|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 24.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Emília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
01. októbra 2005
RECENZIA : Túžba po matke podľa japonského vzoru
Keď uvidíte dobrý japonský film (podľa možnosti nakrútený aspoň pred piatimi rokmi) a chcete na ňom zarobiť, tak musíte urobiť toto: odkúpte práva, zožeňte štyrikrát väčší rozpočet, prerobte ho na americké reálie a aspoň do jednej hlavnej úlohy obsaďte známu hollywoodsku tvár.
Zdieľať
USA, 2005
Réžia: Walter Salles, scenár: Rafael Yglesias, hudba: Angelo Badalamenti, hrajú: Jennifer Conelly, John C. Reilly, Tim Roth, Dougray Scott, Ariel Gade, Perla Haney-Jardine, Pete Postlethwaite
Výsledok sa potom môže odvolávať na kvalitu pôvodnej snímky a zároveň uspokojiť diváka, zvyknutého na štandardnú americkú produkciu. Kolekciu filmov, ktoré vznikli takýmto a podobným spôsobom, dopĺňa najnovšie snímka Temná voda. Ktovie, či sa hollywoodske štúdiá budú v ďalšej sezóne držať hesla „trikrát a dosť“...
So spomenutými filmami má však najnovší prírastok spoločného trochu viac. Jednak vznikol podľa námetu filmu Hidea Nakatu (režisér pôvodného Kruhu), jeho dej a niektoré motívy sú z Kruhu akoby prebraté. Tak napríklad: absencia matky a s ňou spojená túžba po jej náhrade, nefunkčná rodina, dieťa, ktoré komunikuje s duchom mŕtveho rovesníka, no a, samozrejme, voda.
Načrtnuté motívy sa vo filme Temná voda spájajú do príbehu rozvádzajúcej sa Dahlie a jej päťročnej dcéry, ktoré sa nasťahujú do ošarpaného činžiaku na newyorskom Rooseveltovom ostrove. Nízku cenu bytu kompenzuje depresívne okolie, neochotný čudácky domovník a strop, z ktorého aj po oprave presakuje špinavá tekutina. V druhom pokračovaní Kruhu prvok vody slúžil predovšetkým ako komunikačný kanál medzi svetom živých a mŕtvych. Podobne to je aj v prípade filmu Temná voda. Voda sa tu celý čas doslova valí z neba, v byte nad tým Dahliiným prúdi plným prúdom zo všetkých kohútikov a z čľapkania sa vo vani je razom riziková činnosť. Len studňu tu vystrieda trochu iný druh vodného rezervoáru... Katarína Lednická