|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. júla 2018
RegioJet: MDV SR musí vyhlásiť súťaže na všetkých vlakových tratiach
Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR musí podľa súkromného dopravcu RegioJet rovnako vybrať nového prevádzkovateľa dotovaných vlakov aj na všetkých ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/Štefan Puškáš
Bratislava 4. júla (TASR) - Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR musí podľa súkromného dopravcu RegioJet rovnako vybrať nového prevádzkovateľa dotovaných vlakov aj na všetkých ostatných tratiach na Slovensku, kde v súčasnosti prevádzkuje vlaky Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). Aj jej totiž podľa spoločnosti končí zmluva."Súťaž alebo posúdenie viacerých ponúk je najvýhodnejšou cestou, ako získať najlepšiu kvalitu dopravy za najnižšie dotácie zo strany štátu," konštatoval manažér PR a komunikácie spoločnosti RegioJet Aleš Ondrůj.
Dopravca tak reagoval na stredajšie vyjadrenie ministerstva dopravy, ktoré oznámilo zámer vyhlásiť súťaž na prevádzku vlakov na trati medzi Bratislavou a Komárnom. Tu v súčasnosti vypravuje vlaky RegioJet, zmluva mu však končí v roku 2020.
NEPREHLIADNITE: Rezort dopravy chce vypísať súťaž na prevádzku vlakov do Komárna
"Na trase Bratislava - Komárno jazdia vlaky RegioJet preto, lebo sme dokázali ponúknuť výhodnejšiu cenu a lepšie služby," dodal Ondrůj. Dopravca očakáva, že štát predstaví celkový harmonogram súťažení dotovaných vlakov na všetkých tratiach na Slovensku v logických balíčkoch ucelených tratí. "Iba tak prinesú súťaže meximálny efekt a zvýši sa šanca, že sa do nich prihlásia aj ďalší dopravcovia," konštatoval.
Práve kvôli zlepšeniu služieb na železnici by sa mal štát podľa Ondrůja zamerať predovšetkým na tie trate, kde v súčasnosti platí vysoké dotácie, jazdia tam staré vlaky a cestujúci v nich nedostávajú žiadne služby navyše.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR