|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. februára 2013
Recenzia: Júlia ako „pojašená šestnástka“, Rómeo – technik a láska ako vírus...
Rozhľadenosť a pozorovací talent režiséra, autora, herca a v tomto prípade v prvom rade principála Túlavého divadla Jakuba Nvotu je plusom každého jedného predstavenia z dielne tohto divadelného zoskupenia.
Zdieľať
V nedeľu na Lodi Adyho Hajdu a Romana Luknára odohrali predstavenie Rómeo, Júlia a vírus, kde v úlohe Júlie nahradila pôvodnú predstaviteľku Luciu Hurajovú, už mamičku, ďalšia herečka súboru Zuzana Kyzeková. Predstavenie však dostalo novšiu podobu z viacerých strán, pretože Jakub Nvota a herci Štefan Richtárech, Štefan Martinovič a .Martin Melo sú natoľko zdatní v prevlekoch a v zmenách polôh charakteru, že si zahrali hneď viacero úloh. To je však o Túlavom divadle známe, nakoľko má za sebou tvrdú „školu ulice“, ktorou aj spomínané predstavenie Rómeo, Júlia a vírus prešlo...Je teda ostrieľané reakciami stovák divákov a tvorcovia vedia, čo na ľudí platí. Malé nuansy, slovné hračky, mimika, spôsob artikulácie, podania a výraz...Toto všetko je pre zoskupenie, teda skôr skupinku hercov a spolutvorcov smerodajné, pretože vedia pracovať s divákom... Štefan Richtárech ako „Jožko“ a dojka s prsiami deviatkami siahajúcimi do Florencie zároveň, ale i rytier a hrdina...No, najmä tvárny herec, ktorý sa nebojí ani postáv, ktoré majú isté znevýhodnenia. Divák ho miluje...
Hoci v Túlavom divadle aj ten hrdina nesie so sebou tak príznačný občas trpký, trochu sarkastický, no najmä chápavý humor. Jakub Nvota je síce ľudomil, no občas sa divák zračí v tom ktorom hrdinovi jeho predstavenia s nejednou chybou či chybičkou. Rómeo z radu divákov, teda, akože, prichádza medzi tých pozvaných netušiac, ale s istotou. ..Martin Melo bol síce v TRTÚDe ocenený soškou za jednu náhodnú a nezámernú neúčasť práve na menovanom predstavení ako „strýc Moták“, ale tento talentovaný mladý muž si zaslúži aj uznanie. Už ostrieľaný herec a pomocný manažér Túlavého divadla sa časom vyhral a v súbore usadil. Júlia, v tomto prípade Zuzka Kyzeková, ako pomerne nová predstaviteľka tejto roly, hoci zďaleka nie tak romantickej ako u Wiliama Shakespeara, si počína s istotou. Ako už bolo spomenuté, dôraz dáva Jakub ako autor a režisér najmä na výraz a herci sú na jeho spôsob tvorby zvyknutí, nakoľko časť z nich ide s ním ešte od školských čias a vzniku divadla ako divadelnej potulnej skupiny s pôsobiskom v Trnave.
Fascinujúca je najmä nevyčerpateľnosť a nápaditosť , s ktorou skupina pracuje. Rovnako, ako u predchádzajúcich predstaviteľov, ani Štefan Martinovič, v súčasnosti aj predstaviteľ Dona Juana v najnovšom In vino, sa nebojí improvizovať. Prázdne javisko, v strede jedna tyč sťa rebrík a visiaca pošva na meč...Toto je Shakespeare a jeho renesancia...Na druhej strane ostrovtip, brisknosť a jas slov...ako Jakub Nvota a jeho Túlavé divadlo pôsobiace tak na potulkách, ako aj na Adylodi. Dve paralely a dve polohy stretávajúce sa v jednom bode, a to v bode tvorivosti, filozofie a schopnosti zaujať.
Autor: Jana Jurkovičová
Hoci v Túlavom divadle aj ten hrdina nesie so sebou tak príznačný občas trpký, trochu sarkastický, no najmä chápavý humor. Jakub Nvota je síce ľudomil, no občas sa divák zračí v tom ktorom hrdinovi jeho predstavenia s nejednou chybou či chybičkou. Rómeo z radu divákov, teda, akože, prichádza medzi tých pozvaných netušiac, ale s istotou. ..Martin Melo bol síce v TRTÚDe ocenený soškou za jednu náhodnú a nezámernú neúčasť práve na menovanom predstavení ako „strýc Moták“, ale tento talentovaný mladý muž si zaslúži aj uznanie. Už ostrieľaný herec a pomocný manažér Túlavého divadla sa časom vyhral a v súbore usadil. Júlia, v tomto prípade Zuzka Kyzeková, ako pomerne nová predstaviteľka tejto roly, hoci zďaleka nie tak romantickej ako u Wiliama Shakespeara, si počína s istotou. Ako už bolo spomenuté, dôraz dáva Jakub ako autor a režisér najmä na výraz a herci sú na jeho spôsob tvorby zvyknutí, nakoľko časť z nich ide s ním ešte od školských čias a vzniku divadla ako divadelnej potulnej skupiny s pôsobiskom v Trnave.
Fascinujúca je najmä nevyčerpateľnosť a nápaditosť , s ktorou skupina pracuje. Rovnako, ako u predchádzajúcich predstaviteľov, ani Štefan Martinovič, v súčasnosti aj predstaviteľ Dona Juana v najnovšom In vino, sa nebojí improvizovať. Prázdne javisko, v strede jedna tyč sťa rebrík a visiaca pošva na meč...Toto je Shakespeare a jeho renesancia...Na druhej strane ostrovtip, brisknosť a jas slov...ako Jakub Nvota a jeho Túlavé divadlo pôsobiace tak na potulkách, ako aj na Adylodi. Dve paralely a dve polohy stretávajúce sa v jednom bode, a to v bode tvorivosti, filozofie a schopnosti zaujať.
Autor: Jana Jurkovičová
Súvisiace články:
Recenzia: Idiot v Astorke je minimalizmus s maximálnym účinkom (28. 1. 2013)
Recenzia: „Nový začiatok, alebo o tom, ako sa dá ušiť boj o prežitie na mieru...“ (6. 1. 2013)
Recenzia: Astorka sníva sen o svätojánskej noci (3. 3. 2012)
Recenzia: Len tak prišli, horká komédia alebo správa o tom, ako dedičia konali v RND (18. 12. 2011)
Recenzia: Goldbergovské variácie v Mestskom divadle DPOH sú nevšedným zážitkom (20. 4. 2011)
Recenzia : Život doteraz vždy išiel ďalej (21. 11. 2005)