|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. januára 2014
Rast nárokov klientov na komunikáciu si vyžaduje vybudovanie 4G siete
Muž drží nový dotykový displej BlackBerry Z10 smartfón
Zdieľať
Muž drží nový dotykový displej BlackBerry Z10 smartfón Foto: TASR/AP
Bratislava 27. januára (TASR) - Čoraz viac spotrebiteľov považuje platenie za tovar a služby alebo sledovanie videí prostredníctvom svojich smartfónov za samozrejmé. Tým sa však zvyšujú nároky a požiadavky prenosu dát na existujúce sieťové infraštruktúry.Mobilní operátori sa navyše stretávajú s prudko klesajúcimi cenami za ich tradičné hlasové služby a čelia tak rastúcemu tlaku na svoj doterajší hlavný predmet podnikania. Výstavba 4G siete je preto kľúčovou a nevyhnutnou investíciou, ktorá dokáže tento trend zvrátiť. Vyplýva to zo štúdie spoločnosti Accenture publikovanej pod názvom Mobile Web Watch.
Až 97 % všetkých respondentov uviedlo, že rýchlosť mobilného internetu je pre nich dôležitá. Navyše, takmer dve tretiny (63 %) potvrdili, že sú ochotné platiť vyššie mesačné poplatky za mobilný internet v prípade, ak by bol 10-krát rýchlejší ako ich existujúce pripojenie. Znamená to, že investície operátorov do vysokorýchlostných dátových sietí, ako je napríklad 4G, prinesú so sebou v krátkom čase benefity.
Prieskum tiež ukázal náročnosť zákazníkov na úroveň poskytovaných služieb telekomunikačných operátorov. Takmer všetci respondenti (96 %) uviedli, že kvalita siete je pre nich veľmi dôležitá, tesne nasleduje kritérium oblasti pokrytia (95 %) a 89 % uviedlo ako dôležitý zákaznícky servis.
Z prieskumu, kde bolo zahrnuté aj Slovensko, vyplynulo, že 4G prinesie pre operátorov dodatočné príjmy, pretože takmer dve tretiny zákazníkov sú ochotné zaplatiť viac peňazí za rýchlejší mobilný internet. Miera záujmu o používanie internetových hovorov je v súlade s trendmi vyspelých trhov. Používanie smartfónov a tabletov poskytuje, naopak, priestor pre ďalšiu expanziu. Mobilní operátori sú stále prvou voľbou zákazníkov v poskytovaní komunikačných a cloudových služieb, ale trend na vyspelých trhoch môže túto situáciu zvrátiť.
Slovenskí zákazníci sú menej naklonení používať mobilné platby. Najčastejšie túto formu využívajú pri platení za cestovné lístky.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR