21. februára 2020

21.2.2020 (Webnoviny.sk) - Dve regionálne televízie robia krátko pred parlamentnými voľbami skrytú reklamu lídrom hnutia
Sme rodina. Na svojom profile na sociálnej sieti o tom informuje mimovládna organizácia
Transparency International Slovensko (TIS), ktorá v tejto súvislosti podala podnet na Východoslovenskú a Stredoslovenskú televíziu volebnej komisii a Rade pre retransmisiu. Tie strážia nestraníckosť a poctivé označovanie reklamy v televíziách a rádiách.
Posledné dva týždne vysielala Východoslovenská televízia v relácii Osobnosti tri rozhovory s kandidátmi strany Sme rodina - jednotkou Borisom Kollárom, osmičkou Jozefom Lukáčom a pätnástkou
Igorom Kašperom.
„Ide všetko o voľné dialógy, kde sa rieši ich detstvo, životný štýl, práca či plány do budúcnosti," priblížilo TIS. Rozhovory nie sú podľa mimovládky označené ako politická reklama a sú vysielané dvakrát denne.
Televízia rozhovor s Kollárom podporila aj na svojom Facebooku inzerciou za viac ako sto eur a statusy s videami televízie potom zdieľali Lukáč a okresné pobočky hnutia. Ako ďalej informuje TIS, reláciu s Kašperom a Kollárom zverejnila aj sesterská Stredoslovenská televízia.
Obe televízie vlastní senecký podnikateľ Rastislav Valenčík. Dokopy majú podľa ich vlastných tvrdení sledovanosť 900-tisíc divákov týždenne.
Faktúry za tieto rozhovory sa neobjavili na volebnom účte Sme rodina.
„Nie je to prvýkrát, čo kandidáti Sme rodiny využívajú skrytú reklamu v médiách. Pred mesiacom sme upozornili na podobnú (hnutím platenú) manipuláciu ľudí na webe Hlavný Denník," uzavrelo TIS.
Zdroj: Webnoviny.sk - Regionálne televízie vysielali skrytú reklamu pre Sme rodina, Transparency podalo podnet © SITA Všetky práva vyhradené.