|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. novembra 2009
Registrácia na mýto by sa mala začať v polovici novembra
Cestní nákladní prepravcovia, prevádzkujúci automobily nad 3,5 tony, by sa mali začať registrovať do mýtneho systému v polovici novembra po zaplatení zálohy za palubnú jednotku vo výške 50 eur. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 11. novembra (WEBNOVINY) - Cestní nákladní prepravcovia, prevádzkujúci automobily nad 3,5 tony, by sa mali začať registrovať do mýtneho systému v polovici novembra po zaplatení zálohy za palubnú jednotku vo výške 50 eur. Zatiaľ sa čaká, kedy Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) schváli všeobecné obchodné podmienky, od čoho závisí začiatok registrácie pre mýto. "Všeobecné obchodné podmienky budú definovať obchodný vzťah medzi dopravcom a Národnou diaľničnou spoločnosťou, resp. SkyToll-om," povedal v stredu hovorca ministra dopravy Stanislav Jurikovič.
Spoločnosť SkyToll, pripravujúca zavedenie elektronického výberu mýta k 1. januáru 2010, bude prenajímať palubné jednotky pre vozidlá len za zálohovú platbu. S iným spoplatnením za tieto prístroje sa zatiaľ nepočíta napriek tomu, že nedávno schválená novela zákona o elektronickom mýte umožňuje jednorazové platenie mýta príležitostným dopravcom. S touto možnosťou sa však nateraz neuvažuje.
"Každý vodič kamióna zaplatí 50 eur na to, aby mohol mať OBU jednotku. Je to zálohová paušálna platba, ktorú má spoločnosť v depozite na obdobie, pokiaľ bude OBU jednotka vo vozidle," dodal Jurikovič. Keď dopravca palubnú jednotku vráti, dostane naspäť zálohovú platbu za jej požičanie.
Mýto budú musieť platiť a mať palubnú jednotku na vyhradených úsekoch diaľnic, rýchlociest a ciest prvej triedy aj vodiči automobilov, ktoré spolu s prívesom presiahnu hmotnosť 3,5 tony. Ak však vozidlo bez prívesu nemá 3,5 tony, má platiť ako doteraz za časovú nálepku. "Zákon definuje vozidlo aj s prívesom ako jeden celok. Na vozidlo do 3,5 tony sa vzťahuje časť zákona o diaľničných nálepkách. V prípade, že prepravuje náklad a má spolu hmotnosť nad 3,5 tony, a je to v tomto momente nákladné vozidlo, tak potrebuje OBU jednotku," upresnil Jurikovič.
Či mýto budú platiť aj autobusoví dopravcovia vo verejnej prímestskej doprave, o tom sa podľa hovorcu ministra dopravy ešte stále rokuje.
SITA
Spoločnosť SkyToll, pripravujúca zavedenie elektronického výberu mýta k 1. januáru 2010, bude prenajímať palubné jednotky pre vozidlá len za zálohovú platbu. S iným spoplatnením za tieto prístroje sa zatiaľ nepočíta napriek tomu, že nedávno schválená novela zákona o elektronickom mýte umožňuje jednorazové platenie mýta príležitostným dopravcom. S touto možnosťou sa však nateraz neuvažuje.
"Každý vodič kamióna zaplatí 50 eur na to, aby mohol mať OBU jednotku. Je to zálohová paušálna platba, ktorú má spoločnosť v depozite na obdobie, pokiaľ bude OBU jednotka vo vozidle," dodal Jurikovič. Keď dopravca palubnú jednotku vráti, dostane naspäť zálohovú platbu za jej požičanie.
Mýto budú musieť platiť a mať palubnú jednotku na vyhradených úsekoch diaľnic, rýchlociest a ciest prvej triedy aj vodiči automobilov, ktoré spolu s prívesom presiahnu hmotnosť 3,5 tony. Ak však vozidlo bez prívesu nemá 3,5 tony, má platiť ako doteraz za časovú nálepku. "Zákon definuje vozidlo aj s prívesom ako jeden celok. Na vozidlo do 3,5 tony sa vzťahuje časť zákona o diaľničných nálepkách. V prípade, že prepravuje náklad a má spolu hmotnosť nad 3,5 tony, a je to v tomto momente nákladné vozidlo, tak potrebuje OBU jednotku," upresnil Jurikovič.
Či mýto budú platiť aj autobusoví dopravcovia vo verejnej prímestskej doprave, o tom sa podľa hovorcu ministra dopravy ešte stále rokuje.
SITA