|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. decembra 2013
Refinancovaním R1 ušetrí štát za 28 rokov vyše 144 miliónov eur
Pri refinancovaní projektu rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Banskou Bystricou ušetrí štát každý rok najbližších 28 rokov sumu 5,16 milióna eur. Celkovo sa tak týmto krokom usporí pre štátnu kasu ...
Zdieľať
Bratislava 3. decembra (TASR) – Pri refinancovaní projektu rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Banskou Bystricou ušetrí štát každý rok najbližších 28 rokov sumu 5,16 milióna eur. Celkovo sa tak týmto krokom usporí pre štátnu kasu takmer 144,5 milióna eur.
O refinancovaní rýchlocesty informoval na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave šéf rezortu dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) spolu s predstaviteľmi spoločnosti Granvia, jej akcionára a zástupcov Deutsche Bank.
"Keďže rozpočet nerátal v budúcom roku s touto úsporou, bude možné využiť danú sumu na pokrytie nedofinancovaných oblastí," avizoval dnes Počiatek. Jednou z nich môže byť podľa jeho slov napríklad aj financovanie regionálnych letísk. Práve tie majú v rozpočte na rok 2014 naplánovanú sumu o 5 miliónov eur nižšiu, ako dostali v tomto roku.
"Čo sa týka ďalších rokov, som presvedčený, že ministerstvo financií, ktoré pokračuje v taktike znižovania deficitu verejných financií, nám túto sumu veľmi aktívne odníme a pôjde na oltár spoločného deficitu," doplnil súčasne minister.
Refinancovanie projektu sa uskutočnilo nahradením doterajšieho bankového úveru emisiou projektových dlhopisov s 26-ročnou splatnosťou. Výnos z tohto opatrenia sa delí s koncesionárom, čiže spoločnosťou Granvia v prospech štátu v pomere 90 ku 10. Štátu tak putuje 90 % z úspory. Marco Rosso z Meridian Infrastructure, ktorá je jedným z akcionárov spoločnosti Granvia, uviedol, že vo svete je bežnejší pomer delenia úspor z refinancovania v pomere 50 ku 50.
Doteraz sa na financovaní tohto projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP) podieľa konzorcium 12 komerčných bánk a EBOR. Podľa ministerstva dopravy však bolo financovanie PPP projektu nastavené v auguste 2009, kedy sa projekt pôvodne finančne uzatváral. Čiže v čase hospodárskej krízy, kedy nebola situácia na finančných trhoch taká priaznivá.
Súkromná rýchlostná cesta R1 je dlhá takmer 52 kilometrov. Tvorí ju úsek z Nitry po Tekovské Nemce a tiež obchvat Banskej Bystrice. Vybudovala a prevádzkuje ju spoločnosť Granvia, za čo jej štát platí ročné splátky. Tie sa aktuálne pohybujú na úrovni približne 130 miliónov eur.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Ján Počiatek Foto: TASR/Martin Turanovič
O refinancovaní rýchlocesty informoval na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave šéf rezortu dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) spolu s predstaviteľmi spoločnosti Granvia, jej akcionára a zástupcov Deutsche Bank.
"Keďže rozpočet nerátal v budúcom roku s touto úsporou, bude možné využiť danú sumu na pokrytie nedofinancovaných oblastí," avizoval dnes Počiatek. Jednou z nich môže byť podľa jeho slov napríklad aj financovanie regionálnych letísk. Práve tie majú v rozpočte na rok 2014 naplánovanú sumu o 5 miliónov eur nižšiu, ako dostali v tomto roku.
"Čo sa týka ďalších rokov, som presvedčený, že ministerstvo financií, ktoré pokračuje v taktike znižovania deficitu verejných financií, nám túto sumu veľmi aktívne odníme a pôjde na oltár spoločného deficitu," doplnil súčasne minister.
Refinancovanie projektu sa uskutočnilo nahradením doterajšieho bankového úveru emisiou projektových dlhopisov s 26-ročnou splatnosťou. Výnos z tohto opatrenia sa delí s koncesionárom, čiže spoločnosťou Granvia v prospech štátu v pomere 90 ku 10. Štátu tak putuje 90 % z úspory. Marco Rosso z Meridian Infrastructure, ktorá je jedným z akcionárov spoločnosti Granvia, uviedol, že vo svete je bežnejší pomer delenia úspor z refinancovania v pomere 50 ku 50.
Doteraz sa na financovaní tohto projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP) podieľa konzorcium 12 komerčných bánk a EBOR. Podľa ministerstva dopravy však bolo financovanie PPP projektu nastavené v auguste 2009, kedy sa projekt pôvodne finančne uzatváral. Čiže v čase hospodárskej krízy, kedy nebola situácia na finančných trhoch taká priaznivá.
Súkromná rýchlostná cesta R1 je dlhá takmer 52 kilometrov. Tvorí ju úsek z Nitry po Tekovské Nemce a tiež obchvat Banskej Bystrice. Vybudovala a prevádzkuje ju spoločnosť Granvia, za čo jej štát platí ročné splátky. Tie sa aktuálne pohybujú na úrovni približne 130 miliónov eur.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR