|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP
Bratislava 6. augusta (TASR) – Odborné školenia pre ťažiskové orgány verejnej moci začal v rámci druhej vlny boja proti byrokracii Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu (ÚPVII). Kľúčovou úlohou je čo najrýchlejšie zapojiť úradníkov do procesu odstraňovania ďalších papierových výpisov a potvrdení. Médiá o tom v utorok informoval úrad vicepremiéra."Keďže sa zákon proti byrokracii dotýka približne 40.000 úradníkov, ktorých čaká komplexná zmena pri získavaní a evidencii výpisov a potvrdení v informačných systémoch, nenechali sme nič na náhodu a snažíme sa byť orgánom verejnej moci maximálne nápomocní," zdôraznil vicepremiér Richard Raši (Smer-SD).
Najviac dát, napríklad vydávanie pasov, občianskych preukazov až po evidenciu vozidiel, je v kompetencii Ministerstva vnútra SR, ÚPVII má preto v blízkom čase ambíciu zaškoliť úradníkov práve z tohto rezortu.
Od 1. septembra do 1. decembra 2019 sa postupne rušia papierové potvrdenia o nedoplatkoch na zdravotnom a sociálnom poistení, dôchodkovom sporení, ako aj potvrdenia o colných a daňových nedoplatkoch, nevynímajúc ani potvrdenia o návšteve školy. Podpredseda vlády zároveň zdôraznil, že povinnosť dokladovania odpadne aj mimovládnym organizáciám, ktoré už nebudú musieť papierovo predkladať výpis z registra nadácií, z registra občianskych združení, neinvestičných fondov, neziskových organizácií a výpis z registra organizácií s medzinárodným prvkom.
Experti z úradu cestujú po Slovensku a organizujú pre kľúčové orgány verejnej moci odborné školenia. Okrem Banskej Bystrice, Žiliny, Trnavy a Nitry majú na programe postupne zaškoliť úradníkov aj v ďalších ôsmich slovenských mestách. Najčastejšími témami v rámci školení sú podľa expertov otázky dostupnosti služieb, či už ide o register právnických osôb, alebo spôsob, akým možno administratívne zastúpiť občana pri vybavovaní agendy v jeho neprítomnosti, uzatvára úrad vicepremiéra.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR