|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. apríla 2013
Rekonštrukcia Starého Mosta sa v lete zrejme nezačne
BRATISLAVA 25. apríla (WEBNOVINY) – Plánovaná rekonštrukcia Starého Mosta v Bratislave sa v lete zrejme nezačne. Jeden z uchádzačov medzinárodnej súťaže na rekonštrukciu mosta totiž podal na Úrad pre verejné ...
Zdieľať
BRATISLAVA 25. apríla (WEBNOVINY) – Plánovaná rekonštrukcia Starého Mosta v Bratislave sa v lete zrejme nezačne.
Jeden z uchádzačov medzinárodnej súťaže na rekonštrukciu mosta totiž podal na Úrad pre verejné obstarávanie námietku.
Mesto nevyhovelo jeho žiadosti o predĺženie termínu predkladania ponúk. Informoval o tom dnes na zasadnutí bratislavského zastupiteľstva primátor Milan Ftáčnik.
Či námietku eviduje Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) sa zatiaľ agentúre SITA zistiť nepodarilo.
Jeden z uchádzačov na ÚVO namieta, že nemal dosť času na prípravu ponuky, pretože mesto nevyhovelo jeho žiadosti o predĺženie termínu.
Žiadosti podalo osem spoločností
Bratislava pritom už raz termín predkladania ponúk do súťaže posúvala. Pôvodne mohli uchádzači predkladať svoje ponuky do 20. marca, mesto termín posunulo do 27. marca. Obálky komisia zložená z odborníkov i bratislavských poslancov otvorila 28. marca.
„Myslíme si, že sme vytvorili dostatočný časový priestor. Ak osem spoločností podalo svoje žiadosti, myslíme si, že to mohla stihnúť aj tá deviata,“ komentoval situáciu primátor Ftáčnik. Ako dodal, problém teda nie je na strane obstarávateľa – mesta, ale na strane uchádzača.
S rekonštrukciou chceli začať v júni
Rekonštrukcia Starého mosta je súčasťou prvej etapy vybudovania električkovej trate do Petržalky zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu.
Mesto v januári vyhlásilo medzinárodnú súťaž na rekonštrukciu Starého mosta, o víťazovi rozhodne cena. Jednou z podmienok tendra je, že budúci zhotoviteľ stavby musí mať za posledné tri roky skúsenosti s výstavbou mosta ponad tečúci tok.
Keďže za posledné tri roky na Slovensku takýto projekt nebol, mesto v súťaži očakáva medzinárodné konzorcium zložené z domácich a zahraničných firiem. Zákazka je na približne 68 miliónov eur bez DPH, na novú konštrukciu mosta by malo ísť 35 miliónov eur.
Mesto chcelo s prácami na rekonštrukcii Starého mosta začať v júni alebo v júli tohto roka. Termín sa však teraz pre námietku na ÚVO zrejme posunie. Primátor Ftáčnik však verí, že úrad rozhodne v krátkom čase, aby sa rekonštrukcia mosta nepredlžovala.
Na rekonštrukciu mosta a vybudovanie električkovej trate zo Šafárikovho námestia na Bosákovu mesto požiada o nenávratný finančný príspevok z Operačného programu Doprava.
Projekt bude financovať EÚ
Na financovaní projektu sa bude z 85 percent podieľať Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto.
ednou z podmienok na čerpanie nenávratného príspevku je, že Starý most i električková trať Šafárikovo námestie - Bosákova musia byť hotové do konca roka 2015. Mesto plánovalo projekt ukončiť do polovice roku 2015, na prípadné komplikácie si nechalo polročnú časovú rezervu.
V prvej etape vybudovania električkovej trate do Petržalky vymenia starú konštrukciu mosta ponad Dunaj za novú. Súčasná šírka 90 metrov pre preplávanie lodí sa zmení pri novej konštrukcii na 135 metrov, dve pilóty sa odstránia a nahradia sa jednou.
Pre peších a cyklistov na Starom moste vybudujú 4,5 metra široké lávky po oboch stranách mosta. V projekte sa počíta aj so zrušením konečnej zastávky autobusov na Šafárikovom námestí, tá sa presunie na Bosákovu. Tam sa budú zároveň otáčať električky. Zákazka zahŕňa aj vybudovanie novej estakády pri štadióne Artmedia a rozšírenie estakády Einsteinova.
Jeden z uchádzačov medzinárodnej súťaže na rekonštrukciu mosta totiž podal na Úrad pre verejné obstarávanie námietku.
Mesto nevyhovelo jeho žiadosti o predĺženie termínu predkladania ponúk. Informoval o tom dnes na zasadnutí bratislavského zastupiteľstva primátor Milan Ftáčnik.
Či námietku eviduje Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) sa zatiaľ agentúre SITA zistiť nepodarilo.
Jeden z uchádzačov na ÚVO namieta, že nemal dosť času na prípravu ponuky, pretože mesto nevyhovelo jeho žiadosti o predĺženie termínu.
Žiadosti podalo osem spoločností
Bratislava pritom už raz termín predkladania ponúk do súťaže posúvala. Pôvodne mohli uchádzači predkladať svoje ponuky do 20. marca, mesto termín posunulo do 27. marca. Obálky komisia zložená z odborníkov i bratislavských poslancov otvorila 28. marca.
„Myslíme si, že sme vytvorili dostatočný časový priestor. Ak osem spoločností podalo svoje žiadosti, myslíme si, že to mohla stihnúť aj tá deviata,“ komentoval situáciu primátor Ftáčnik. Ako dodal, problém teda nie je na strane obstarávateľa – mesta, ale na strane uchádzača.
S rekonštrukciou chceli začať v júni
Rekonštrukcia Starého mosta je súčasťou prvej etapy vybudovania električkovej trate do Petržalky zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu.
Mesto v januári vyhlásilo medzinárodnú súťaž na rekonštrukciu Starého mosta, o víťazovi rozhodne cena. Jednou z podmienok tendra je, že budúci zhotoviteľ stavby musí mať za posledné tri roky skúsenosti s výstavbou mosta ponad tečúci tok.
Keďže za posledné tri roky na Slovensku takýto projekt nebol, mesto v súťaži očakáva medzinárodné konzorcium zložené z domácich a zahraničných firiem. Zákazka je na približne 68 miliónov eur bez DPH, na novú konštrukciu mosta by malo ísť 35 miliónov eur.
Mesto chcelo s prácami na rekonštrukcii Starého mosta začať v júni alebo v júli tohto roka. Termín sa však teraz pre námietku na ÚVO zrejme posunie. Primátor Ftáčnik však verí, že úrad rozhodne v krátkom čase, aby sa rekonštrukcia mosta nepredlžovala.
Na rekonštrukciu mosta a vybudovanie električkovej trate zo Šafárikovho námestia na Bosákovu mesto požiada o nenávratný finančný príspevok z Operačného programu Doprava.
Projekt bude financovať EÚ
Na financovaní projektu sa bude z 85 percent podieľať Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto.
ednou z podmienok na čerpanie nenávratného príspevku je, že Starý most i električková trať Šafárikovo námestie - Bosákova musia byť hotové do konca roka 2015. Mesto plánovalo projekt ukončiť do polovice roku 2015, na prípadné komplikácie si nechalo polročnú časovú rezervu.
V prvej etape vybudovania električkovej trate do Petržalky vymenia starú konštrukciu mosta ponad Dunaj za novú. Súčasná šírka 90 metrov pre preplávanie lodí sa zmení pri novej konštrukcii na 135 metrov, dve pilóty sa odstránia a nahradia sa jednou.
Pre peších a cyklistov na Starom moste vybudujú 4,5 metra široké lávky po oboch stranách mosta. V projekte sa počíta aj so zrušením konečnej zastávky autobusov na Šafárikovom námestí, tá sa presunie na Bosákovu. Tam sa budú zároveň otáčať električky. Zákazka zahŕňa aj vybudovanie novej estakády pri štadióne Artmedia a rozšírenie estakády Einsteinova.