Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

07. apríla 2009

Registrácie nových áut do 3,5 tony vzrástli v marci o 2,54 %



Na Slovensku sa počas tohtoročného marca zaregistrovalo podľa policajnej štatistiky 7 698 nových osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony, čo predstavuje medziročný nárast o 2,54 %. Od ...



Zdieľať
BRATISLAVA 7. apríla (WEBNOVINY) - Na Slovensku sa počas tohtoročného marca zaregistrovalo podľa policajnej štatistiky 7 698 nových osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony, čo predstavuje medziročný nárast o 2,54 %. Od začiatku roka sa pritom zaregistrovalo 16 184 áut, čo je o 25,58 % menej ako v porovnateľnom období minulého roka. Po prvých dvoch mesiacoch tohto roku, pred zavedením šrotovného, bol však medziročný pokles odbytu až 40,39 percenta. Agentúru SITA o tom informovala Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu SR (ZAP).


Poradie najžiadanejších značiek nových osobných a malých nákladných áut na slovenskom automobilovom trhu vedie v úvodnom kvartáli tohto roka Škoda s trhovým podielom 16,99 %. Na druhé miesto postúpil Peugeot s 8,08 % a tretí skončil Renault s trhovým podielom 8 %. Štvrtou najžiadanejšou značkou bol Volkswagen s 6,76 % trhovým podielom, po ktorom nasledovali Citroen (6,31 %), Ford (5,73 %), Suzuki (5,41 %), Kia (5,32 %), Fiat (4,42 %) a desiatku najúspešnejších vozidiel v tomto roku uzatvára Hyundai s 3,83-percentným trhovým podielom.

V prvých troch mesiacoch aktuálneho roka sa v kategórii nákladných automobilov o hmotnosti od 3,5 do 12 ton zaregistrovalo 110 vozidiel, čo predstavuje medziročný pokles o 61,41 %. Najúspešnejšou značkou bolo Iveco s podielom na trhu 40,91 %, druhú priečku obsadili automobily Mitsubishi Fuso s 14,55-percentným podielom a tretie miesto patrí vozidlám značky Renault Trucks s podielom 10,91 %.

Počet registrácií nových nákladných automobilov s hmotnosťou nad 12 ton poklesol oproti prvým trom mesiacom minulého roka o 75,73 % pri odbyte 259 vozidiel. Vedúcou značkou tejto kategórie je MAN, ktorý získal 17,76-percentný podiel na trhu. Po ňom nasledovali značky DAF s 16,99 % a Volvo s 15,44-percentným podielom na trhu.

V sledovanom období zaregistrovali tiež 83 nových autobusov, čo je o 32,52 % menej ako v prvom vlaňajšom kvartáli. V zaregistrovaných autobusoch vedie značka SOR s 32,61-percentným podielom. O druhé miesto sa delia Irisbus s Tedom s podielmi 21,74 % a tretí je MAN, ktorý dosiahol 8,7-percentný trhový podiel.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
EIB schválila úvery pre európske automobilky
<< predchádzajúci článok
Prognóza recesie z dielne NBS sa podľa Počiatka javí reálna