|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
31. januára 2015
Reklám je v TV viac, zaujať chcú najmä banky a operátori
Diváci mohli v minulom roku vidieť v celoštátnych slovenských televíziách ...
Zdieľať
Celoštátne televízie odvysielali vlani viac ako 960 - tisíc reklám, zadávatelia do spotov investovali 748 miliónov eur.BRATISLAVA 31. januára (WEBNOVINY) - Diváci mohli v minulom roku vidieť v celoštátnych slovenských televíziách takmer 6090 hodín komerčných spotov a sponzorských odkazov. Ak by ich nepretržite vysielala jedna stanica, o program by mala postarané 254 dní. Celkovo sa na obrazovkách vystriedalo 960 tisíc reklám. Ich priemerná dĺžka bola 23 sekúnd.
Prvenstvo v reklamách patrí Telekomu
Ako ďalej vyplýva z monitoringu spoločnosti TNS Slovakia, reklamy zaberajú z vysielacieho času čoraz viac priestoru. Medziročne stúpol počet hodín reklám o desať percent, a to aj napriek tomu, že skončila jedna stanica. Priamo úmerne tomu vzrástli aj reklamné výdavky, ktoré sa medziročne zvýšili o 5,5 percenta, zadávatelia počas uplynulého roka preinvestovali v televíziách viac ako 748 miliónov eur.
Tromi najväčšími zadávateľmi televíznej reklamy boli mobilní operátori, prvenstvo má Slovak Telekom, nasleduje Orange a O2. Do prvej desiatky sa dostali aj Unilever, Henkel, Lidl, Slovenská sporiteľňa, COTY, Poštová banka a Prima Banka. "TOP 10 zadávateľov TV reklamy minulo 28 percent celkových výdavkov do reklamy v televízii," konštatuje TNS. Spoločnosť vychádzala pri monitoringu výdavkov z oficiálnych cenníkov.
Rekordérom v počte reklám sa stala stanica Plus
Vo všeobecnosti najviac peňazí zadávatelia investovali do reklamy bánk a bankových produktov, nasledovali služby mobilných operátorov, na treťom mieste boli lieky, o priečku nižšie automotive a päticu uzatvárali maloobchodné reťazce. Týchto päť kategórií malo na celkových reklamných výdavkoch 48-percentný podiel.
Najviac spotov, až 3425, odvysielali televízie deviateho októbra 2014. V prime time mala v tento deň RTVS kvalifikačný zápas na EURO 2016 medzi Slovenskom a Španielskom, Markíza vysielala Búrlivé víno a JOJ Panelák. Rekordérom v počte reklám v jednom bloku sa stala stanica Plus. Počas futbalového zápasu slovenskej reprezentácie do 21 rokov s Talianskom, odvysielala v bloku 32 spotov v dĺžke 12 minút. Najdrahší spot minulého roka zase vysielala JOJ počas relácie V siedmom nebi s Marikou Gombitovou. Išlo o 45 sekundovú reklamu na Orange.
Agentúra TNS Slovakia vznikla v roku 2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia, na Slovensku poskytuje svoje služby od roku 1995. Aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 5 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 140 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 360 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva.
Prvenstvo v reklamách patrí Telekomu
Ako ďalej vyplýva z monitoringu spoločnosti TNS Slovakia, reklamy zaberajú z vysielacieho času čoraz viac priestoru. Medziročne stúpol počet hodín reklám o desať percent, a to aj napriek tomu, že skončila jedna stanica. Priamo úmerne tomu vzrástli aj reklamné výdavky, ktoré sa medziročne zvýšili o 5,5 percenta, zadávatelia počas uplynulého roka preinvestovali v televíziách viac ako 748 miliónov eur.
Tromi najväčšími zadávateľmi televíznej reklamy boli mobilní operátori, prvenstvo má Slovak Telekom, nasleduje Orange a O2. Do prvej desiatky sa dostali aj Unilever, Henkel, Lidl, Slovenská sporiteľňa, COTY, Poštová banka a Prima Banka. "TOP 10 zadávateľov TV reklamy minulo 28 percent celkových výdavkov do reklamy v televízii," konštatuje TNS. Spoločnosť vychádzala pri monitoringu výdavkov z oficiálnych cenníkov.
Rekordérom v počte reklám sa stala stanica Plus
Vo všeobecnosti najviac peňazí zadávatelia investovali do reklamy bánk a bankových produktov, nasledovali služby mobilných operátorov, na treťom mieste boli lieky, o priečku nižšie automotive a päticu uzatvárali maloobchodné reťazce. Týchto päť kategórií malo na celkových reklamných výdavkoch 48-percentný podiel.
Najviac spotov, až 3425, odvysielali televízie deviateho októbra 2014. V prime time mala v tento deň RTVS kvalifikačný zápas na EURO 2016 medzi Slovenskom a Španielskom, Markíza vysielala Búrlivé víno a JOJ Panelák. Rekordérom v počte reklám v jednom bloku sa stala stanica Plus. Počas futbalového zápasu slovenskej reprezentácie do 21 rokov s Talianskom, odvysielala v bloku 32 spotov v dĺžke 12 minút. Najdrahší spot minulého roka zase vysielala JOJ počas relácie V siedmom nebi s Marikou Gombitovou. Išlo o 45 sekundovú reklamu na Orange.
Agentúra TNS Slovakia vznikla v roku 2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia, na Slovensku poskytuje svoje služby od roku 1995. Aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 5 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 140 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 360 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva.