|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 20.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Dagmara
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. augusta 2007
Reklama ovplyvňuje chute detí už v predškolskom veku
Značky výrobkov, zvlášť ak ide o fastfoodové produkty, vnímajú aj deti v predškolskom veku. Vyplýva to zo zistení Diny Borzekowskej z Johns Hopkins Bloomberg School of Health v Baltimore (Maryland, ...
Zdieľať
BRATISLAVA 7. augusta (WEBNOVINY) - Značky výrobkov, zvlášť ak ide o fastfoodové produkty, vnímajú aj deti v predškolskom veku. Vyplýva to zo zistení Diny Borzekowskej z Johns Hopkins Bloomberg School of Health v Baltimore (Maryland, USA) a jej kolegov. Spolu sledovali 63 detí vo veku od troch do piatich rokov. Počas výskumu pred deti postavili vzorky dvoch jedál. Tvorili ich kuracie nuggety, štvrtina hamburgeru, hranolky, malý pohár mlieka a dve malé mrkvičky. Rozdiel medzi nimi spočíval len v tom, že jedna porcia bola zabalená v tradičnom škatuľovom obale spoločnosti McDonald´s, hoci obe jedlá pochádzali z rovnakého zdroja. Vo väčšine prípadov ale deti tvrdili, že cítia rozdiel v chutiach. Až 76 percent z nich uprednostňovalo hranolky zabalené originálne, 13 percentám zasa viac chutili hranolky nebalené v baleniach z McDonald´s. Kuracie nuggety zabalené v škatuli od McDonald´s uprednostnilo 60 percent detí v porovnaní s desiatimi percentami tých, ktoré siahli po druhom balení.
Vedci vyhodnotili, že deti vnímajú jednoznačne lepšie jedlo zabalené vo firemnom balení fastfoodovej spoločnosti. Značka mala navyše väčší vplyv na deti z domácností s väčším počtom televízorov. Práve tieto sú ideálnymi sprostredkovateľmi reklamy, ktorá vplýva na masy. Keďže deti nie sú svojprávne, autori štúdie žiadajú reguláciu a zákazy reklamy na jedlá fastfoodového charakteru pre deti. Zároveň ale tvrdia, že by bolo vhodné reklamu použiť pri predaji zdravých jedál.
SITA