|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. januára 2011
RegioJet bude na koľajniciach konkurentom
Tagy: RegioJet
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), a.s. považuje českého súkromného prepravcu RegioJet nielen za konkurenta, ale aj za budúceho partnera. Firma, ktorá je ...
Zdieľať
Foto: SITA/Jozef JakubčoBRATISLAVA 27. januára (WEBNOVINY) - Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), a.s. považuje českého súkromného prepravcu RegioJet nielen za konkurenta, ale aj za budúceho partnera.
Firma, ktorá je členom skupiny Student Agency, bude od marca 2012 ako prvá súkromná spoločnosť prevádzkovať osobnú vlakovú dopravu na trati Bratislava - Dunajská Streda - Komárno.
Majiteľ Student Agency Radim Jančura a obchodný riaditeľ a predseda predstavenstva RegioJet Jiří Schmidt rokovali vo štvrtok v Bratislave o budúcej spolupráci s generálnym riaditeľom a predsedom predstavenstva ZSSK Pavlom Kravcom a ďalšími členmi predstavenstva slovenskej štátnej akciovky. "Obe strany sa zhodli na tom, že takáto spolupráca bude potrebná a užitočná," informoval agentúru SITA hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Alexander Buzinkay. RegioJet má záujem o spoluprácu pri predaji cestovných lístkov, koordinácii spojov a poskytovaní servisných služieb. ZSSK sa bude návrhom českej firmy podrobnejšie zaoberať.
Takmer dva milióny cestujúcich
"Záujem by sme mali aj o prevzatie niektorých ľudí, ktorí v súčasnosti zabezpečujú dopravu na trati,“ uviedol Schmidt. RegioJet bude podľa neho potrebovať najmä rušňovodičov a pravdepodobne i časť prevádzkového personálu. Malo by ísť o niekoľko desiatok osôb. Železničná spoločnosť Slovensko dopravu v súlade so zmluvou na spomínanej trati opustí a prevzatie svojich zamestnancov uvíta.
Zmluva, ktorú ministerstvo dopravy a spoločnosť RegioJet podpísali 27. decembra minulého roku, je uzatvorená na obdobie od marca 2012 do decembra 2020 na objem približne 1,2 mil. vlakokilometrov ročne pri nákladoch 5,7 eura na kilometer. Foto: SITA/AP
Firma plánuje ročne po celej trase, ktorá je dlhá 100 kilometrov, prepraviť 1,9 mil. cestujúcich. Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ (KDH) na tlačovej besede 7. januára uviedol, že vďaka uzavretiu zmluvy s novým dopravcom ušetrí Slovensko ročne 16 % financií vynaložených na jeden kilometer prevádzky a zároveň sa markantne zvýši kvalita služieb. "Odhadom sa dá povedať, že cesta medzi Bratislavou a Dunajskou Stredou by mala byť denne odľahčená o 1 500 áut, čo predstavuje približne sedemkilometrovú kolónu," dodal Figeľ.
Zamestná prepustených železničiarov
Spoločnosť RegioJet sa zaviazala, že zamestná slovenských železničiarov. Podľa Schmidta firma plánuje celkovo zamestnať 80 ľudí. Samotná cesta z Bratislavy do Komárna sa má skrátiť zo súčasnej hodiny na trištvrtehodinu, pričom vlaky budú premávať v častejších intervaloch, keď počas dňa pôjdu každú hodinu a v špičke pracovných dní každú pol hodinu. Na trase budú premávať nové vlaky Talent od kanadského výrobcu Bombardier, ktoré sú plne klimatizované a sú v súlade s novými bezpečnostnými požiadavkami Európskej únie.
Postup ministerstva dopravy, ktoré uzavrelo zmluvu s RegioJet bez verejnej súťaže, kritizoval poslanec parlamentu a exminister dopravy Ľubomír Vážny (Smer-SD) ako maximálne nezodpovedný a netransparentný. Vážny pripomenul, že ministerstvo dopravy pod jeho vedením zverejnilo v roku 2009 predbežné oznámenie, ktoré sa týkalo zabezpečenia pravidelnej železničnej osobnej dopravy na celoštátnych a regionálnych dráhach na území SR bez možnosti delenia siete. "Na základe tohto oznámenia podpísal štát zmluvu so ZSSK a k tomuto oznámeniu sa žiadna spoločnosť so záujmom prevádzkovať dopravu neprihlásila," dodal.
Firma, ktorá je členom skupiny Student Agency, bude od marca 2012 ako prvá súkromná spoločnosť prevádzkovať osobnú vlakovú dopravu na trati Bratislava - Dunajská Streda - Komárno.
Majiteľ Student Agency Radim Jančura a obchodný riaditeľ a predseda predstavenstva RegioJet Jiří Schmidt rokovali vo štvrtok v Bratislave o budúcej spolupráci s generálnym riaditeľom a predsedom predstavenstva ZSSK Pavlom Kravcom a ďalšími členmi predstavenstva slovenskej štátnej akciovky. "Obe strany sa zhodli na tom, že takáto spolupráca bude potrebná a užitočná," informoval agentúru SITA hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Alexander Buzinkay. RegioJet má záujem o spoluprácu pri predaji cestovných lístkov, koordinácii spojov a poskytovaní servisných služieb. ZSSK sa bude návrhom českej firmy podrobnejšie zaoberať.
Takmer dva milióny cestujúcich
"Záujem by sme mali aj o prevzatie niektorých ľudí, ktorí v súčasnosti zabezpečujú dopravu na trati,“ uviedol Schmidt. RegioJet bude podľa neho potrebovať najmä rušňovodičov a pravdepodobne i časť prevádzkového personálu. Malo by ísť o niekoľko desiatok osôb. Železničná spoločnosť Slovensko dopravu v súlade so zmluvou na spomínanej trati opustí a prevzatie svojich zamestnancov uvíta.
Zmluva, ktorú ministerstvo dopravy a spoločnosť RegioJet podpísali 27. decembra minulého roku, je uzatvorená na obdobie od marca 2012 do decembra 2020 na objem približne 1,2 mil. vlakokilometrov ročne pri nákladoch 5,7 eura na kilometer. Foto: SITA/AP
Firma plánuje ročne po celej trase, ktorá je dlhá 100 kilometrov, prepraviť 1,9 mil. cestujúcich. Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ (KDH) na tlačovej besede 7. januára uviedol, že vďaka uzavretiu zmluvy s novým dopravcom ušetrí Slovensko ročne 16 % financií vynaložených na jeden kilometer prevádzky a zároveň sa markantne zvýši kvalita služieb. "Odhadom sa dá povedať, že cesta medzi Bratislavou a Dunajskou Stredou by mala byť denne odľahčená o 1 500 áut, čo predstavuje približne sedemkilometrovú kolónu," dodal Figeľ.
Zamestná prepustených železničiarov
Spoločnosť RegioJet sa zaviazala, že zamestná slovenských železničiarov. Podľa Schmidta firma plánuje celkovo zamestnať 80 ľudí. Samotná cesta z Bratislavy do Komárna sa má skrátiť zo súčasnej hodiny na trištvrtehodinu, pričom vlaky budú premávať v častejších intervaloch, keď počas dňa pôjdu každú hodinu a v špičke pracovných dní každú pol hodinu. Na trase budú premávať nové vlaky Talent od kanadského výrobcu Bombardier, ktoré sú plne klimatizované a sú v súlade s novými bezpečnostnými požiadavkami Európskej únie.
Postup ministerstva dopravy, ktoré uzavrelo zmluvu s RegioJet bez verejnej súťaže, kritizoval poslanec parlamentu a exminister dopravy Ľubomír Vážny (Smer-SD) ako maximálne nezodpovedný a netransparentný. Vážny pripomenul, že ministerstvo dopravy pod jeho vedením zverejnilo v roku 2009 predbežné oznámenie, ktoré sa týkalo zabezpečenia pravidelnej železničnej osobnej dopravy na celoštátnych a regionálnych dráhach na území SR bez možnosti delenia siete. "Na základe tohto oznámenia podpísal štát zmluvu so ZSSK a k tomuto oznámeniu sa žiadna spoločnosť so záujmom prevádzkovať dopravu neprihlásila," dodal.
Tagy: RegioJet