|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. mája 2011
Reklamná kampaň Bodyček je neetická
Reklamná kampaň Bodyček od zadávateľa: bet-at-home.com nie je v súlade s etikou reklamy. Arbitrážna komisia Rady pre reklamu sa reklamnou ...
Zdieľať
Bodyček - jedna zo sexistických reklámFoto: www.feministky.skBRATISLAVA 16. mája (WEBNOVINY) - Reklamná kampaň Bodyček od zadávateľa: bet-at-home.com nie je v súlade s etikou reklamy. Arbitrážna komisia Rady pre reklamu sa reklamnou kampaňou stávkovej spoločnosti realizovanou prostredníctvom citylightov, printu aj internetu zaoberala na svojom zasadnutí 12. mája na základe 44 sťažností od fyzických osôb. Ako ďalej v tlačovej správe informovala výkonná riaditeľka Rady pre reklamu Eva Rajčáková, "sťažovatelia reklame zhodne vytýkajú využitie nahoty pohoršujúcim spôsobom, ktoré nesúvisí s produktom. Reklama taktiež zobrazuje ženu dehonestujúcim spôsobom". Arbitrážna komisia Rady pre reklamu po posúdení všetkých podkladov označila sťažnosť za opodstatnenú.
Podľa rady je reklamná kampaň zahraničnej stávkovej spoločnosti v rozpore s ustanoveniami Etického kódexu reklamnej praxe platného na území SR. Tie v prípade zobrazenia ženy alebo muža v reklame "jednoznačne stanovujú požiadavku, že tieto majú byť aspoň v širšom zmysle v kontexte s predmetom alebo cieľom reklamy". Reklamným posolstvom kampane spoločnosti pritom je komunikácia o možnostiach stávkovania najmä počas majstrovstiev sveta v hokeji. "Aj napriek tomu, že na vizuáli sú vyobrazené aj prvky súvisiace s hokejom, ich celková kompozícia v nadväznosti na zobrazenie sexuálneho aktu nie je prípustná a s produktom rozhodne nesúvisí," uvádza sa ďalej v tlačovej správe. Podľa Rady pre reklamu bolo potrebné, aby zadávateľ reklamy zvážil obsah svojho posolstva a spôsob, akým ho komunikuje, lebo využitím citylightov je jej obsah dostupný širokému publiku, vrátane detí. Rada preto "uznala námietky sťažovateľov a reklamu vyhodnotila, ako porušujúcu Kódex, najmä vo vzťahu k použitému komunikačnému médiu a vzťahu reklamy s produktom".
Arbitrážna komisia Rady pre reklamu ako orgán etickej samoregulácie v oblasti reklamy na Slovensku označila na svojom zasadnutí 12. mája ostatných sedem posudzovaných reklám za vyhovujúce.
Podľa rady je reklamná kampaň zahraničnej stávkovej spoločnosti v rozpore s ustanoveniami Etického kódexu reklamnej praxe platného na území SR. Tie v prípade zobrazenia ženy alebo muža v reklame "jednoznačne stanovujú požiadavku, že tieto majú byť aspoň v širšom zmysle v kontexte s predmetom alebo cieľom reklamy". Reklamným posolstvom kampane spoločnosti pritom je komunikácia o možnostiach stávkovania najmä počas majstrovstiev sveta v hokeji. "Aj napriek tomu, že na vizuáli sú vyobrazené aj prvky súvisiace s hokejom, ich celková kompozícia v nadväznosti na zobrazenie sexuálneho aktu nie je prípustná a s produktom rozhodne nesúvisí," uvádza sa ďalej v tlačovej správe. Podľa Rady pre reklamu bolo potrebné, aby zadávateľ reklamy zvážil obsah svojho posolstva a spôsob, akým ho komunikuje, lebo využitím citylightov je jej obsah dostupný širokému publiku, vrátane detí. Rada preto "uznala námietky sťažovateľov a reklamu vyhodnotila, ako porušujúcu Kódex, najmä vo vzťahu k použitému komunikačnému médiu a vzťahu reklamy s produktom".
Arbitrážna komisia Rady pre reklamu ako orgán etickej samoregulácie v oblasti reklamy na Slovensku označila na svojom zasadnutí 12. mája ostatných sedem posudzovaných reklám za vyhovujúce.