Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Tlačové správy

Rebríček úsporných ojazdených vozidiel: na kúpu auta so spotrebou 3,3 litra stačí aj 3 300 eur



Pri plánovaní kúpy automobilu je dnes spotreba paliva jedným z najdôležitejších faktorov, ktoré vodiči berú do úvahy. V porovnaní s cenami pred rokom najviac prerobia majitelia dieselov, pretože ...



Zdieľať
aaa 4 676x450 27.9.2022 (Webnoviny.sk) - Pri plánovaní kúpy automobilu je dnes spotreba paliva jedným z najdôležitejších faktorov, ktoré vodiči berú do úvahy. V porovnaní s cenami pred rokom najviac prerobia majitelia dieselov, pretože nafta je medziročne drahšia o približne 40 %, zatiaľ čo benzín 95 pri súčasných cenách zdražel medziročne o zhruba 20 %. Úsporné vozidlo nielenže menej škodí životnému prostrediu, ale pre väčšinu motoristov znamená predovšetkým viac eur v peňaženke. Skupina AURES Holdings, prevádzkovateľ siete autocentier AAA AUTO, pripravila rebríček najúspornejších a zároveň najlacnejších vozidiel s klasickými spaľovacími motormi, ktoré sú ponúkané na sekundárnom trhu.


V septembri bolo na Slovensku doteraz inzerovaných vyše 38 tisíc ojazdených vozidiel. Medzimesačne je teda zatiaľ ponuka konštantná, rovnako tak významne nerastie stredná hodnota ceny, ktorá je aktuálne na úrovni 7 999 eur. "Stabilizácia ceny i ponuky na slovenskom trhu ojazdených áut je veľmi pozitívnym trendom a po viac ako dvoch rokoch je to aj útecha pre všetkých, ktorí si v dnešnej dobe zdražovania palív a energií chcú zaobstarať lepšie vozidlo," uvádza Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva AURES Holdings, a dopĺňa: "Kým posledné dva roky bolo pre zákazníkov dôležité to, aký veľký priestor automobil ponúka, teraz zohľadňujú aj prevádzkové náklady."

Zo skúseností odborníkov zo spoločnosti AURES Holdings vyplýva, že najúspornejším modelom na trhu s ojazdenými vozidlami je Peugeot 308 1.6 BlueHDI 88 kW z rokov 2014 až 2018, ktorý spotrebuje iba 3,1 litra nafty na 100 km. Takýto model sa dá na slovenskom trhu aktuálne zaobstarať za mediánovú cenu 11 145 eur, s nájazdom do 130 tisíc kilometrov. Hneď za ním je Škoda Octavia Combi 1,6 TDI 81 kW Greenline vyrobená v rokoch 2014 až 2016 so spotrebou 3,2 l/100 km, ktorej mediánová cena je aktuálne 11 490 eur. Pokiaľ človek hľadá úsporné a zároveň lacné auto, s ktorým toho za rok až tak veľa nenajazdí, môže byť pre neho zaujímavou kúpou model Smart Fortwo CDI 33 kW z rokov 2007 až 2009 so spotrebou 3,3 l/100 km, ktorého stredná hodnota ceny je ľahko nad hranicou troch tisíc eur a kilometrový nájazd je stále na veľmi slušnej hranici 136 tisíc.

TOP 10 najlacnejších a najúspornejších vozidiel ponúkaných na sekundárnom trhu na Slovensku:


















































































Model Spotreba (l/100 km) Stredná hodnota ceny Najazdené kilometre (medián) Rok výroby
Peugeot 308 1.6 BlueHDI 88 kW 3,1 11 145 € 126 900 2014 - 2018
Škoda Octavia 1.6 TDI 81 kW Greenline 3,2 11 490 € 190 000 2014 - 2016
Renault Clio 1.5 dCi 55/65 kW 3,3 8 500 € 102 000 2016 - 2017
Šmart Fortwo CDI 33 kW 3,3 3 285 € 136 000 2007- 2009
Škoda Fabia 1.2 TDI 55 kW 3,4 5 000 € 158 747 2010 - 2014
Škoda Fabia kombi 1.4 TDI 66 kW 3,4 6 900 € 184 800 2014 - 2015
Volkswagen Polo 1.4 TDI 3,4 8 800 € 91 287 2014 - 2017
Hyundai i20 1.1 CRDi 3,4 8 500 € 82 000 2015 - 2016
Volkswagen Golf 1.6 TDI 81 3,4 12 250 € 158 280 2015 - 2016
Citroën C4 Cactus 1.6 BlueHDI/e-HDI 3,5 9 500 € 114 325 2014 - 2017

Rebríček najúspornejších ojazdených automobilov skupina AURES Holdings vytvorila na základe analýzy údajov o doterajších ponukách ojazdených vozidiel na webových stránkach, v komisiách a v autobazároch na celom slovenskom trhu v septembri 2022. Nezohľadňuje však hybridné vozidlá a elektromobily, ktorých ceny sa výrazne líšia od áut so spaľovacími motormi.

Informačný servis


Zdroj: Webnoviny.sk - Rebríček úsporných ojazdených vozidiel: na kúpu auta so spotrebou 3,3 litra stačí aj 3 300 eur © SITA Všetky práva vyhradené.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Mimovládky doručili do parlamentu petíciu za zmenu paragrafu 363, nepozdáva sa im rušenie obvinení zo strany Žilinku
<< predchádzajúci článok
Jednoducho spoľahlivý: Jungheinrich uvádza na trh základné modely EFG