![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Pondelok 24.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Matej
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
21. januára 2016
Reklamovať tovar či služby možno cez Európske spotrebiteľské centrum
Reklamáciu tovarov zakúpených v niektorej z členských krajín Európskej únie, ale aj poskytnutých služieb, pomáha riešiť Európske spotrebiteľské centrum (ESC) v SR. V ...
Zdieľať

"Na Európske spotrebiteľské centrum sa možno obrátiť prostredníctvom formulára, ale aj poštou, či osobne. Spotrebitelia by nám mali poslať všetky doklady. S dodávateľom sa potom dokážeme rýchlejšie dohodnúť, keďže sa pokúšame o mimosúdne riešenie prípadu. Upozorníme ho, že sťažnosť je dobre zdokumentovaná a ak sa nedohodneme, tak si spotrebiteľ nárok môže vymáhať aj súdnou cestou. Mimosúdna dohoda je však pre obe strany výhodnejšia, rýchlejšia a často aj lacnejšia," skonštatoval právny poradca centra Pavel Pavlovkin.
Centrum poskytuje služby bezplatne a v rámci svojich kapacít. Nemá však oprávnenie svojich klientov zastupovať aj na súde. V takých prípadoch sa môžu obrátiť na rôzne spotrebiteľské združenia, ktoré toto oprávnenie majú, ich zoznam zverejňuje na svojej web stránke www.esc-sr.sk, kde je aj formulár na podanie sťažnosti. Sťažnosti rieši v rámci siete európskych spotrebiteľských centier ECC-Net a poskytuje ich aj klientom z iných štátov Európskej únie, pokiaľ by sa sťažovali na služby poskytnuté na Slovensku, či tovar dodaný zo Slovenska.
ESC v SR, ako člen siete Európskych spotrebiteľských centier v rámci EÚ vrátane Nórska a Islandu, pomáha spotrebiteľom pri riešení cezhraničných reklamácií v rámci EÚ už od marca 2006. Poskytuje poradenstvo a pomoc spotrebiteľom pri nákupoch v rámci EÚ. Napĺňa tak hlavnú ideu siete – priblížiť spotrebiteľom vnútorný trh a zvýšiť ich dôveru v cezhraničné nakupovanie.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR