (16,5 miliardy korún). Maďarská privatizačná organizácia začne už dnes s britskou firmou rokovať o uzavretí kúpno-predajnej zmluvy. Budúci vlastník by mal zaplatiť ešte do konca roka. Právo na prevádzku letiska má v objeme transakcie väčší podiel ako balík akcií, informoval minister financií János Veres.
Za ponukou BAA zaostalo nemecko-kanadské konzorcium na čele s Hochtief Airport a nemecké združenie vedené spoločnosťou Fraport Frankfurt Airport Worldwide. Očakávalo sa, že najvyššia ponuka by mohla dosiahnuť až 500 miliárd forintov (75 miliárd korún). Konečnú nižšiu cenu napokon, pravdepodobne, ovplyvnilo odstúpenie ďalších dvoch pozvaných záujemcov - austrálskej Macquarie Airports a dánskeho Copenhagen Airports. Predchádzajúci konkurz zrušil súd pred druhým rozhodujúcim kolom pre to, že zamestnávateľ Budapest Airport neprerokoval s pracovníkmi podmienky predaja spoločnosti. ÁPV potom pozval do novej súťaže pôvodných piatich záujemcov, ktorí postúpili do zrušeného druhého kola.
Je to rekordná suma v doterajšej histórii privatizácie v Maďarsku za uplynulých pätnásť rokov. Najvyššia ponuka pritom štvornásobne presiahla reálnu trhovú hodnotu predávaného väčšinového podielu, dosahujúcu podľa hovorcu ÁPV Pétera Oravecza 110 miliárd forintov (16,5 miliardy korún). Maďarská privatizačná organizácia začne už dnes s britskou firmou rokovať o uzavretí kúpno-predajnej zmluvy. Budúci vlastník by mal zaplatiť ešte do konca roka. Právo na prevádzku letiska má v objeme transakcie väčší podiel ako balík akcií, informoval minister financií János Veres.
Za ponukou BAA zaostalo nemecko-kanadské konzorcium na čele s Hochtief Airport a nemecké združenie vedené spoločnosťou Fraport Frankfurt Airport Worldwide. Očakávalo sa, že najvyššia ponuka by mohla dosiahnuť až 500 miliárd forintov (75 miliárd korún). Konečnú nižšiu cenu napokon, pravdepodobne, ovplyvnilo odstúpenie ďalších dvoch pozvaných záujemcov - austrálskej Macquarie Airports a dánskeho Copenhagen Airports. Predchádzajúci konkurz zrušil súd pred druhým rozhodujúcim kolom pre to, že zamestnávateľ Budapest Airport neprerokoval s pracovníkmi podmienky predaja spoločnosti. ÁPV potom pozval do novej súťaže pôvodných piatich záujemcov, ktorí postúpili do zrušeného druhého kola.
(Martin Benko, Budapešť)