|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. októbra 2009
Registrácia pre mýto sa začne zhruba v polovici novembra
Reálna registrácia prepravcov do mýtneho systému by mohla začať približne v polovici novembra tohto roka, informoval v piatok generálny riaditeľ spoločnosti SkyToll, a.s. Matej Okáli. "Stačí, aby ...
Zdieľať
BRATISLAVA 30. októbra (WEBNOVINY) - Reálna registrácia prepravcov do mýtneho systému by mohla začať približne v polovici novembra tohto roka, informoval v piatok generálny riaditeľ spoločnosti SkyToll, a.s. Matej Okáli. "Stačí, aby sme registráciu a najmä uzatváranie zmlúv začali až niekedy v novembri. Termín silne závisí od všeobecných obchodných podmienok a tie momentálne závisia od dohody a ukončenia rokovaní ohľadom odplaty za palubné jednotky," zdôvodnil Okáli plánovaný začiatok registrácie. Je to podľa neho vlastne posledná vec, ktorá musí byť dohodnutá so všetkými zúčastnenými stranami, aby sa po dohodnutí všeobecných obchodných podmienok a sadzobníka poplatkov mohli okamžite začať nielen registrácia, ale aj uzatváranie poplatkov. SkyToll pripravuje zavedenie elektronického výberu mýta od začiatku roka 2010.
Pre uzatvorenie zmlúv SkyToll plánuje využiť niekoľko predajných kanálov. Hlavným budú prevádzkovatelia palivových kariet, ktorí môžu vybaviť všetkých svojich užívateľov. Týmto spôsobom by malo byť do konca tohto roka pripravených okolo 50 tis. palubných jednotiek, pričom ich počet bude iný ako počet uzavretých kontraktov. Zatiaľ sú uzatvorené zmluvy s troma prevádzkovateľmi palivových kariet a do konca roka majú byť uzatvorené s desiatimi hlavnými.
Manažéri SkyToll, špecializujúci sa najmä na najväčších prepravcov na Slovensku, by mohli vybaviť okolo 6,5 tis. palubných jednotiek pre 256 prepravcov. Cez ďalší predajný kanál by mali byť zabezpečené zmluvy pre približne 24 tis. palubných jednotiek a na kontaktných miestach by mali byť do konca roka uzatvorené zmluvy pre okolo 10 tis. palubných jednotiek. Ďalšou možnosťou registrácie do mýtneho systému je aj portál spoločnosti, no aj v tomto prípade musia používatelia prísť na kontaktné miesto a uzatvoriť zmluvu.
Od začiatku októbra je v krajských mestách otvorených pre prepravcov osem kontaktných miest, kde možno získať všetky potrebné informácie o mýte. Okáli uviedol, že hraničné distribučné miesta plánujú otvoriť ku koncu tohto roka a na území SR chcú distribučné miesta začať otvárať postupne v polovici decembra. Nedávno bolo odovzdané vozidlo mýtnej polície. Príprava mýta podľa neho napreduje a naštartuje od začiatku budúceho roka ako sa plánuje. Z celkového počtu 40 mýtnych brán je vybudovaných štrnásť prenosných, vrátane zariadenia na vynucovanie, a jedna pevná brána na diaľnici pri Jarovciach. Ostatné brány majú byť postavené k 1. januáru budúceho roka.
Spoločnosť SkyToll v súčasnosti analyzuje novelu zákona o elektronickom mýte. Okáli tak reagoval na to, že parlament vo štvrtok schválil cez novelu zákona o cestnej doprave, predloženú ministrom dopravy Ľubomírom Vážnym, aj nepriamu novelu zákona o mýte. Príležitostní dopravcovia si tak nebudú musieť vybavovať vozidlá palubnými jednotkami, teda prístrojmi, ktoré automaticky vypočítavajú prejdenú trasu a sumu, ktorú treba zaplatiť. Prejdenú trasu bude možné zaplatiť prostredníctvom automatov. Okáli sa k novele zákona o mýte zatiaľ nechcel vyjadriť, keďže ešte nevedel, čo umožňuje a v akom rozsahu.
Vo svete podľa Okáliho fungujú rôzne úrovne ticketingu. "Najzákladnejší ticketing slúži na to, že v prípade výpadku systému elektronického výberu mýta má prevádzkovateľ stále možnosť použiť nejaký spôsob, v tomto prípade ticketing, na to, aby bolo možné vyberať poplatky za mýto," uviedol Okáli. Druhá úroveň znamená, že sa ticketing môže uplatňovať pre určitú skupinu prepravcov a len na určitých trasách. Napríklad, keď prepravcovia používajú iba niektorý tranzitný úsek. Aj pri takomto systéme je podľa šéfa SkyToll potrebné zabezpečiť kontrolu, či prepravcovia zaplatili. Technicky je to síce zvládnuteľné, ale všetky akékoľvek zmeny majú potom dopad na celý mýtny systém. Tretí, najvyšší spôsob ticketingu, ako to funguje v Nemecku, predstavuje dva paralelné systémy - elektronický výber mýta a ticketing. "Každý prepravca si môže vybrať, ktorý spôsob použije na celú spoplatnenú cestnú sieť," dodal Okáli.
SkyToll musí zabezpečiť pre mýto 80 000 palubných jednotiek
SITA
Pre uzatvorenie zmlúv SkyToll plánuje využiť niekoľko predajných kanálov. Hlavným budú prevádzkovatelia palivových kariet, ktorí môžu vybaviť všetkých svojich užívateľov. Týmto spôsobom by malo byť do konca tohto roka pripravených okolo 50 tis. palubných jednotiek, pričom ich počet bude iný ako počet uzavretých kontraktov. Zatiaľ sú uzatvorené zmluvy s troma prevádzkovateľmi palivových kariet a do konca roka majú byť uzatvorené s desiatimi hlavnými.
Manažéri SkyToll, špecializujúci sa najmä na najväčších prepravcov na Slovensku, by mohli vybaviť okolo 6,5 tis. palubných jednotiek pre 256 prepravcov. Cez ďalší predajný kanál by mali byť zabezpečené zmluvy pre približne 24 tis. palubných jednotiek a na kontaktných miestach by mali byť do konca roka uzatvorené zmluvy pre okolo 10 tis. palubných jednotiek. Ďalšou možnosťou registrácie do mýtneho systému je aj portál spoločnosti, no aj v tomto prípade musia používatelia prísť na kontaktné miesto a uzatvoriť zmluvu.
Od začiatku októbra je v krajských mestách otvorených pre prepravcov osem kontaktných miest, kde možno získať všetky potrebné informácie o mýte. Okáli uviedol, že hraničné distribučné miesta plánujú otvoriť ku koncu tohto roka a na území SR chcú distribučné miesta začať otvárať postupne v polovici decembra. Nedávno bolo odovzdané vozidlo mýtnej polície. Príprava mýta podľa neho napreduje a naštartuje od začiatku budúceho roka ako sa plánuje. Z celkového počtu 40 mýtnych brán je vybudovaných štrnásť prenosných, vrátane zariadenia na vynucovanie, a jedna pevná brána na diaľnici pri Jarovciach. Ostatné brány majú byť postavené k 1. januáru budúceho roka.
Spoločnosť SkyToll v súčasnosti analyzuje novelu zákona o elektronickom mýte. Okáli tak reagoval na to, že parlament vo štvrtok schválil cez novelu zákona o cestnej doprave, predloženú ministrom dopravy Ľubomírom Vážnym, aj nepriamu novelu zákona o mýte. Príležitostní dopravcovia si tak nebudú musieť vybavovať vozidlá palubnými jednotkami, teda prístrojmi, ktoré automaticky vypočítavajú prejdenú trasu a sumu, ktorú treba zaplatiť. Prejdenú trasu bude možné zaplatiť prostredníctvom automatov. Okáli sa k novele zákona o mýte zatiaľ nechcel vyjadriť, keďže ešte nevedel, čo umožňuje a v akom rozsahu.
Vo svete podľa Okáliho fungujú rôzne úrovne ticketingu. "Najzákladnejší ticketing slúži na to, že v prípade výpadku systému elektronického výberu mýta má prevádzkovateľ stále možnosť použiť nejaký spôsob, v tomto prípade ticketing, na to, aby bolo možné vyberať poplatky za mýto," uviedol Okáli. Druhá úroveň znamená, že sa ticketing môže uplatňovať pre určitú skupinu prepravcov a len na určitých trasách. Napríklad, keď prepravcovia používajú iba niektorý tranzitný úsek. Aj pri takomto systéme je podľa šéfa SkyToll potrebné zabezpečiť kontrolu, či prepravcovia zaplatili. Technicky je to síce zvládnuteľné, ale všetky akékoľvek zmeny majú potom dopad na celý mýtny systém. Tretí, najvyšší spôsob ticketingu, ako to funguje v Nemecku, predstavuje dva paralelné systémy - elektronický výber mýta a ticketing. "Každý prepravca si môže vybrať, ktorý spôsob použije na celú spoplatnenú cestnú sieť," dodal Okáli.
SkyToll musí zabezpečiť pre mýto 80 000 palubných jednotiek
SITA