|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. februára 2010
Rekonštrukcia železničnej stanice sa predĺži
Rekonštrukcia železničnej stanice v Poprade potrvá o rok dlhšie, ako pôvodne Železnice Slovenskej republiky plánovali. Pôvodne mala byť rekonštrukcia stanice ...
Zdieľať
Foto: SITA/Rastislav Ovšonka
POPRAD 20. februára (WEBNOVINY) – Rekonštrukcia železničnej stanice v Poprade potrvá o rok dlhšie, ako pôvodne Železnice Slovenskej republiky plánovali. Pôvodne mala byť rekonštrukcia stanice ukončená ku koncu minulého roka. Ešte v novembri železnice na svojej stránke informovali, že "termín ukončenia stavby je stanovený podľa zmluvy o dielo na január 2010 a zhotoviteľ diela tento termín doteraz nespochybňuje“. Podľa najnovších informácií potrvá rekonštrukcia stanice až do konca tohto roku. "V priebehu septembra až decembra 2009 sa počas rekonštrukčných prac v železničnej stanici Poprad-Tatry vyskytli nepredpokladané práce, ktoré sa museli zaradiť do harmonogramu prac, čím sa termín predĺžil,“ informovala SITA Zuzana Chalupová z odboru komunikácie Železníc SR.
Ako Chalupová ďalej uviedla, na základe zmien bol podpísaný novy dodatok k pôvodnej zmluve, s novým termínom ukončenia. Predpokladané ukončenie prác druhej etapy rekonštrukcie popradskej železničnej stanice je najneskôr 31. decembra 2010. Samotné ukončenie prác závisí aj od pridelených finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu. Pôvodné náklady na druhú etapu rekonštrukcie predstavovali takmer 4,777 mil. eur bez DPH. Celkové náklady budú podľa Chalupovej známe až po ukončení rekonštrukcie.
Druhú etapu rekonštrukcie Železničnej stanice Poprad-Tatry začali ŽSR v novembri 2008. Súčasťou prác je zateplenie fasády, výmena okien a dverí, výmena hydroizolácie strešnej konštrukcie a jej zateplenie, výmena nášľapných podlahovín a dlažieb, úprava povrchu stien a podhľadov stropu a vybudovanie vnútorných rozvodov inštalácií. V rámci rekonštrukcie dôjde k výmene starých eskalátorov za nové a doplnenie dvoch nových eskalátorov. Nové eskalátory budú mať svetelno-zvukové majáky ako prvá stanica na Slovensku, čím sa podstatne zlepší pohyb osôb so zníženou pohyblivosťou a tiež zrakovo postihnutých osôb. Celkovo má byť na popradskej stanici osem eskalátorov a sedem výťahov. Súčasťou rekonštrukcie je aj kompletná obnova všetkých sociálnych zariadení.
Popradská železničná stanica patrí k najväčším na Slovensku. V čase výstavby stanice v Poprade v rokoch 1976 až 1987 dosahoval špičková frekvencia 1200 cestujúcich za hodinu. V súčasnosti je to v špičke až do 2000 cestujúcich za hodinu.
SITA
POPRAD 20. februára (WEBNOVINY) – Rekonštrukcia železničnej stanice v Poprade potrvá o rok dlhšie, ako pôvodne Železnice Slovenskej republiky plánovali. Pôvodne mala byť rekonštrukcia stanice ukončená ku koncu minulého roka. Ešte v novembri železnice na svojej stránke informovali, že "termín ukončenia stavby je stanovený podľa zmluvy o dielo na január 2010 a zhotoviteľ diela tento termín doteraz nespochybňuje“. Podľa najnovších informácií potrvá rekonštrukcia stanice až do konca tohto roku. "V priebehu septembra až decembra 2009 sa počas rekonštrukčných prac v železničnej stanici Poprad-Tatry vyskytli nepredpokladané práce, ktoré sa museli zaradiť do harmonogramu prac, čím sa termín predĺžil,“ informovala SITA Zuzana Chalupová z odboru komunikácie Železníc SR.
Ako Chalupová ďalej uviedla, na základe zmien bol podpísaný novy dodatok k pôvodnej zmluve, s novým termínom ukončenia. Predpokladané ukončenie prác druhej etapy rekonštrukcie popradskej železničnej stanice je najneskôr 31. decembra 2010. Samotné ukončenie prác závisí aj od pridelených finančných prostriedkov zo štátneho rozpočtu. Pôvodné náklady na druhú etapu rekonštrukcie predstavovali takmer 4,777 mil. eur bez DPH. Celkové náklady budú podľa Chalupovej známe až po ukončení rekonštrukcie.
Druhú etapu rekonštrukcie Železničnej stanice Poprad-Tatry začali ŽSR v novembri 2008. Súčasťou prác je zateplenie fasády, výmena okien a dverí, výmena hydroizolácie strešnej konštrukcie a jej zateplenie, výmena nášľapných podlahovín a dlažieb, úprava povrchu stien a podhľadov stropu a vybudovanie vnútorných rozvodov inštalácií. V rámci rekonštrukcie dôjde k výmene starých eskalátorov za nové a doplnenie dvoch nových eskalátorov. Nové eskalátory budú mať svetelno-zvukové majáky ako prvá stanica na Slovensku, čím sa podstatne zlepší pohyb osôb so zníženou pohyblivosťou a tiež zrakovo postihnutých osôb. Celkovo má byť na popradskej stanici osem eskalátorov a sedem výťahov. Súčasťou rekonštrukcie je aj kompletná obnova všetkých sociálnych zariadení.
Popradská železničná stanica patrí k najväčším na Slovensku. V čase výstavby stanice v Poprade v rokoch 1976 až 1987 dosahoval špičková frekvencia 1200 cestujúcich za hodinu. V súčasnosti je to v špičke až do 2000 cestujúcich za hodinu.
SITA