|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. júla 2014
Regionálnych ciest je na Slovensku približne 14 000 kilometrov
Krajských ciest v regiónoch, čiže ciest II. a III. triedy, je na Slovensku približne 14.000 kilometrov (km). Z toho na cesty II. triedy pripadá celková dĺžka ...
Zdieľať
Ilustračné foto FOTO TASR/Štefan Puškáš
Bratislava 4. júla (TASR) – Krajských ciest v regiónoch, čiže ciest II. a III. triedy, je na Slovensku približne 14.000 kilometrov (km). Z toho na cesty II. triedy pripadá celková dĺžka 3617 km a na cesty III. triedy 10.379 km. Pre porovnanie, diaľnic a rýchlostných ciest je v súčasnosti na Slovensku približne 680 km a ciest I. triedy máme v krajine takmer 3300 km.Cesty II. a III. triedy slúžia vodičom najmä na dopravu medzi krajmi a okresmi. V roku 2004 prešli pod samosprávne kraje, ktoré ich spravujú a udržiavajú. Medzi ich najväčšie problémy patrí predovšetkým to, že v posledných rokoch musia čeliť vysokej záťaži, ktorú im spôsobujú nákladné autá. To je zapríčinené najmä tým, že v mnohých prípadoch chýbajú na Slovensku cesty vyšších kategórií, po ktorých by tieto autá mohli jazdiť.
Od januára tohto roku sa zaviedlo mýto aj na tieto regionálne cesty. Funguje však s nulovou sadzbou a slúži len na monitorovanie dopravy na týchto trasách. V úvode tohto roka ešte ministerstvo dopravy nevylučovalo v budúcnosti aj ich spoplatnenie, to sa však nepáčilo autodopravcom. Preto im ministerstvo deklarovalo, že rozširovanie spoplatnených úsekov ciest nie je ich cieľom. Od januára tohto roku platí aj plošný zákaz pre prejazd kamiónov po cestách III. triedy.
Samosprávnym krajom slúži na financovanie regionálnych ciest najmä príjem z dane z motorových vozidiel. Mnohé kraje však nestíhajú financovať ich opravy, keďže sa cesty rýchlo ničia poď záťažou nákladných áut. Rezort dopravy tak v tomto roku začal hovoriť aj o myšlienke, že by sa niektoré krajské cesty vrátili späť do rúk štátu. Išlo by najmä o tie úseky, ktoré sú extrémne zaťažované a vyžadujú si rozsiahle opravy.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR