|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. februára 2013
Rekordér na súde, spoločnosť podala takmer 9700 sťažností
Ústavný súd (ÚS) Slovenskej republiky dostal v januári tohto roka 9 688 sťažností od jedinej právnickej osoby spoločnosti P., s. r. o., v ktorých namieta najmä na porušenie práv na súdnu ochranu ...
Zdieľať
KOŠICE 28. februára (WEBNOVINY) – Ústavný súd (ÚS) Slovenskej republiky dostal v januári tohto roka 9 688 sťažností od jedinej právnickej osoby spoločnosti P., s. r. o., v ktorých namieta najmä na porušenie práv na súdnu ochranu a prieťahy v súdnom konaní.
Ako dnes informovala hovorkyňa ÚS Anna Pančurová, vo februári spoločnosť P., s.r.o., podala ďalších 337 sťažností. Na ÚS prišlo 26. februára od tej istej právnickej osoby 10 352 doplnení jej predchádzajúcich sťažností.
„Takýto obrovský počet sťažností je náročný nielen na technické spracovanie, ale spája sa s ním aj neprimerané zvyšovanie finančných prostriedkov Kancelárie Ústavného súdu Slovenskej republiky. Spracovanie doplnení podaní bude znamenať ďalšie mesiace nadmernej záťaže zamestnancov kancelárie a následne aj sudcov. Toto enormné množstvo sťažností a ich doplnení výrazne obmedzuje rozhodovaciu činnosť ústavných sudcov, pretože napriek tomu, že ide o sťažnosti od jedinej právnickej osoby, každú sťažnosť musia posudzovať individuálne. ÚS preto vníma takéto hromadné podania, a predovšetkým ich doplňovanie, za šikanózne a hraničiace so zámerom úmyselne paralyzovať predovšetkým rozhodovaciu činnosť ústavného súdu,“ zdôraznila predsedníčka ÚS Ivetta Macejková.
Ako uviedla Pančurová, Kancelária ÚS nemá dostatok personálnych, technických ani finančných kapacít na spracovanie takého vysokého počtu podaní v krátkom čase.
Preto v priebehu prvých dvoch mesiacov tohto roku zabezpečovala vlastnými zamestnancami a zamestnancami, s ktorými boli uzavreté dohody o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru aj v dňoch pracovného voľna úkony, ktoré súvisia s registráciou týchto sťažností a s ich prípravou na náhodné pridelenie sudcom spravodajcom na rozhodovanie. Rovnako bude ÚS postupovať aj teraz.
Ako dnes informovala hovorkyňa ÚS Anna Pančurová, vo februári spoločnosť P., s.r.o., podala ďalších 337 sťažností. Na ÚS prišlo 26. februára od tej istej právnickej osoby 10 352 doplnení jej predchádzajúcich sťažností.
„Takýto obrovský počet sťažností je náročný nielen na technické spracovanie, ale spája sa s ním aj neprimerané zvyšovanie finančných prostriedkov Kancelárie Ústavného súdu Slovenskej republiky. Spracovanie doplnení podaní bude znamenať ďalšie mesiace nadmernej záťaže zamestnancov kancelárie a následne aj sudcov. Toto enormné množstvo sťažností a ich doplnení výrazne obmedzuje rozhodovaciu činnosť ústavných sudcov, pretože napriek tomu, že ide o sťažnosti od jedinej právnickej osoby, každú sťažnosť musia posudzovať individuálne. ÚS preto vníma takéto hromadné podania, a predovšetkým ich doplňovanie, za šikanózne a hraničiace so zámerom úmyselne paralyzovať predovšetkým rozhodovaciu činnosť ústavného súdu,“ zdôraznila predsedníčka ÚS Ivetta Macejková.
Ako uviedla Pančurová, Kancelária ÚS nemá dostatok personálnych, technických ani finančných kapacít na spracovanie takého vysokého počtu podaní v krátkom čase.
Preto v priebehu prvých dvoch mesiacov tohto roku zabezpečovala vlastnými zamestnancami a zamestnancami, s ktorými boli uzavreté dohody o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru aj v dňoch pracovného voľna úkony, ktoré súvisia s registráciou týchto sťažností a s ich prípravou na náhodné pridelenie sudcom spravodajcom na rozhodovanie. Rovnako bude ÚS postupovať aj teraz.